  • 1. Data: 2014-09-23 17:26:17
    Temat: Namiot bezcieniowy do fotografowania bizuterii
    Od: atm <...@v...pl>

    Witam,
    Mozecie cos zasugerowac do fotografii bizuterii?
    Nie chce wchodzic w drogie namioty, chcialbym wydac do 300zl
    za komplet.
    Wrato brac parasolki, czy nie maja wiekszego sensu w przypadku swietlowek?
    Czy swietlowki daje sie latwo opanowac white balancem?
    Nigdy nie mialem namiotu, stad amatorskie pytania.
    Czy polecilibyscie cos z tych namiotow?
    http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=seng-v6
    -p-3-e-0904&order=p&p=5&string=namiot+bezcieniowy

  • 2. Data: 2014-09-23 18:13:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy polecilibyscie cos z tych namiotow?
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=seng-v6
    -p-3-e-0904&order=p&p=5&string=namiot+bezcieniowy

    Nie chcę się wymądrzać, ale ja jak się w to bawiłem, to taki namiot
    sklejałem po prostu z kalki technicznej. Będzie kosztowało kilka złotych.

  • 3. Data: 2014-09-23 18:19:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 23. September 2014 17:26:17 UTC+2 schrieb atm:
> [...]
    >
    > Czy polecilibyscie cos z tych namiotow?
    >
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=seng-v6
    -p-3-e-0904&order=p&p=5&string=namiot+bezcieniowy

    zwykla miska z bialego polprzezroczystego plastiku , odwrocona nad bizuteria , z
    wycietym otworem na obiektyw.

    swiatlo - nie jest decydujace - i tak trzeba popracowac nad kolorem.
    czy swietlowka , czy led nie odgrywa to wiekszej roli w przypadku przedmiotow
    martwych.

  • 4. Data: 2014-09-23 19:28:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-23 18:19, XX YY pisze:
    [...]
    > swiatlo - nie jest decydujace - i tak trzeba popracowac nad kolorem.
    > czy swietlowka , czy led nie odgrywa to wiekszej roli w przypadku przedmiotow
    martwych.

    Zdecydowanie nie zgadzam się! Marne źródło światła potrafi nieźle
    powywracać kolory.
    Do biżuterii halogeny lub lampy błyskowe.

    P.P.

  • 5. Data: 2014-09-23 19:32:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-09-23 18:13, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości

    "Światło w fotografii. Magia i nauka"

    Zależy, jakie świetlówki.

    -p-3-e-0904&order=p&p=5&string=namiot+bezcieniowy

    > Nie chcę się wymądrzać, ale ja jak się w to bawiłem, to taki namiot
    > sklejałem po prostu z kalki technicznej. Będzie kosztowało kilka złotych.

    A jeśli chcesz mieć wersję de luxe, zmontuj stelarz z rurek do wody z
    Castoramy :-)

    P.P.

  • 6. Data: 2014-09-23 19:47:58
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-23 17:26, atm wrote:
> [...]
    > Czy polecilibyscie cos z tych namiotow?
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=seng-v6
    -p-3-e-0904&order=p&p=5&string=namiot+bezcieniowy

    Namiot jest kiepskim rozwiązaniem.
    Brzegi/szwy namiotu odpijają się w biżuterii i słabo to wygląda.
    Lepsza byłaby duża blenda z materialu takiego jak namiot.
    Efekty z blendą:
    http://www.elipsa.info/bizuteria/

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2014-09-23 19:57:50
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-23 19:47, quent wrote:
> [...]
    > Brzegi/szwy namiotu odpijają się w biżuterii i słabo to wygląda.
    > Lepsza byłaby duża blenda z materialu takiego jak namiot.

    Efekty sa swietne. Jak wyglada fotografowanie z blenda?
    Namiot otacza caly przedmiot blenda zas wypelni tylko czesc
    otoczenia. Czy te nie pozostala przestrzen jako odbicie w
    bizuterii nie bedzie gorsza od szwow?

  • 8. Data: 2014-09-23 20:05:40
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-23 19:57, atm wrote:
> [...]
    > Namiot otacza caly przedmiot blenda zas wypelni tylko czesc
    > otoczenia. Czy te nie pozostala przestrzen jako odbicie w

    Gdy zamkniesz obiekt w całości w namiocie to pozbawisz go kontrastujcych
    refleksów światła co spowoduje spłaszczenie i nieatrakcyjny wyglad.
    Coś jak tu, znalezione w necie:
    http://www.diamondscenter.net/images/BZ11.jpg

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2014-09-23 20:07:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 23. September 2014 19:28:05 UTC+2 schrieb Paweł Pawłowicz:
    > W dniu 2014-09-23 18:19, XX YY pisze:
    >
    > [...]
    >

    > Zdecydowanie nie zgadzam si�! Marne �r�d�o �wiat�a potrafi nie�le
    >
    > powywracaďż˝ kolory.
    >
    > Do bi�uterii halogeny lub lampy b�yskowe.
    >

    > P.P.

    mozesz zapodac jakies przyklady wlasnorecznie robionych zdjec biizuterii ?

  • 10. Data: 2014-09-23 20:47:04
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-09-23 20:05, quent pisze:
> [...]
    >
    > Gdy zamkniesz obiekt w całości w namiocie to pozbawisz go kontrastujcych
    > refleksów światła co spowoduje spłaszczenie i nieatrakcyjny wyglad.

    Fotografia biżuterii to moim zdaniem przede wszystkim obróbka. Jak
    zobaczyłem pierścionki, które zrobiłem kiedyś pierwszy raz sigmą 150 w
    powiększeniu 100%, to ręce i nogi mi opadły...