  • 1. Data: 2019-06-15 13:00:56
    Temat: Na które SSD jest 5 lat gwarancji?
    Od: ń <...@...n>

    Kupiłem Samsung EVO 860 Sata 500 GB i potrzebuję jeszcze drugi (może być mniejszy
    320-360 GB, ale takich raczej nie ma), ale do tego
    EVO 860 zniechęca mnie hałas wydobywający się w rytm intensywnej pracy - SSD kupuję,
    żeby było cicho (w nocy), bo szybkość HDD WD
    Black jest dla mnie wystarczająca.
    PYTANIE:
    Które jeszcze firmy i modele oferują 5-letnią gwarancję na SSD?
    Cena powinna być nie wyższa niż EVO 860, czyli do 340 zł/szt. (co wyklucza cenowo
    m.in. EVO 850 Pro).

  • 2. Data: 2019-06-17 11:48:24
    Temat: Re: Na które SSD jest 5 lat gwarancji?
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Które jeszcze firmy i modele oferują 5-letnią gwarancję na SSD?
    > Cena powinna być nie wyższa niż EVO 860, czyli do 340 zł/szt. (co wyklucza

    np. Crucial MX500

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 3. Data: 2019-06-17 12:16:34
    Od: ń <...@...n>

    O, dzięki.
    Kto realizuje 5-letnią gwarancję na Crucial:
    * kupiony w Polsce;
    * kupiony w EU;
    * kupiony w świecie (US/Azja)?
    Wystarczy paragon/faktura, czy trzeba się rejestrować na jakiejś stronie?

    -----

  • 4. Data: 2019-06-17 18:00:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-17 o 12:16, ń pisze:
    > O, dzięki.
    > Kto realizuje 5-letnią gwarancję na Crucial:

    czyżby... Crucial?
    https://eu.crucial.com/eur/en/company-warranty

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2019-06-17 19:33:16
    Od: ń <...@...n>

    No widzisz, dzwoniłem do Samsung Polska i spychają realizację gwarancji na
    sprzedawcę.
    Przynajmniej dezinformator z którym rozmawiałem, upierał się, że jak nie masz dowodu
    zakupu to nie ma gwarancji, może inny by mówił
    co innego, próbowałem wyjaśnić sprawę braku dowodu zakupu i liczenie 5 lat od daty
    produkcji w takim przypadku, dezinformator
    pierwsze o tym słyszał (ale specjalizował się w telefonach jak sam mówił, a była
    sobota).
    Na SSD Samsunga ani na pudełku nie ma podanej daty produkcji, za poradami z sieci
    próbowałem dojść do tej daty telefonicznie po
    numerze seryjnym (dezinformatorowi S/N "nie wchodził", być może towar z innego rejonu
    geograficznego).

    Ciekaw jestem, czy i kto przechodził RMA w Samsungu lub Crucialu, bo np.w WD to wielu
    z nas przechodziło, z pozytywnym skutkiem.
    Samsung bez mrugnięcia okiem naprawiał mi gwarancyjnie kilka smart tv (wymiany płyt
    głównych), więc mam jakieś zaufanie przynajmniej
    do działu TV.

    -----

  • 6. Data: 2019-06-17 22:47:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-17 o 19:33, ń pisze:

> [...]
    > Samsung bez mrugnięcia okiem naprawiał mi gwarancyjnie kilka smart tv
    > (wymiany płyt głównych), więc mam jakieś zaufanie przynajmniej do działu

    Przechodziłem Samsunga ale HDD zwykły zewnętrzny 2TB M3 Portable. RMA
    przez stronę, wysyłka Wolka Kosowska potem poszło do Netherland i
    wróciło stamtąd nowe.
    Tylko po numerze seryjnym, bez żadnych paragonów itp.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2019-06-18 23:22:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-17 o 22:47, Irokez pisze:

> [...]
    > wróciło stamtąd nowe.
    > Tylko po numerze seryjnym, bez żadnych paragonów itp.

