  • 1. Data: 2017-10-07 21:28:27
    Temat: Naprawa V560
    Od: m...@g...com

    Kupiłem V560 jako uszkodzony i taki właśnie był :)

    W sumie naprawa i kalibracja poszły gładko, jak na ten miernik, zasadniczo ma same
    wady od b. słabego projektu po marne wykonanie, jakość WSZYSTKIEGO typowa jak za
    komuny, aż dziwne , że działa. Typowe usterki wyeliminowałem - V560 to jeden wielki
    zimny lut, wymienione spalone tranzystory etc. etc. etc.

    Mierzy już w sumie poprawnie po kalibracji , prawie - przy zmianie polaryzacji DC z +
    na - napięcie spada o 50mV, kalibracja ujemnego oczywiście zrobiona i nie o to
    chodzi, rzecz w tym ,że po zmianie polaryzacji z + na - napięcie na we wzmacniacza
    DC siada o te ok. 50mV, więc skalibrować się da dla ujemnego dla jednego napięcia ,
    ale oczywiście nie dla innych, problem jest b. widoczny mniej więcej przy 0.7-0.8V
    na we wzmacniacza różnicowego. Sprawdziłem wszystkie tranzystory , wzmacniacze etc. -
    nic nie znalazłem.

    Może ktoś się z tym kiedyś spotkał?

  • 2. Data: 2017-10-07 21:43:54
    Temat: Re: Naprawa V560
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    taaaaaaaaaaaaaaa...
    takie pytanie padało na zaliczeniu laborki na politechnice...
    niech się jakiś ORZEŁ wypowie, ja nie dobrnąłem...

  • 3. Data: 2017-10-07 21:55:32
    Od: kasik <k...@s...pl>

    > taaaaaaaaaaaaaaa...
    > takie pytanie padało na zaliczeniu laborki na politechnice...
    > niech się jakiś ORZEŁ wypowie, ja nie dobrnąłem...

    To po co się POPISujesz????

  • 4. Data: 2017-10-07 22:01:18
    Od: m...@g...com

    W sumie powinienem dodać ok. 50mV jest za mało na zakresie 1V, na zakresie 10V , przy
    9V pokazuje już tylko ok. 7.9 etc . ADC działa poprawnie, to coś wygląda jakby ujemne
    napięcie powodowało, że gubi te 50mV wzmacniacz różnicowy, jakby obciążał to właśnie
    wzmacniacz różnicowy, tranzystory też oczywiście sprawdziłem, wzmacniacz wyzerowałem
    , prąd wejściowy skompensowałem etc. Tranzystory 'zabezpieczenia' oczywiście
    wyrzuciłem ale to też nie to.

  • 5. Data: 2017-10-07 23:52:23
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    kurcze, już cholera nie pamiętam,
    ale problem wynika z budowy urządzenia,
    że impedancje do masy obu wejść są inne...
    może to o to chodzi?

  • 6. Data: 2017-10-08 09:59:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-07 o 22:01, m...@g...com pisze:
> [...]
    wyzerowałem , prąd wejściowy skompensowałem etc. Tranzystory 'zabezpieczenia'
    oczywiście wyrzuciłem ale to też nie to.

    A tą parę różnicową wymieniałeś? może się "rozjechały" im
    charakterystyki na początku, może gdzieś w emiterach jest potencjometr
    aby je skorygować.Właśnie znalazłem schemat, para wejściowa bf245 musi
    być dobierana, brakuje potencjometru do równoważenia ich, może spróbuj
    zamiast 2*47om dać 100om prka i regulować?
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2017-10-08 18:50:23
    Od: M <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 października 2017 09:59:01 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    > być dobierana, brakuje potencjometru do równoważenia ich, może spróbuj
    > zamiast 2*47om dać 100om prka i regulować?

    Nie wymieniałem, sprawdziłem tylko czy są ok, hmm... kto wie, może ta parka nie jest
    parką, za komuny robiony przecież to wszystko jest możliwe. sprawdzałem je w jednym
    punkcie i liniowość na przy polaryzacji na + więc może rzeczywiście założyłem
    niepotrzebnie , że są sparowane. Zauważyłem jeszcze jeden ciekawszy efekt -
    rezystancja wejściowa woltomierza jest inna przy odłączeniu + do +, i wyraźnie
    mniejsza przy podłączeniu + do - , to by wyjaśniało dziwny spadek napięcia przy
    pomiarach na '-'. tą rezystancję daje właśnie ta para tranzystorów, więc coś to może
    być jednak na rzeczy.

  • 8. Data: 2017-10-08 18:53:35
    Od: M <m...@g...com>

    W dniu sobota, 7 października 2017 23:53:10 UTC+2 użytkownik denat 'POPIS/EU napisał:
    > kurcze, już cholera nie pamiętam,
    > ale problem wynika z budowy urządzenia,
    > że impedancje do masy obu wejść są inne...
    > może to o to chodzi?

    W V560 masa jest na '-' wejścia

  • 9. Data: 2017-10-12 20:30:38
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-10-08 o 18:50, M pisze:
> [...]
    pomiarach na '-'. tą rezystancję daje właśnie ta para tranzystorów, więc coś to może

    Wiesz, jest na 1 lini frontu :) jak coś ma dostać podczas użytkowania to
    wejścia są to najczęściej.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2017-10-19 23:48:58
    Od: m...@g...com

    Mam - nie tylko projekt tego 'multimetru' , pcb ale nawet elementy są 'udawane' ,
    parę bf245a skutecznie udawało dobre, jedne przeciekają, inne daaaaleko poza
    specyfikacją, problem zlokalizowany, zamawiam garść befek do selekcji, z chin
    oczywiście. Wydaje mi się, że od nowości taki był i nikt tego nie sprawdzał ...
    Ścieżka spalenizny oczywiście też była, po padnięciu +/- 15V , pali się prawie
    wszystko, zero zabezpieczeń, pewnie dla 'oszczędności' , nawet rezystory dzielnika
    popłynęły albo też tak były wyprodukowane jak reszta. Jak przyjdzie odpalę go, ale
    chyba tylko po to żeby przerobić na coś sensownego. Mam 3 starsze od v560 , np
    solartron z konca lat 70tych to majstersztyk w porownaniu do v560. Tak czy owak na
    perlowski szmelc się już nie skuszę, nie warto.