  • 11. Data: 2019-07-02 10:50:25
    Temat: Re: Nagłe wyłączanie PC-ta
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ...@f...ams1
    *Marcin Debowski* napisał(-a):

    > Niekoniecznie. W jednym chińskim mini-pc, w gnieździe usb, mam modem
    > 4G i jak wymuszę 4G to obraz po HDMI zaczyna siadać. Problem znika,
    > jak usunę inne odbiorniki z huba. Podejrzewam, że coś nie wyrabia
    > prądowo. Tu może być podobnie. Coś jest na granicy (mimo, że nie
    > powinno) i jakaś czynność, którą CC chce wykonać powoduje gdzieś
    > większy pobór prądu, prez co coś innego się destablizuje i wszystko
    > się wali. Przeciez normalnie nie zresetujesz programowo kompa.

    To wydaje się być prawdopodobnym i może być związane z padniętymi
    elektrolitami, a o czym pisał Jacek Maciejewski. Nie obejrzałem ich
    dobrze jak miałem cały komputer rozpruty. W weekend jeszcze spróbuje coś
    pokombinowac ale może już bez rozbiórki da się coś jeszcze zobaczyć.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 12. Data: 2019-07-02 11:14:26
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    0...@4...net

    > Zupełnie na odwrót: gniazdo chipsetu działa z oboma wentylatorami, a to
    > gniazdo procka nie chce działać ze swoim wentylatorem (a nawet dwoma
    > takimi samymi), za to działa z wentylatorem chipsetu.

    Wsio ryba. Gniazdo kaprysi. Jeszcze bym zajrzał do biosu, może tam jakaś
    opcja alarmu jest do wyłączenia. Sprawdziłbym czy elektrolity nie
    spuchnięte (łatwo wymienić, ściągasz elektrolit z nóżek bez ich
    wylutowywania, gibając na boki i do tych nóżek lutujesz nowy, teraz są
    znacznie mniejsze). Jak oba sprawdzenia na nie, to płyta do
    elektrośmieci.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 13. Data: 2019-07-02 11:43:11
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > Niekoniecznie.

    Mozna mieć np. jakis program zainstalowany, ktory po zakończeniu zadania
    wyłącza komputer.

    --
    animka

  • 14. Data: 2019-07-02 12:34:24
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    05nt5u$....@4...net
> [...]

    > wylutowywania, gibając na boki i do tych nóżek lutujesz nowy, teraz są
    > znacznie mniejsze). Jak oba sprawdzenia na nie, to płyta do

    To nie będzie raczej sprawa BIOS-u, bo nic tam takiego nie znalazłem.
    Natomiast przypomniała mi się jeszcze jedna istotna sprawa, o której nie
    napisałem w pierwszym poście. Usterka była krocząca. Zaczęło się od
    spontanicznych wyłączeń. Później były problemy z uruchomieniem. Czasem
    dopiero po kilku razach komputer zajarzył. To wszystko z włączonym w
    autostarcie CC. Ostatnia faza, to natychmiastowy zgon po każdorazowym
    uruchumieniu CC razem z Windowsem. Naprawiać nie będę, choćby to miała
    być pierdoła, bo jak rozmontuję komputer, to tylko po to żeby go
    zmontować w zmodernizowanej wersji. A do tego czasu dam radę się
    pomęczyć, licząc po cichu, że nic więcej nie klęknie.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 15. Data: 2019-07-02 13:55:11
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2019-07-02 at 02:58, Marcin Debowski wrote:
    > Przeciez normalnie nie zresetujesz programowo kompa.

    Dlaczego nie? Oczywiście, że zresetujesz, przecież m.in. właśnie
    po to jest ACPI.

    Nie wiem, jak w Windows, ale w Linuksie natychmiastowe, bezwarunkowe
    wyłączenie komputera jest banalnie proste:

    # echo 1 > /proc/sys/kernel/sysrq ; echo o > /proc/sysrq-trigger

    Zamiast ,,o" może być ,,b" -- restart/reset zamiast wyłączenia.

    Myślę, że i w Windows program monitorujący sprzęt prawdopodobnie
    umie szybko wyłączyć komputer, jeśli np. stwierdzi, że jakiś parametr
    przekroczył wartość krytyczną. Tyle, że najpierw chyba powinien
    gdzieś zalogować przyczynę...

    --
    mrg

  • 16. Data: 2019-07-02 14:14:29
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-02 o 12:34, Big Jack pisze:
    > To wszystko z włączonym w autostarcie CC

    Usuń to z aytostartu. Ja usunęłam chociaż komputera mi nie wyłączał.

    --
    animka

  • 17. Data: 2019-07-02 23:21:29
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 2 Jul 2019 12:34:24 +0200, Big Jack wrote:

> [...]
    > zmontować w zmodernizowanej wersji. A do tego czasu dam radę się
    > pomęczyć, licząc po cichu, że nic więcej nie klęknie.

    Zmień zasilacz.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 18. Data: 2019-07-02 23:32:44
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zka.com
    *Roman Tyczka* napisał(-a):

    > Zmień zasilacz.

    Na jaki?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2019-07-03 01:24:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-02, marrgol <m...@a...invalid> wrote:

> [...]
    >
    > # echo 1 > /proc/sys/kernel/sysrq ; echo o > /proc/sysrq-trigger
    >
    > Zamiast ,,o" może być ,,b" -- restart/reset zamiast wyłączenia.

    Hmm, faktycznie.

> [...]
    > umie szybko wyłączyć komputer, jeśli np. stwierdzi, że jakiś parametr
    > przekroczył wartość krytyczną. Tyle, że najpierw chyba powinien

    I upewnić się, że to co się zalogowało jest faktycznie na dysku a nie
    w jakimś cache.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2019-07-03 07:44:08
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Tue, 2 Jul 2019 23:32:44 +0200, Big Jack wrote:

    > Na jaki?

    Spawny.

    --
    pozdrawiam