  • 92. Data: 2019-04-16 18:59:56
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Patrzac na GUS ... 4.3 mln ton benzyny i 16.3 mln ton ON zuzylismy w
    > kraju w 2018.
    >
    > Ile tych samochodow mamy zarejestrowanych ? Cos 30 mln.
    > Wychodzi 0.7t/samochod, jakies 850 litrow ... mnie by na jakies 11
    > kkm starczylo, ale przeciez trzeba troche odjac, bo tir moze wiecej
    >:-)
    >
    > Wiec jakby tak liczyc, to te 8kkm calkiem realne ... tylko te martwe
    > rejestracje ..

    No niestety duzo tych martwych...

    > Dane z przegladow dalyby chyba lepszy wynik.

    Ano dokładnie. Są dane tylko trzeba wyciagnac.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 91. Data: 2019-04-16 18:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    > Policzyłem wyżej. Około 100 zł rocznie średnio na samochód.
    > Jesteś winny stówę Zenkowi.

    ledówki tez?
    Bo ja załozyłem jakis czas temu i biorąc pod uwage fakt, ze wczesniej
    zarówki przepalały mi sie srednio co 2-3 miesiace to mam wrazenie ze
    jestem wrecz do przodu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 93. Data: 2019-04-16 19:20:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-16 o 18:59, Budzik pisze:

    > Z opłacanych OC? Z przeglądów?

    Różne dziwne informacje spotykałem że OC nie ma koło trzydziestu
    procent pojazdów a przeglądów koło dwudziestu. Nie bardzo w to wierzę
    ale kto ich tam wie czym po wsiach jeżdżą.

    Pozdrawiam

  • 94. Data: 2019-04-16 19:57:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Różne dziwne informacje spotykałem że OC nie ma koło trzydziestu
    >procent pojazdów a przeglądów koło dwudziestu. Nie bardzo w to wierzę
    >ale kto ich tam wie czym po wsiach jeżdżą.

    Ale wiesz - to wlasnie moze proste porownanie liczb - 20 mln polis OC,
    30 mln zarejestrowanych pojazdow.
    Czyli 30% jezdzi bez OC.

    Z danych UFG za 2018:
    -wplywy od ubezpieczycieli (% skladek) - 200 mln zl
    -kary za brak OC - 197mln
    -regresy - 50 mln
    -ilosc kar - 94 tys,

    To tak umiarkowanie duzo przylapano ... szczegolnie ze cos 3/4 z tego
    wylapal UFG w swoich komputerach.

    z 2014
    https://www.motofakty.pl/artykul/polisa-oc-ile-pojaz
    dow-w-polsce-nie-ma-obowiazkowego-ubezpieczenia.html

    "W ubiegłym roku w Polsce doszło łącznie do blisko 35 tys. wypadków
    drogowych. Ponad 6,1 tys., czyli 17,5 proc., spowodowali nieznani
    sprawcy i nieubezpieczeni kierowcy. Za ponad 4,7 tys. wypadków winę
    ponoszą osoby, które nie wykupiły ubezpieczenia OC."

    J.

  • 95. Data: 2019-04-16 20:09:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-04-16 o 13:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup

    > Tak podaja, tylko ze te dolne granice to duze okretowe diesle.

    > I jakby taki byl wbudowany, to by problem zasiegu przestal byc istotny
    >
    > Ale sie kloci z filozofia
    > https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-bmw-i3-traci-ran
    ge-extender/

    > https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samocho
    dow/test-bmw-i3-sprawdzamy-czy-dojedzie-nad-morze/p6
    fdpj7

    > J.

    W jednym "źródle" piszą: "Zrezygnowanie z benzynowego doładowania
    akumulatorów wydaje się być dość odważną decyzją ze strony BMW. W
    globalnym ujęciu, aż 60 proc. klientów, którzy zdecydowali się na zakup
    tego modelu, zdecydowało się też na dokupienie tej opcji."

    A w drugim:
    Za taką formę ,,swobody" Bawarczycy życzą sobie 20 300 zł dopłaty. Mało
    kto się na to decyduje, mimo że tego auta i tak nie kupuje się z
    oszczędności.

    Czyli że 60% to "mało kto" :-)

    T.

  • 96. Data: 2019-04-16 21:26:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-04-16 o 19:57, J.F. pisze:

    > Ale wiesz - to wlasnie moze proste porownanie liczb - 20 mln polis OC,
    > 30 mln zarejestrowanych pojazdow.
    > Czyli 30% jezdzi bez OC.

    To nie jest porównanie liczb tylko urzędnicza głupota.
    Nie od dzisiaj wiadomo że mają w spisach jako zarejestrowane
    samochody dawno nie istniejące.

> [...]
    > sprawcy i nieubezpieczeni kierowcy. Za ponad 4,7 tys. wypadków winę
    > ponoszą osoby, które nie wykupiły ubezpieczenia OC."

    Czyli nie 30% a tylko 17,5% i do do spółki z nieznanymi sprawcami.
    A jak policzyć to na podstawie 35 tyś wypadków i 4,7 tyś wypadków
    gdzie winę ponosiły osoby bez ubezpieczenia to wyjdzie jeszcze mniej.

    Pozdrawiam

  • 97. Data: 2019-04-16 21:48:51
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-16 18:21, Marcin N wrote:
> [...]
    pl...

    > Służę.
    > Współczesne samochody podają chwilowe zużycie paliwa mierząc ilość
    > wtryśnięć paliwa do cylindrów. Wiedzą bardzo dokładnie, ile tego paliwa
    > zużyły. Na potrzeby "komputerów pokładowych" zaokrąglają ten pomiar, ale
    > nic nie stoi na przeszkodzie, żeby odczytywać niezwykle dokładnie, ile
    > paliwa zużyto. Różnicę rzędu szklanki na tysiąc kilometrów wykryją z
    > łatwością.

    Ilość .. aha aha

  • 98. Data: 2019-04-16 22:08:22
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-15 o 11:59, robot pisze:

    > Nie no.
    > Mam nadzieję, że przyszłość nie jest aż tak czarna.

    Nie dość, że grozi nam zmniejszenie CO2, to jeszcze likwidacja
    mitycznych odcinków Autobahnen bez ograniczeń prędkości

    https://www.umwelt-plakette.de/pl/pl/2019-04-14.html

  • 99. Data: 2019-04-16 22:53:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To niech bedzie ta co slyszales. Co mi za roznica jak to co podalem nie jest moje tak
    jak to co Ty podales nie jest Twoje.

  • 100. Data: 2019-04-16 22:55:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To niech bedzie 0,05. Dac numer konta zebys przelal jednorazowo skumulowane?