  • 1. Data: 2019-04-13 14:59:21
    Temat: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Dowiedziałem się dziś, że Unia szykuje nową normę Euro 6-coś-tam, która
    w zasadzie uniemożliwi stosowanie silników innych niż co najmniej
    hybrydowe.

    Emisja CO2 ma zostać ograniczona ze 125 do około 80 g/km.
    Czy to oznacza, że używane nie-hybrydy wkrótce dramatycznie stanieją?

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-04-13 15:06:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2019 14:59:21 +0200, Marcin N napisał(a):
> [...]
    >
    > Emisja CO2 ma zostać ograniczona ze 125 do około 80 g/km.
    > Czy to oznacza, że używane nie-hybrydy wkrótce dramatycznie stanieją?

    Nie.
    Chyba, ze rownolegle w Niemczech wpadna na pomysl, zeby podniesc
    podatek drogowy dla starych benzyn, albo, zeby im zakazac wjazdu do
    miast ..

    A swoja droga - VW ma jakas hybryde w ofercie ?
    Ale przeciez nikt nie podetnie podstawy unijnej gospodarki :-)

    J.

  • 3. Data: 2019-04-13 15:09:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 14:59, Marcin N pisze:

    > Czy to oznacza, że używane nie-hybrydy wkrótce dramatycznie stanieją?

    Raczej zdrożeją - to będzie ostatnia szansa na posiadanie 200 konnego
    silnika bez automatycznego systemu ograniczenia prędkości;) Kurcze -
    dlaczego kupiłem automat...

    Shrek

  • 4. Data: 2019-04-13 15:23:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Miejmy cicha nadzieje ze beda respektowali prawa nabyte. Maja doswiadczenie z francji
    czym na ulicach konczy sie proba wprowadzania czegos na sile. Malo ludzi dzisiaj
    pamieta ze protesty zaczely sie od dizli.

  • 5. Data: 2019-04-13 15:32:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2019 06:23:26 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Miejmy cicha nadzieje ze beda respektowali prawa nabyte. Maja doswiadczenie z
    francji czym na ulicach konczy sie proba wprowadzania czegos na sile. Malo ludzi
    dzisiaj pamieta ze protesty zaczely sie od dizli.

    No jak ?
    Obywatele chca czystego powietrza, a nie respektowac twoje prawa
    nabyte do starego diesla :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-04-13 15:34:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2019 15:09:12 +0200, Shrek napisał(a):

    > Raczej zdrożeją - to będzie ostatnia szansa na posiadanie 200 konnego
    > silnika bez automatycznego systemu ograniczenia prędkości;) Kurcze -
    > dlaczego kupiłem automat...

    BMW ma hybryde, z automatem, razem cos ze 280KM, jeszcze bez systemu
    ... a za pare lat potanieja :-)

    No chyba, ze wolisz kredyt :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-04-13 15:50:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 15:34, J.F. pisze:

    > BMW ma hybryde, z automatem, razem cos ze 280KM, jeszcze bez systemu
    > ... a za pare lat potanieja :-)
    >
    > No chyba, ze wolisz kredyt :-)

    Zostanę przy swoim - żałuje tylko że kupiłem automat zamiast manuala.
    Skoro to ostatni wózek z którego będe miał fun, to obowiązkowo powinien
    być manual:(

    Shrek

  • 8. Data: 2019-04-13 16:16:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja tez chce czystego powietrza ale nie moim kosztem. Samochody maja to do siebie ze
    nie sa wieczne. Wystarczy poczekac i sprawa sama sie rozwiaze. Zwlaszcza ze wychodzi
    ze za czyste powietrze bardziej odpowiada brak sprzatania miast niz samochody. Ziemia
    jest na tyle duza ze zniesie jeszcze dlugo samochody spalinowe. Ale bez
    systematycznego sprzatania syf w miastach sie nie zmniejszy. W Lodzi jest dobrej
    jakosci powietrze. Systematycznie obserwuje co sie w powietrzu dzieje. W tym sezonie
    grzewczym bylo bardzo malo dni zeby bylo wiecej niz 50 tego co mierza. Jesli w
    Krakowie od trzydziestu lat jest chujowe powietrze, wczesniej tez bylo ale ze w PRL
    to sie nie liczy, to dlaczego nie wprowadzili tam i gdzies indziej bardzo prostego
    rozwiazania. Kazde mieszkanie w przypadku zmiany wlasciciela nie uzyskuje statusu
    lokalu mieszkalnego jesli jest w nim ogrzewanie oparte na weglu. W tej chwili z tych
    co trzydziesci lat temu byly ogrzewane weglem zostalo by jeszcze z 15% i zadnego
    problemu by nie bylo. Przy krakowskich cenach mieszkan kazdy kupujacy utargowal by na
    zmiane ogrzewania.

  • 9. Data: 2019-04-13 18:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

> [...]
    >
    > Emisja CO2 ma zostać ograniczona ze 125 do około 80 g/km.
    > Czy to oznacza, że używane nie-hybrydy wkrótce dramatycznie

    W czym hybryda jest bardziej ekologiczna od jezdzacego płynnie
    benzynowca?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

  • 10. Data: 2019-04-13 19:29:44
    Od: p...@g...com

    Palenie starych opon i innych śmieci oczywiście smrodzi ale nie przesadzajmy bo w
    Hamburgu nie ma pieców węglowych a NOx-y są przekroczone w miejscach gdzie przewalają
    się tysiące aut dziennie. Ale bądźmy konsekwentni i wywalmy także elektryki z centrów
    miast ;-)