    Tak trochę nie na temat.
    Przypomniało mi się, jak przykładowo w OKI za gwarancję robił numer
    seryjny. W czasach OkiPage 4 czy 6 (czyli nieco ponad 20 lat temu) były
    osoby, którym w głowie się nie mieściło, że może być gwarancja bez
    gwarancji - znaczy tej papierkowej.
    No cóż, czasami dla jakiegoś PSS Społem czy innego GS-u marnowałem
    papier na wydruk niepotrzebnej gwarancji - inaczej się nie dało.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2019-06-19 12:43:01
    Od: ń <...@...n>

    Akurat w czasie trwania naszej rozmowy trafił mi się Samsung 860 EVO Sata z dobrym
    upustem, nówka sztuka w zaplombowanym pudełku z
    polskiej dystrybucji, może leżak magazynowy, bo od razu po zainstalowaniu Samsung
    Magician zawołał o aktualizację firmware'u.
    Jak pomyślałem o marnowaniu godzin na czystą instalkę nowego systemu (zawsze ze 2-3
    sterowniki trzeba dociągać ręcznie itp. itd.),
    to jednak uruchomiłem na już zaktualizowanym do maja Win 10 program Samsung Data
    Migration, podpiąłem nowy SSD pod zewnętrzną
    obudowę USB 3.0 i poszło z górki (70 GB około godziny).
    Przez chwile myślałem o kopiowaniu na starszą obudowę eSata, ale już nie
    komplikowałem sprawy (osobny kabelek zasilania obudowy
    eSata).
    Samsung Magician rozpoznał SSD EVO podpięty pod zewnętrzny USB, ale trzeba było
    rozwinąć menu kryjące się pod nazwą HDD WD RED
    (łatwo przeoczyć).
    Źródłowy HDD był defragmentowany ze dwa dni wcześniej.
    Mimo, iż dysk źródłowy to były dwie partycje na 750 GB HDD (ale tylko ok 70 GB
    zajęte), to Data Migration nie protestował, że
    docelowy SSD był mniejszy, pozwolił nawet suwaczkiem ustalić wzajemną wielkość nowych
    partycji.
    Ciekaw jestem, czy w podobnej sytuacji Clonezilla Live by zaprotestowała?
    Ostatnim okienkiem Samsung Data Migration było kliknięcie 'OK' pod 'Wylacz system'
    (trzeba wyłączyć zapewne dla uniknięcia znanego
    problemu podpisu pod dwoma różnymi dyskami).
    Po fizycznej podmiance "stary" Win 10 na nowym dysku ruszył bez problemu (pozytywne
    doświadczenie po zeszłotygodniowej porażce z
    podobną przekładką Win XP).

    Zmieniałem na SSD tylko i wyłącznie żeby mieć ciszej na kolanach, bo szybkość WD
    Black Sata III była więcej niż wystarczająca, a
    lapek niestety i tak ma tylko Sata II.
    No i teraz po nocy nie wq... mnie WD Black, lecz szumiący przy 28°C w pokoju na
    2048rpm wentyl ;-))

    -----

  • 9. Data: 2019-06-19 15:48:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ń" qed3jm$a93$...@n...news.atman.pl

    : zaktualizowanym do maja Win 10 program

    Mnie ta aktualizacja ładuje się bezboleśnie, po czym... wycofuje się...
    Już dwa razy -- ciekawe, co mogę uczynić... W rejestrze OK, błędów na
    dysku nie mam...

    : podobną przekładką Win XP).

    WXP też można kopiować, ale nieco inaczej. WXP bywa kapryśny.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 10. Data: 2019-06-19 18:25:18
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-06-19 o 12:43, ń pisze:
    > Źródłowy HDD był defragmentowany ze dwa dni wcześniej.

    na SSD nie ma to znaczenia

> [...]
    > partycji.
    > Ciekaw jestem, czy w podobnej sytuacji Clonezilla Live by zaprotestowała?

    Tak, nic byś nią nie zrobił. Nawet by nie ruszyło. Jakbyś zaczął
    kombinować na kawałki system by nie wstał. Clonezilla nie nadaje się do
    takich rzeczy.

    --
    Irokez