  • 1. Data: 2015-05-19 10:35:03
    Temat: Naprawa drobnych wgnieceń, gdzie?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gdzie w Warszawie jest warsztat zajmujący się naprawą drobnych wgnieceń,
    takich "dołków" od oparcia drzwi o słupek na parkingu czy stuknięcia
    czymś w dach (albo od gradu)? Kiedyś mi bardzo ładnie kilka takich
    śladów wyprostowali w warsztaciku w garażu na rogu Karmelickiej i
    Nowolipia, ale z tego co widzę, już ich tam chyba nie ma...

    MJ

  • 2. Data: 2015-05-19 13:31:46
    Temat: Re: Naprawa drobnych wgnieceń, gdzie?
    Od: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2015-05-19 o 10:35, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > śladów wyprostowali w warsztaciku w garażu na rogu Karmelickiej i
    > Nowolipia, ale z tego co widzę, już ich tam chyba nie ma...

    Ja nabyłem kiedyś urządzenie Ding King na allegro za kilkadziesiąt zł i
    z tym i suszarką takie drobiazgi się pięknie wyciagało

    Paweł

  • 3. Data: 2015-05-19 14:10:48
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 maja 2015 13:31:48 UTC+2 użytkownik Pawel Muszynski napisał:

    > Ja nabyłem kiedyś urządzenie Ding King na allegro za kilkadziesiąt zł i
    > z tym i suszarką takie drobiazgi się pięknie wyciagało
    >

    > Paweł

    Pomysł fajny ale nie podoba mi się usuwanie kleju. Za długo trwa. Całkiem możliwe ze
    sprytny przyrząd z wieloma magnesikami neodymowymi byłby lepszy i szybszy.

  • 4. Data: 2015-05-19 15:31:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 14:10, k...@g...com pisze:

    > Pomysł fajny ale nie podoba mi się usuwanie kleju. Za długo trwa. Całkiem możliwe
    ze sprytny przyrząd z wieloma magnesikami neodymowymi byłby lepszy i szybszy.

    Rozumiem, że te magnesy neodymowe byś przecinakiem odrywał? :-)
    T.

  • 5. Data: 2015-05-19 20:32:27
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 19 May 2015 10:35:03 +0200, Michał Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Gdzie w Warszawie jest warsztat zajmujący się naprawą drobnych wgnieceń,
    >takich "dołków" od oparcia drzwi o słupek na parkingu czy stuknięcia
    >czymś w dach (albo od gradu)?

    S-Plus na Łopuszańskiej.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 6. Data: 2015-05-19 21:09:44
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 maja 2015 20:32:26 UTC+2 użytkownik jerzu napisał:

    > S-Plus na Łopuszańskiej.

    Ja korzystalem z S-Plus w Piasecznie - polecam. Pełnoletnie auto wyjechało od niech
    jak z fabryki :-)

    pablo

  • 7. Data: 2015-05-19 23:57:49
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-05-19 o 20:32, jerzu pisze:

    > S-Plus na Łopuszańskiej.

    Dzięki.

    MJ

  • 8. Data: 2015-05-20 00:26:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 19 May 2015 05:10:48 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > Całkiem możliwe ze sprytny przyrząd z wieloma magnesikami neodymowymi byłby lepszy
    i szybszy.

    Za słabo się trzymają cienkiej blachy.

    Ciekawe co dałoby się uzyskać za pomocą elektromagnesu który miałby tą
    zaletę, że można go wyłączyć.
    Na cienkość blachy jeszcze zawsze można spróbować coś podłożyć od środka,
    chociaż wtedy to już równie dobrze można tłuc młotkiem :)

  • 9. Data: 2015-05-20 00:34:29
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 19 maja 2015 15:31:08 UTC+2 użytkownik T. napisał:

    ze sprytny przyrząd z wieloma magnesikami neodymowymi byłby lepszy i szybszy.

    > Rozumiem, że te magnesy neodymowe byś przecinakiem odrywał? :-)
    > T.

    Dlaczego? Są małe magnesiki z otworem na śrubkę. Dużego nie oderwiesz ale kilka
    małych oderwiesz po kolei. Są metody polegające na przypawaniu, nie ma to nic
    wspólnego ze spawaniem, drutów i ciągnięciu za druty. Jak przypawać jeden drut to się
    urwie. A jak kilka to siła potrzebna do wyciągnięcia rozkłada się na wiele drutów i
    bez oderwania można wyciągnąć.

  • 10. Data: 2015-05-20 00:51:42
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 00:34, k...@g...com pisze:
> [...]
    urwie. A jak kilka to siła potrzebna do wyciągnięcia rozkłada się na wiele drutów i

    Tak OT:

    Swego czasu widziałem w jednym z zakładów ciekawe stojaki do przyrządów
    pomiarowych. Były używane przy frezarkach i szlifierkach magnetycznych.
    Mianowicie stopa statywu miała obracane pokrętło. W jednej pozycji
    trzymało jak cholera - nie dało się oderwać. W drugiej pozycji brak
    efektu magnetycznego. Chyba jakaś pokrywa zamykała strumień magnetyczny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam