  • 1. Data: 2016-06-24 13:03:39
    Temat: Napięcie zasialania elektronarzędzi
    Od: robot <r...@o...pl>

    Elektronarzędzia zasilane z bateryjek o wyższym napięciu
    są często uznawane za lepsze i bardziej prestiżowe.
    Dlaczego tak jest?

  • 2. Data: 2016-06-24 13:06:37
    Temat: Re: Napięcie zasialania elektronarzędzi
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2016-06-24 o 13:03, robot pisze:
    > Elektronarzędzia zasilane z bateryjek o wyższym napięciu
    > są często uznawane za lepsze i bardziej prestiżowe.
    > Dlaczego tak jest?

    Zeby glupi miał pytanie.

  • 3. Data: 2016-06-24 13:08:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-24 o 13:03, robot pisze:
    > Elektronarzędzia zasilane z bateryjek o wyższym napięciu
    > są często uznawane za lepsze i bardziej prestiżowe.
    > Dlaczego tak jest?
    Może stosunek napięcie/moment/koszty jest lepszy niż prąd/moment/koszty?

    Robert

  • 4. Data: 2016-06-24 15:46:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    robot pisze tak:

    > Elektronarzędzia zasilane z bateryjek o wyższym napięciu
    > są często uznawane za lepsze i bardziej prestiżowe.
    > Dlaczego tak jest?

    dlaczego 230v jest lepsze niż 110v? ;)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2016-06-26 00:15:14
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2016-06-24 o 15:46, PiteR pisze:

    > dlaczego 230v jest lepsze niż 110v? ;)

    Chodzi o zasadę nieoznaczoności?

    ps
    Chciałem dać emotikonka. Ale właśnie się zorientowałem,
    że na tej mojej klawiaturze z auchana chyba nie ma średnika.

  • 6. Data: 2016-06-26 00:15:54
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2016-06-24 o 13:03, robot pisze:
    > Elektronarzędzia zasilane z bateryjek o wyższym napięciu
    > są często uznawane za lepsze i bardziej prestiżowe.
    > Dlaczego tak jest?

    Chyba źle sformułowałem pytanie.
    Próbuję jeszcze raz.
    Parę razy słyszałem twierdzenie że wkrętarki akumulatorowe
    na 18V są lepsze i bardziej "pro" niż na przykład na 12V.
    Ale nie darzę zaufaniem osób, które to mówiły.
    A ja się nie znam i ciekawi mnie ile jest w tym prawdy.

  • 7. Data: 2016-06-26 01:08:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    robot pisze:

> [...]
    > Ale nie darzę zaufaniem osób, które to mówiły.
    > A ja się nie znam i ciekawi mnie ile jest w tym prawdy.

    Wyższe napięcie to możliwość wyduszenia większej mocy czyli
    silniejsza/szybsza wkrętarka oraz niższy prąd przy takiej samej mocy
    czyli dłuższa żywotność akumulatora.
    Domyślam się że nie jesteś elektrykiem/elektronikiem?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 8. Data: 2016-06-26 01:26:19
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2016-06-26 o 01:08, AlexY pisze:

> [...]
    > silniejsza/szybsza wkrętarka oraz niższy prąd przy takiej samej mocy
    > czyli dłuższa żywotność akumulatora. Domyślam się że nie jesteś

    Ano nie jestem.
    Ale żałuję, że moja wiedza w tym zakresie jest znikoma,
    bo zawsze mnie to ineresowało i chciałbym się tym zajmować hobbistycznie
    w wolnym czasie, którego nie mam.

    Znikoma, chociaż jak na przeciętnego obywatela to trochę wiem,
    bo udało mi się wyklepać kopię wzmacniacza audio "gain clone" na LM3875.

  • 9. Data: 2016-06-26 03:41:52
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    robot wrote in <news:nkj42e$6vp$1@node2.news.atman.pl>
    > Elektronarzędzia zasilane z bateryjek o wyższym napięciu
    > są często uznawane za lepsze i bardziej prestiżowe.

    Nie znam sie, wiec sie wypowiem ;-)
    Ogniwa laczy sie szeregowo, gdyz tak latwo mozna je oddzielnie doladowywac
    i kontrolowac ich napiecie (odciecie, by zbyt gleboko nie rozladowac
    pojedynczego ogniwa) dzieki balancerowi li-ion. Wieksza ilosc ogniw (tym
    samym dajacych wyzsze napiecie) zapewnia proporcjonalnie wieksza maksymalna
    moc dostarczana przez pakiet.

    Nie mam pojecia, moze latwiej jest skonstruowac silnik o tej samej mocy,
    lecz o wyzszym napieciu.

    BTW. Do naprawienia wkretarki mozna uzyc ogniw 18650 zdemontowanych z
    uszkodzonych baterii laptopowych.

    Regenerowanie Wkrętarki za pomocą ogniw 18650 litowo-jonowych
    www.youtube.com/watch?v=uT4kI2mbQEs
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 10. Data: 2016-06-26 11:36:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    robot pisze:
    > W dniu 2016-06-26 o 01:08, AlexY pisze:
    [..]

    > Ano nie jestem.
    > Ale żałuję, że moja wiedza w tym zakresie jest znikoma,
    > bo zawsze mnie to ineresowało i chciałbym się tym zajmować hobbistycznie
    > w wolnym czasie, którego nie mam.

    To nieźle, jeśli chcesz coś z tym zrobić to polecam serię książek
    "elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz", wszystko jest bardzo
    przystępnie w nich opisane. Być może są i inne tytuły, ja korzystałem z
    tych.

    [..]