  • 41. Data: 2019-03-01 23:15:19
    Temat: Re: Napęd ze stałym momentem
    Od: 4...@g...com

    To nie byl jak w starych zegarach mechanicznych tylko sznurek?

  • 42. Data: 2019-03-02 10:49:13
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.03.2019 o 23:15, 4...@g...com pisze:
    > To nie byl jak w starych zegarach mechanicznych tylko sznurek?
    W starych zegarach mechanicznych był napęd ciężarkiem na łańcuszku (albo
    na lince). Później wymyślili napęd sprężynowy. "Moje" urządzenie podobno
    występuje też w wersji sprężynowej, ale nie widziałem. To konkretne ma
    ciężarek i przekładnię zmniejszającą moment.
    Jacek

  • 43. Data: 2019-03-06 15:18:40
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.03.2019 o 11:36, Jacek pisze:
> [...]
    Powiedzieli mi tak, że jakby była naprawa pod hasłem "modernizacja" to
    urządzenie musiałoby być zgodne z nową normą, a jak będzie naprawa jako
    "naprawa" to może zostać tak, jak jest.
    Jacek

  • 44. Data: 2019-03-06 19:22:03
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-03-06 o 15:18, Jacek pisze:
    > Powiedzieli mi tak, że jakby była naprawa pod hasłem "modernizacja" to
    > urządzenie musiałoby być zgodne z nową normą, a jak będzie naprawa jako
    > "naprawa" to może zostać tak, jak jest.
    > Jacek

    Może zastąpienie sznurka żyłką to już jest modernizacja, a nie tylko
    naprawa?
    To tylko słowa i hasła, które każdy tłumaczy jak mu wygodniej.
    Kto ma silniejszą pozycję to jego wersja tłumaczenia jest ważniejsza.
    Decyzję o zatwierdzeniu odbioru podejmuje inspektor, który orzeknie tak
    jak mu lepiej pasuje.
    Dobierze sobie takiego eksperta, który potwierdzi jego decyzję.
    Wiadomo, że jak jest taka potrzeba to i marchewka może robić za owoc.
    Denerwuje mnie relatywizowanie wszystkiego co się tylko da.

    WM

  • 45. Data: 2019-03-07 15:35:29
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.03.2019 o 19:22, WM pisze:
    > Może zastąpienie sznurka żyłką to już jest modernizacja, a nie tylko
    > naprawa?
    > Denerwuje mnie relatywizowanie wszystkiego co się tylko da.
    W przypadku prostego urządzenia to mały pikuś, gorzej, jak się
    relatywizuje pojęcia takie jak prawda, dobro i tak dalej.
    Jacek

  • 46. Data: 2019-03-10 16:15:19
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-02-22 o 21:24, Jacek pisze:
    > Modernizuję antyczne urządzenie i potrzebny mi jest napęd dający stały
    > moment obrotowy na poziomie 0,01 Nm. Prędkość obrotowa jest znikoma, bo
    > element robi kilka obrotów w ciągu całego cyklu, który trwa około 10 minut.
    > W starym urządzeniu był napęd taki, jak w zegarach mechanicznych.
    > Pod jakim hasłem szukać takiego czegoś? Na razie wychodzą mi same
    > rozwiązania motoryzacyjne, a to nie ta skala.

    Zapewne masz na myśli presostat, sterujący zaworem elektromagnetycznym
    na dolocie.

    Jeżeli chcesz na bieżąco zmieniać ciśnienie regulacji, to w zbiorniku
    zamontuj miernik ciśnienia, który poprzez sterownik, będzie regulował
    stopień otwarcia zaworu na dolocie.

    WM

  • 47. Data: 2019-03-10 16:30:35
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Przez pomyłkę poszło nie tam gdzie chciałem wysłać.

  • 48. Data: 2019-05-14 20:15:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-02-26 o 22:19, 4...@g...com pisze:
    > Ty moze masz trzy mozliwosci. Ja mam swoje zasady. Jesli nie potrafisz czegos
    zrobic to musisz za to zaplacic. Pomaganie uwazam za dopuszczalne jesli
    przedsiewziecie nie ma charakteru komercyjnego. Chwilowo dostas kilka bezuzytecznych
    rad, jak to na grupach.

    Masz swoje zasady wpierdalać się w każdy wątek tylko po to, żeby się
    kłócić z ludźmi.

    Jeżeli nie chcesz pomagać komercyjnie to trzeba było pytać czy chodzi o
    komercję, albo zrezygnować z subskrypcji grupy, która jak sama nazwa
    wskazuje jest jak najbardziej powiązana z komercją.

  • 49. Data: 2019-05-17 00:50:54
    Od: 4...@g...com

    Ujawniles juz przepis na chleb wodny? Jesli go ujawnisz to od jutra z miliard ludzi
    bedzie mialo co jesc. Czy slona woda z oceanow i morz tez sie nadaje do wypieku
    wodnego chleba?