  • 1. Data: 2016-10-13 12:05:27
    Temat: Na razie zabawka
    Od: s...@g...com

    https://youtu.be/I8nMKH3y_1I

    Na razie jeden robot jeden człowiek
    Za chwile 5 robotów jeden człowiek
    Za kilka chwil same roboty w fabryce

  • 2. Data: 2016-10-13 17:17:25
    Temat: Re: Na razie zabawka
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-10-13 o 12:05, s...@g...com pisze:
    > https://youtu.be/I8nMKH3y_1I
    >
    > Na razie jeden robot jeden człowiek
    > Za chwile 5 robotów jeden człowiek
    > Za kilka chwil same roboty w fabryce

    Gdzieś jest chyba granica opłacalności robotyzacji.

    BTW: kiedyś bodaj na How It's Made pokazywali robota który montował
    wnętrze kabiny ciężarówki. Długie ramię wsuwało do środka całą deskę
    rozdzielczą oraz manipulator biologiczny, w postaci kobiety kompaktowych
    wymiarów, przypiętej pasami do fotela na końcu tegoż ramienia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2016-10-13 17:33:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-13 o 17:17, PeJot pisze:
    > Gdzieś jest chyba granica opłacalności robotyzacji.
    Jest, ale się systematycznie przesuwa.

    Robert

  • 4. Data: 2016-10-13 20:02:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-13 12:05, s...@g...com wrote:
    > https://youtu.be/I8nMKH3y_1I
    > Na razie jeden robot jeden człowiek

    Pomyśl co będzie jak wymyślą kolej żelazną i maszyny parowe w fabrykach.
    Praktycznie wszyscy stracą pracę i umra z głodu.

    > Za kilka chwil same roboty w fabryce

    Ba, za kilka chwil jakiś idiota wpadnie na pomysł silnika na jakś lekką
    frakcję ropy i w ten sposób umrą wszystkie konie nie świecie.

    Straszne.

  • 5. Data: 2016-10-14 03:09:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 października 2016 19:05:27 UTC+9 użytkownik s...@g...com
    napisał:
    > https://youtu.be/I8nMKH3y_1I
    >
    > Na razie jeden robot jeden człowiek
    > Za chwile 5 robotów jeden człowiek
    > Za kilka chwil same roboty w fabryce

    Ten filmik to żart.

    Rzeczywistość jest taka że za większą część bezrobocia w Stanach odpowiada
    robotyzacja fabryk. I tak ma być, to znaczy że jest postęp. Inna kwestia to
    sprawiedliwy podział dóbr (fair distribution of wealth). Jeśli dzisiaj czarnoskórzy
    amerykanie domagają się rekompensaty za to że bogactwo dziewiętnastowiecznej Ameryki
    zostało zbudowane na niewolniczej pracy ich przodków, to tak samo ktoś się kiedyś
    upomni o majątek dzisiejszych korporacji wytworzony dzięki niepłaceniu pensji
    robotnikom, zwolnionym z pracy na skutek robotyzacji procesów produkcyjnych. Jeden
    procent ludzi ma więcej niż cała reszta, to niezawodna recepta na rewolucję.

    Dylan dostał nagrodę Nobla, dla niektórych coś to znaczy...

  • 6. Data: 2016-10-14 05:00:21
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-14 o 03:09, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    procent ludzi ma więcej niż cała reszta, to niezawodna recepta na rewolucję.

    To będzie zależało od wyniku wyborów.

    > Dylan dostał nagrodę Nobla, dla niektórych coś to znaczy...

    To świństwo, bardziej należała się ona Leonardowi Cohenowi.
    Choć ostatnio kościół zabronił wykonywania na ślubach Hallelujah.

    WM

  • 7. Data: 2016-10-14 06:44:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 14 października 2016 12:00:24 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > >

    > To będzie zależało od wyniku wyborów.

    > To świństwo, bardziej należała się ona Leonardowi Cohenowi.

    Ja bym powiedział "także", ale czy "bardziej" to nie wiem. Jak dla mnie to Cohen do
    dzisiaj nie może się zdecydować czy jest artystą country czy folk, a to jest
    płaszczyzna bardzo istotnego podziału, nawet nie tyle muzykologicznego, co
    kulturowo-światopoglądowego. Nie wiem, ale Szwedzi mogli też/właśnie tym się
    kierować.

    > Choć ostatnio kościół zabronił wykonywania na ślubach Hallelujah.

    Nie wiem, nie znam, nie słyszałem, nie chodzę. Kto lubi kościół albo go nie lubi, ten
    niech komentuje.

  • 8. Data: 2016-10-14 09:27:42
    Od: 4...@g...com

    Dlugoterminowy plan jesli idzie o zatrudnienie jest taki ze za czterdziesci
    piecdziesiat lat okolo 50% ludzi na swiecie nie bedzie mialo pracy. W krajach dzisiaj
    nazywanych uprzemyslowionymi bedzie do osiemdziesieciu procent bezrobotnych. Uslugi
    nie sa z gumy i nie ma szansy zeby zagospodarowac wszystkich w uslugach. I juz
    dzisiaj ci co rzadza i im doradzaja kombinuja jak kon pod gore jak zapewnic socjal na
    poziomie umozliwiajacym tym co wtedy beda bez pracy mozliwosc zakupu tego co samo sie
    bedzie produkowalo. Maszyny bezlitosnie eliminuja i beda eliminowaly stanowiska pracy
    dla ludzi. Sa dokladniejsze, nie mecza sie i robota im sie nie nudzi, moga pracowac
    24 godziny na dobe i pensji ani zusu od nich sie nie placi. Sporadycznie sie psuja
    ale to nie jest jakis problem.

  • 9. Data: 2016-10-14 11:36:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości
    >https://youtu.be/I8nMKH3y_1I

    >Na razie jeden robot jeden człowiek
    >Za chwile 5 robotów jeden człowiek

    Juz tak masz.
    a) jeden czlowiek ... i dwie maszyny CNC. Bo w czasie, jak maszyna
    obrabia, to czlowiek wymienia detal w drugiej.
    b) co bardziej ambitne linie - robotow duzo a ludzie dogladaja.

    >Za kilka chwil same roboty w fabryce

    Jeszcze dlugo ludzie tam beda. Do pilnowania, do napraw, itp.
    Ale coraz mniej.
    "I kto wam te samochody kupi ?"

    J.

  • 10. Data: 2016-10-14 12:23:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    s...@g...com napisał:
    > https://youtu.be/I8nMKH3y_1I

    >Ten filmik to żart.

    Ten moze i zart.
    Ale to to raczej rzeczywistosc
    https://www.youtube.com/watch?v=sjAZGUcjrP8

    Gdzies widzialem tez film z francuskiej fabryki. Robo/pracownicy sie
    snuja po hali, a roboty robia ...

    J.