  • 1. Data: 2017-08-23 20:54:19
    Temat: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Tak sobie myślę:
    Lata temu, jak zegarki elektroniczne zdobywały rynek, były drogie. Sama
    bateryjka do nich kosztowała tyle, że teraz za to można by kupić kilka
    całych zegarków i chodzić, jak ruskie na wojnie.

    Teraz zegarki mechaniczne są stosunkowo drogie, droższe od elektronicznych.

    Wytworzenie silnika spalinowego jest o wiele bardziej pracochłonne,
    wymaga też zdecydowanie więcej materiałów i zaplecza maszynowego w
    stosunku do wyprodukowania silnika elektrycznego.

    Ciekawe, kiedy "elektryki" będą tańsze od samochodów spalinowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2017-08-23 21:55:57
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-23 o 20:54, Adam pisze:

    > Ciekawe, kiedy "elektryki" będą tańsze od samochodów spalinowych.

    Jak wyprodukowanie akumulatora będzie równie tanie jak dziś zbiornika
    na paliwo. I jak ten tani akumulator pomieści tyle prądu żeby starczyło
    na tyle kilometrów na ile dzisiaj starcza zbiornik paliwa.
    W mojej osobówce mieści się 68litrów. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-08-23 22:41:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko taki myk jest. Wszystkie urzadzenia do produkcji silnikow spalinowych juz sa.
    Silniki spalinowe robi sie z tanich materialow. Duza czesc materialow pochodzi z
    recyklingu. Jak silnik bez osprzetu wazy ze sto kilo to materialy na niego kosztuja z
    siedemset zlotych. Przy produkcji silnikow spalinowych zatrudnionych jest bardzo duzo
    ludzi pomimo tego ze produkcja jest w ogromnej czesci zautomatyzowana. Elektryki nie
    maja skrzyn biegow, sprzegiel, kol dwumasowych, rozrusznikow, alternatorow. Te
    elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy. Jak
    zlikwidowac spalinowce to bez pracy zostaja ludzie w rafineriach, tankowce bedzie
    mozna zatopic, panstwa zyjace z ropy beda mogly sie zamknac a swoim obywatelom
    rozdadza kapsulki z cyjankiem. Ilosc ludzi na Ziemi zyjacych z tego ze sa samochody
    spalinowe idzie w setki milionow. Z tego wiekszowc zyje w krajach wysoko
    uprzemyslowionych. Murzyni sobie korzonkow nakopia i przezyja, czego nakopia sobie
    zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

  • 4. Data: 2017-08-24 07:05:49
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    elementy tez produkuja ludzie ktorzy po likwidacji spalinowcow zostana bez pracy.

    Guzik prawda.
    Wprowadzi się systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubędzie aż tyle.

[...]

    Znajdzie im się inne zajęcie.
    Branża elektryczna się rozwinie i ich wchłonie.

  • 5. Data: 2017-08-24 09:01:42
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-24 07:05, cef wrote:
    > Guzik prawda.
    > Wprowadzi się systemy odzyskiwania energii i mechaniki nie ubędzie aż tyle.

    jakiej energii?
    bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic więcej niż
    to co jest już zamontowane

  • 6. Data: 2017-08-24 09:18:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-24 o 09:01, m4rkiz pisze:

    > jakiej energii?
    > bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic więcej niż
    > to co jest już zamontowane

    Tak mi się przypominają niektóre zdarzenia z historii rewolucji
    przemysłowej, jak np. palenie czy niszczenie fabryk przędzalniczych - bo
    jedno mechaniczne krosno zastępowało kilkadziesiąt osób, niszczenie
    maszyn do szycia i zabijanie krawców maszynowych - bo ci pracowali za
    dwudziestu "igłowych" krawców, dalej niszczenie torów kolejowych i
    strzelanie do kolejarzy, bo jeden pociąg to setki furmanek, itd, itp.

    Przeżyliśmy to, to i pewnikiem przeżyjemy auta bez skrzyć
    przekładniowych, bez skrzyń biegów, bez sprzęgieł; w których cała
    mechanika zawierać się będzie być może tylko w piastach.

    Może Tesla to będzie taki współczesny Ford T?

    Tyle, że Ford T z założenia (jak i VW Garbus, jak i Mini, jak i Citroen
    2CV) miał być tani i "dla ludu".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-08-24 09:29:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    > jakiej energii?
    > bo do odzyskiwania przy hamowaniu nie potrzeba w zasadzie nic więcej niż
    > to co jest już zamontowane

    OK, zapomnialem, że to układ elektryczny - ale na peryferiach
    elektryczności powiązanej z samochodami znajdzie się mnóstwo
    działek do zagospodarowania. Przybędzie tyle akumulatorów, że
    coś z tym trzeba będzie robić - tzn utylizować- poza tym jak się okaże,
    że potrzebujemy ileś tam megawatów, żeby obsłużyć zapotrezbowanie, to
    trzeba będzie
    produkować więcej energii itd itp

  • 8. Data: 2017-08-24 09:39:50
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > produkcji samochodow spalinowych?
    jedynym rozwiazaniem jest produkcja pradu z ropy lub sprowadzanie solarpradu
    z arabii inaczej arabusy zaleja europe.
    tym razem bez pytania po prostu przyjda.
    gniazda karabinow maszynowych nie pomoga bo i tak kazdy woli pasc od kuli
    niz zdychac z glodu.
    to najgorsza smierc....

  • 9. Data: 2017-08-24 09:40:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-24 o 09:39, abn140 pisze:
    > gniazda karabinow maszynowych nie pomoga bo i tak kazdy woli pasc od kuli

    E tam. Jak to mawia Stanisław Michalkiewicz, "karabin maszynowy dogoni
    każdego".

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-08-24 10:35:00
    Od: kakmar <k...@g...com>

    On 2017-08-23, Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> [...]
    zwolnieni ludzie pracujacy przy produkcji samochodow spalinowych?

    Patrz a u mnie robocie ciągle szukają programistów, systemowców, analityków,
    testerów... Kiedyś ~90% pracujących pracowało w rolnictwie, teraz ~3% i jak to
    wyjaśnisz,

    --
    kakmaratgmaildotcom