  • 1. Data: 2014-04-15 11:43:12
    Temat: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jako że uszkodziłem silnik w swoim pojeździe elektrycznym kupiłem drugi,
    używany, rozebrałem go przed montażem i widzę że jego komutator jest
    jakby lekko przegrzany, kilka sekcji ma luzy z wolnej strony, po śladach
    wytopienia widzę że siła odśrodkowa zwarła je do szczotkotrzymaczy i
    obudowy, jest w lepszym stanie od mojego ale obawiam się że długo nie
    pożyje a szczotki mi zetrze w moment. Do głowy przyszedł mi w zasadzie
    jeden pomysł - unieruchomić końcówki komutatora tylko nie bardzo mam
    pomysł czym, naciąć rowek i sznurek? Żywica widzę że nie wytrzymuje
    temperatury. Jest tu jakiś spec od tego typu silników?.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 2. Data: 2014-04-15 11:51:37
    Temat: Re: Naprawa komutatora silnika 48V 400A
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Apr 2014 10:43:12 +0100, AlexY napisał(a):

    > kilka sekcji ma luzy z wolnej strony,

    Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2014-04-15 12:14:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Jak nie da rady wkleić na żywicę epoksydową to nic nie pomoże.

    Fabrycznie jest tak klejony, obejrzałem filmik na YT jak się produkuje
    takie silniki, po zalaniu żywicą jest wygrzewany, ta żywica pewnie
    specjalna jakaś, chyba spróbuje bo alternatywy nie widzę.

  • 4. Data: 2014-04-15 14:16:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Apr 2014 11:14:48 +0100, AlexY napisał(a):

    > Fabrycznie jest tak klejony, obejrzałem filmik na YT jak się produkuje
    > takie silniki, po zalaniu żywicą jest wygrzewany, ta żywica pewnie
    > specjalna jakaś, chyba spróbuje bo alternatywy nie widzę.

    Oczyść dobrze i odtłuść to co kleisz, użyj świeżej żywicy i utwardzacza,
    stosuj precyzyjne dawkowanie i procedurę. Podgrzewanie skleiny nie jest IMO
    konieczne w przypadku wielu powszechnie używanych żywic. W produkcji
    przemysłowej stosuje się je prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-04-15 14:26:20
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > konieczne w przypadku wielu powszechnie używanych żywic. W produkcji
    > przemysłowej stosuje się je prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpa
    ge&v=53OA2pUeNq8#t=351

    Chyba nie używają żywicy tylko jakiś lakier, żywice mam 5min ale jest
    stara, kupię nową.
    BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
    zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy nacięciu.

  • 6. Data: 2014-04-15 14:31:55
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 15.04.2014 14:26, AlexY pisze:

    > BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
    > zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy nacięciu.

    Circlip pliers?

  • 7. Data: 2014-04-15 14:38:43
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AlexY <a...@i...pl> wrote:

    > BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
    > zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy nacięciu.

    Szczypce Segera.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2014-04-15 16:20:38
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 kwietnia 2014 11:43:12 UTC+2 użytkownik AlexY napisał:
> [...]
    >
    > pomysł czym, naciąć rowek i sznurek? Żywica widzę że nie wytrzymuje
    >
    > temperatury. Jest tu jakiś spec od tego typu silników?.

    Przedsięwzięcie trudne ale nie niemożliwe. Jak nie masz doświadczenia to szukaj firmy
    która to zrobi.

  • 9. Data: 2014-04-15 20:58:56
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    AlexY wrote:

> [...]
    > BTW jak nazywa się po angielsku narzędzie do rozwierania sprężystych
    > zapinek, coś jak rozcięta podkładka z otworkami na narzędzie przy

    kiedy będziesz kupował to zauważ że inne szczypce są do zawleczek
    wewnętrznych a inne do zewnętrznych :)

    jeffrey

  • 10. Data: 2014-04-15 21:25:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > W produkcji
    > przemysłowej stosuje się je prawdopodobnie w celu przyspieszenia wiązania.

    Raczej w w celu wymuszenia w ogóle żelowania żywicy - bo przemysłowo
    używa się utwardzaczy działających wolno lub wręcz nie działających w
    realnym czasie na zimno - pozwala to na spokojne przygotowanie żywicy,
    spokojne nią operowanie, bez pośpiechu, nic nam w niekontrolowany sposób
    się nie utwardzi - i na koniec, jak klejone elementy sa gotowe -
    spokojnie do pieca. Epoksyd tak się utwardza np. urotropiną.

    --
    Darek