  • 1. Data: 2019-02-22 21:24:26
    Temat: Napęd ze stałym momentem
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Modernizuję antyczne urządzenie i potrzebny mi jest napęd dający stały
    moment obrotowy na poziomie 0,01 Nm. Prędkość obrotowa jest znikoma, bo
    element robi kilka obrotów w ciągu całego cyklu, który trwa około 10 minut.
    W starym urządzeniu był napęd taki, jak w zegarach mechanicznych.
    Pod jakim hasłem szukać takiego czegoś? Na razie wychodzą mi same
    rozwiązania motoryzacyjne, a to nie ta skala.
    Jacek

  • 2. Data: 2019-02-22 22:23:12
    Temat: Re: Napęd ze stałym momentem
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-22 o 21:24, Jacek pisze:
> [...]
    > Pod jakim hasłem szukać takiego czegoś? Na razie wychodzą mi same
    > rozwiązania motoryzacyjne, a to nie ta skala.

    Może silniki do świateł dyskotekowych bedą dobre?
    http://discotech.pl/

    WM

  • 3. Data: 2019-02-23 00:39:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 22 Feb 2019 21:24:26 +0100, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Pod jakim hasłem szukać takiego czegoś? Na razie wychodzą mi same
    > rozwiązania motoryzacyjne, a to nie ta skala.

    Ale co to ma byc - powolne obroty o znikomym momencie, czy staly
    naciag, a obroty ... powolne ?

    Staly moment zapewnia:
    -sprzeglo cierne/hamulec
    -silnik elektryczny odpowiednio sterowany ... tylko z uwagi na brak
    obracania chlodzenie trzeba sprawdzic,
    -ciezarek na sznurku.

    No i faktycznie jakies zegarkowe rozwiazania.

    J.

  • 4. Data: 2019-02-23 05:44:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 lutego 2019 05:24:30 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Pod jakim hasłem szukać takiego czegoś? Na razie wychodzą mi same
    > rozwiązania motoryzacyjne, a to nie ta skala.

    Napęd z nakręcanej zabawki:
    https://www.aliexpress.com/w/wholesale-wind-up.html?
    spm=2114.search0104.0.0.ad724ed33jSbvp&site=glo&grou
    psort=1&SearchText=wind+up&g=y&SortType=price_asc&in
    itiative_id=SB_20190222204042&needQuery=n

  • 5. Data: 2019-02-23 19:19:14
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.02.2019 o 05:44, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    psort=1&SearchText=wind+up&g=y&SortType=price_asc&in
    itiative_id=SB_20190222204042&needQuery=n

    Tak by było najprościej, ale kilka lat temu zmieniono normę dla tego
    antyku i jest tam napisane o napędzie z silnikiem elektrycznym.
    Jacek

  • 6. Data: 2019-02-23 19:25:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.02.2019 o 00:39, J.F. pisze:

> [...]
    > obracania chlodzenie trzeba sprawdzic,
    > -ciezarek na sznurku.
    >
    > No i faktycznie jakies zegarkowe rozwiazania.
    Ciężarek na sznurku albo naciąg sprężynowy z budzika byłyby idealne, ale
    musi być zastosowany silnik elektryczny.
    Sprzęgło też jest niezłe, ale nie gwarantuje stabilności, że jak dziś
    nastawię 0,02 Nm, to za rok nie może być ani 0,018 ani 0,022.
    Urządzenie to ma za zadanie badać plastyczność materiału w funkcji
    temperatury. Do pojemnika wkłada się mieszadło i przykłada się stały
    moment. Potem pojemnik się ogrzewa i jak mieszadło zacznie się obracać,
    to się notuje co jakiś czas kąt o ile się obróciło. Potem maluje się
    wykres i gotowe.
    Jacek

  • 7. Data: 2019-02-23 19:50:00
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-23 o 19:19, Jacek pisze:

> [...]
    >>

    > Tak by było najprościej, ale kilka lat temu zmieniono normę dla tego
    > antyku i jest tam napisane o napędzie z silnikiem elektrycznym.

    A silnik krokowy?

    Robert

  • 8. Data: 2019-02-24 02:40:28
    Od: 4...@g...com

    Sznurek i ciezarek. Jak musi byc silnik to niech nawija sznurek na oske.

  • 9. Data: 2019-02-24 04:38:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 lutego 2019 03:19:14 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > >
    > Tak by było najprościej, ale kilka lat temu zmieniono normę dla tego
    > antyku i jest tam napisane o napędzie z silnikiem elektrycznym.

    A religia zabrania Ci użyć silnika krokowego? No więc napędzaj urządzenie
    sprężynowcem, a sprężynowca nakręcaj silnikiem elektrycznym.

  • 10. Data: 2019-02-24 04:40:24
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    A religia zabrania Ci użyć silnika elektrycznego? No więc napędzaj urządzenie
    sprężynowcem, a sprężynowca nakręcaj silnikiem elektrycznym.