  • 1. Data: 2016-05-01 19:02:13
    Temat: Najtańszy stary aparat cyfrowy z małą głębią ostrości
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    chciałbym pstryknąć fotkę rowerowi. rower ma być na cały kadr, ostro ma
    być na 1 metrze, ale 2 metry dalej - mgła. Mam do dyspozycji sony alfa
    a200 i płaski stały obiektyw. alfą w zasadzie daję radę, ale nie do
    końca. albo ostry obszar jest za mały, albo rozmyte tło nie tyle jest
    rozmyte, co lekko nie ostre. pozatym... mam do dyspozycji to trochę nie
    wygodne. wolałbym mieć zawsze pod ręką. tani, stary, żeby mi nie było
    żal. Miałem kiedyś minoltę z1. tam też dało się zrobić małą głębię, ale
    chyba tylko na maksymalnym zoomie. Czy były/ są aparaty które miały
    naprawdę fajne rozmycie tła?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-05-02 03:13:07
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    ToMasz wrote in <news:ng5ck6$5hl$1@dont-email.me>
    > Czy były/ są aparaty które miały naprawdę fajne rozmycie tła?

    Glebia ostrosci zalezy od ogniskowej obiektywu.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82%C4%99bia_ostro%
    C5%9Bci#Obliczanie_g.C5.82.C4.99bi_ostro.C5.9Bci

    Aparaty z duza matryca wymagaja uzycia dluzszej ogniskowej, by uzyskac ten
    sam kadr. Dluzsza ogniskowa zmniejsza glebie ostrosci. Zauwaz, ze niektore
    kompakty czy obiektywy w komorkach maja pare(nascie) mm ogniskowej!
    Skutkuje to olbrzymia rozpietoscia GO.

    Na Twoim miejscu szukalbym starych Sony NEX (maja matryce w lustrzankowym
    formacie APS-C). Wymienne obiektywy umozliwia Ci zmiane bokeh, jesli i to
    Cie interesuje. Live View w bezlusterkowcach swietnie spisuje sie przy
    obsludze starych, tanich obiektywow manualnych.
    Ewentualnie poszukaj kompaktow, ale z duza przekatna matrycy. Obawiam sie,
    ze sa one rarytasem i ceny pierwszych modeli NEXa moga byc podobne.
    Mirrorlessy Olympusa i Panasonica maja mniejsze matryce (format 4/3), co
    zapewnia mniejsze rozmycie tla (przez krotsze ogniskowe obektywu do
    uzyskania tego samego kadru).
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Sensor_sizes_overl
    aid_inside_-_updated.svg
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 3. Data: 2016-05-02 17:55:49
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2016-05-01 19:02, ToMasz wrote:
> [...]
    > żal. Miałem kiedyś minoltę z1. tam też dało się zrobić małą głębię, ale
    > chyba tylko na maksymalnym zoomie. Czy były/ są aparaty które miały

    Do tego, co napisał Astro, dodam, że głębia ostrości zależy także od
    przesłony. Spróbuj ustawić aparat na priorytet przesłony i zrobić
    zdjęcia z jej różnymi wartościami. Przy większych matrycach (chodzi o
    fizyczne wymiary, nie liczbę pikseli) łatwiej uzyskać małą głębię
    ostrości, Twój aparat akurat ma największą matrycę w grupie aparatów
    dostępnych cenowo. Jeżeli jest po prostu za duży, porozglądaj się
    faktyczne za Sony NEX, ale musisz wiedzieć, że mają matrycę dokładnie
    takich samych rozmiarów.

    Piotr

  • 4. Data: 2016-05-03 08:00:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.05.2016 o 19:02, ToMasz pisze:
> [...]
    > żal. Miałem kiedyś minoltę z1. tam też dało się zrobić małą głębię, ale
    > chyba tylko na maksymalnym zoomie. Czy były/ są aparaty które miały

    Dziękuję Panom za odpowiedź, ale ja bym wolał wydać na aparat ze szkłem
    stówkę, a nie tysiaka. to zrobiłem minoltą z1, która teraz kosztuje
    właśnie stówkę.
    http://iv.pl/images/31227477262078829739.jpg
    Tyle że tak naprawdę z tej minolty byłem średnio zadowolony, stąd pytam
    na grupie. Może olek 560 UZ? A może jeszcze coś innego 10 lat temu
    zbierało lepsze oceny?

    ToMasz

    Ps
    Jak konała minolta? Z tego co pamiętam, sony kupił "gotowca" i nazwał go
    alfa 100. Wiec czy były na rynku minolty lusterkowe z takimi samymi
    obiektywami jak dzisiaj ma sony alfa?

  • 5. Data: 2016-05-03 08:20:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.05.2016 o 08:00, ToMasz pisze:

> [...]
    > Jak konała minolta? Z tego co pamiętam, sony kupił "gotowca" i nazwał go
    > alfa 100. Wiec czy były na rynku minolty lusterkowe z takimi samymi
    znalazłem odpowiedź na swoje pytanie na dpreview. nazywały się dynax.
    najtańsze body na allegro prawie 5 stów. natomiast sony alfa z
    obiektywem 450zł.

  • 6. Data: 2016-05-03 21:46:00
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 3 maja 2016 08:20:39 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > znalazłem odpowiedź na swoje pytanie na dpreview. nazywały się dynax.
    > najtańsze body na allegro prawie 5 stów. natomiast sony alfa z
    > obiektywem 450zł.

    Dynax to jeszcze analogowe były.
    Pozdrawiam Marcin

  • 7. Data: 2016-05-04 01:12:36
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Starzec z Gór wrote in
    ups.com>
    > Dynax to jeszcze analogowe były.

    Firma zdazyla wypuscic dSLR przed wykupieniem przez Sony.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Konica_Minolta_Dynax_7D
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Konica_Minolta_Dynax_5D
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 8. Data: 2016-05-04 17:30:21
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 4 maja 2016 01:12:39 UTC+2 użytkownik astro napisał:
    > Starzec z Gór wrote in
    ups.com>

    > Firma zdazyla wypuscic dSLR przed wykupieniem przez Sony.
> [...]
    Fakt, przegapiłem (miałem w ręku, ale importy prywatne ze Stanów).
    Pozdrawiam Marcin