  • 1. Data: 2020-02-02 18:30:54
    Temat: Najlepszy energetycznie x86 do h.264/ffmpeg
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest sobie ZoneMinder który ściąga obraz z kilku kamer (H.264) i
    przepakowuje obraz ponownie (H.264) oraz zapisuje na dysk.

    Czyli sporo liczenia.

    Czym powienem się zainteresować aby:
    a) ffmpeg, używany do kompresji/dekompresji, miał akcelerację sprzętową?
    b) było jak *najwydajniesze* energetycznie?
    c) działało na normalnej płycie głównej

    Obecnie mam tam Celeron G3220. Mam bo akurat był pod ręką.

    Dla 3 strumieni video FullHD hocki klocki z rekompresją są juz na
    granicy wydajności, gubi mi ramki.

    Nie jest szuką wsadzić tam i7. Ja pytam czy coś może być tańsze w sensie
    prądu i znacząo lepsze? Spodziewam się że ffmpeg mógłby używać
    akceleracji sprzętowej.

    Z tego co widzę to ffmpeg potrzebuje jakoś koło 8 generacji do
    quicksynca (albo 5, zalezy od bibliteki):

    https://trac.ffmpeg.org/wiki/Hardware/QuickSync

    Ma ktoś pomysł co mogło by spełniać warunek "jak nawiecej mocy H.264 /
    jak najmniej energii" ? Sądząc po mojej ignoracji w temacie ffmpeg
    szukam czegoś z driverem VA-API.

  • 2. Data: 2020-02-03 10:06:43
    Temat: Re: Najlepszy energetycznie x86 do h.264/ffmpeg
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Sun, 02 Feb 2020 18:30:54
    From: heby
> [...]

    > b) było jak *najwydajniesze* energetycznie?
    > c) działało na normalnej płycie głównej

    > Obecnie mam tam Celeron G3220. Mam bo akurat był pod ręką.

    Jesteś pewien, że dobrze przepisałeś nazwę i model? Na ark.intel.com ani
    na Wikipedii nie mogę tego modelu znaleźć. Która to mikroarchitektura?
    Może miałeś na myśli Pentium G3220?
    https://ark.intel.com/content/www/us/en/ark/products
    /77773/intel-pentium-processor-g3220-3m-cache-3-00-g
    hz.html

    > Dla 3 strumieni video FullHD hocki klocki z rekompresją są juz na
    > granicy wydajności, gubi mi ramki.

    Jeden strumień możesz puścić na wbudowanym GPU przez VA-API. Może być
    różnica w jakości na niekorzyść GPU.

> [...]
    > akceleracji sprzętowej.

    > Z tego co widzę to ffmpeg potrzebuje jakoś koło 8 generacji do
    > quicksynca (albo 5, zalezy od bibliteki):

    Niby natywne, ale jakoś nie udało mi się uruchomić pod FFmpeg.

    > Ma ktoś pomysł co mogło by spełniać warunek "jak nawiecej mocy H.264 /
    > jak najmniej energii" ?

    Pytasz o procesor czy oprogramowanie, czy coś innego? To, co masz,
    powinno wystarczyć.

    > Sądząc po mojej ignoracji w temacie ffmpeg szukam czegoś z driverem
    > VA-API.

    Polecam, działa.

    https://trac.ffmpeg.org/wiki/Hardware/VAAPI

    Przykładowe polecenie:
    ffmpeg -hwaccel vaapi -hwaccel_output_format vaapi -i input_file.mp4 -c:v h264_vaapi
    -quality:v 0 -profile:v high -level 4.1 -c:a copy output_file.mp4

    Może też się przydać opcja -low_power .

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 3. Data: 2020-02-03 20:22:59
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może po prostu rejestrator CCTV?

  • 4. Data: 2020-02-05 09:32:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-02-02 18:30, heby wrote:
    > Jest sobie ZoneMinder który ściąga obraz z kilku kamer (H.264) i
    > przepakowuje obraz ponownie (H.264) oraz zapisuje na dysk.
    >
    > Czyli sporo liczenia.

    Nie żebym akurat tym tematem się jakkolwiek interesował, ale może
    popatrzeć w kierunku kompresji za pomocą GPU?

    https://wiki.archlinux.org/index.php/Hardware_video_
    acceleration

  • 5. Data: 2020-02-05 18:25:36
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2020 09:32, m4rkiz wrote:
    > Nie żebym akurat tym tematem się jakkolwiek interesował, ale może
    > popatrzeć w kierunku kompresji za pomocą GPU?
    > https://wiki.archlinux.org/index.php/Hardware_video_
    acceleration

    Do tego jest QuickSync na Intelu.

  • 6. Data: 2020-02-05 18:30:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/02/2020 10:06, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
    > Może miałeś na myśli Pentium G3220?

    Tak, Pentium.

    > Jeden strumień możesz puścić na wbudowanym GPU przez VA-API. Może być
    > różnica w jakości na niekorzyść GPU.

    Trudno powiedzieć bez próby, w każdym razie gubienie ramek jest upierdliwe.

    > Pytasz o procesor czy oprogramowanie, czy coś innego?

    Oprogramowanie to ZoneMinder co na 99% oznacza ffmpeg.

    Intetesuje mnie czy któryś z Inteli na normalne gniazda (nie laptopowy)
    posida jakieś zdumiewające ratio H.264/moc.

    > To, co masz,
    > powinno wystarczyć.

    G3220 w domyślnych ustawieniach da się robić
    dekompresje/detekcje/kompresje zaledwie dla 1 strumienia.

    Po kilku kombinacjach z parameterami udało mi się uzyskać sensowny obraz
    z dwóch kamer FullHD bez gubienia ramek.

    Trzecia, bez absurdalnego pogorszenia jakosći, nie mieści się już w mocy
    obliczeniowej.

    Ponadto to już kilka W zjada.

  • 7. Data: 2020-02-05 18:30:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/02/2020 20:22, ąćęłńóśźż wrote:
    > Może po prostu rejestrator CCTV?

    Brakuje mu kilku ficzerów których wymagam. Między innymi chce się wpiąc
    w środek detekcji z własnym kodem i *coś* zrobić z obrazem.

  • 8. Data: 2020-02-05 19:47:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Wyobrażam sobie, że rejestrator CCTV to specjalizowany hardware do obróbki strumieni
    obrazu i napisany na to program w Linuksie.
    Yes, you can!

    -----

  • 9. Data: 2020-02-06 21:48:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/02/2020 19:47, ąćęłńóśźż wrote:
    > Wyobrażam sobie, że rejestrator CCTV to specjalizowany hardware do
    > obróbki strumieni obrazu i napisany na to program w Linuksie.
    > Yes, you can!

    Rozumiem że sugerujesz:
    a) reverse engineering
    b) łamaie licencji
    c) walkę z gównianym hardware
    d) po 4 latach ogłoszenie światu że udało się skodować jeden strumień
    tak jak chce tylko wszystko jest na zielono

    Nie nie nie.