  • 1. Data: 2019-04-21 19:18:53
    Temat: Narzędzie do zapisu na dyskach NTFS pod MacOS
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Jakie tanie bądź bezpłatne narzędzie do zapisu na dyskach NTFS pod MacOS
    10.13/10.14 polecacie? Najlepiej, aby to był jakiś sterownik, który
    instaluje się raz i się o nim zapomina.

  • 2. Data: 2019-04-22 02:10:13
    Temat: Re: Narzędzie do zapisu na dyskach NTFS pod MacOS
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-21, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > Jakie tanie bądź bezpłatne narzędzie do zapisu na dyskach NTFS pod MacOS
    > 10.13/10.14 polecacie? Najlepiej, aby to był jakiś sterownik, który
    > instaluje się raz i się o nim zapomina.

    To zależy co i ile chciałbyś robić. OSX potrafi sam z siebie zapisywać
    NTFS, ale ta opcja jest domyślnie wyłączona. Jeśli masz np. ze 2-3 dyski
    zewnętrzne z NTFS, których regularnie uzywasz, to mozna dość prosto
    dopisać je do fstab'a, tak, że będą zawsze podczepiane rw. Ale jeśli
    masz takich dysków krocie i są one losowe, to już lepiej uzyć fuse i
    ntfs-3g. Z komercyjnych, popularna jest zdaje się Tuxera, koszt rzędu
    80-120zł.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2019-04-22 04:16:00
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-04-22 02:10, Marcin Debowski wrote:
    [...]
> [...]
    > masz takich dysków krocie i są one losowe, to już lepiej uzyć fuse i
    > ntfs-3g. Z komercyjnych, popularna jest zdaje się Tuxera, koszt rzędu

    Dzięki, zupełnie nie pomyślałem o tym, że obecny MacOS to w zasadzie
    Unix-like OS. :-) Aczkolwiek zależy mi na jakimś bezproblemowym
    narzędziu, bo to ma być do laptoka siostry.

  • 4. Data: 2019-04-22 13:02:07
    Od: Filip454 <f...@g...com>

    W dniu 2019-04-22 o 04:16, JDX pisze:
> [...]
    > Unix-like OS. :-) Aczkolwiek zależy mi na jakimś bezproblemowym
    > narzędziu, bo to ma być do laptoka siostry.

    W internecie jest fajny artykuł, który opisuje jak to wszystko
    skonfigurować. Masz w sumie dwie bardzo przydatne opcje.

    -Wbudowany mechanizm Mac OS (nagłówek "Apple's Experimental NTFS-Writing
    Support: Don't Do This, Seriously")

    -Darmowe sterowniki firm trzecich (nagłówek "The Best Free Third-Party
    Drivers: FUSE for macOS")

    Źródło:
    https://www.howtogeek.com/236055/how-to-write-to-ntf
    s-drives-on-a-mac/

    Wesołych ^^

    --
    Filip454
    [f...@g...com]

  • 5. Data: 2019-04-22 13:44:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-04-22 13:02, Filip454 wrote:
    [...]
    > Źródło:
    > https://www.howtogeek.com/236055/how-to-write-to-ntf
    s-drives-on-a-mac/
    Dzięki! Pod w/w linkiem wyczytałem, że Seagate udostępnia darmową wersję
    Paragon NTFS (pełna wersja 99zł AFAIR), która współpracuje z ich dyskami
    zewnętrznymi. Póki co to w zupełności wystarczy, jako że wszystkie
    "znane w okolicy" dyski zewnętrzne są właśnie tej firmy.

  • 6. Data: 2019-04-22 14:01:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-22, JDX <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zewnętrznymi. Póki co to w zupełności wystarczy, jako że wszystkie
    > "znane w okolicy" dyski zewnętrzne są właśnie tej firmy.

    Może się siostrze trafić jakiś pendrajw pod ntfs. Fuse / ntfs-3g wymaga
    homebrew lub macports. Używałem macports'ów z fuse z tym, że z ext4.
    Działało dobrze.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2019-04-22 15:09:47
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-04-22 14:01, Marcin Debowski wrote:
    [...]
    > Może się siostrze trafić jakiś pendrajw pod ntfs. Fuse / ntfs-3g wymaga
    > homebrew lub macports. Używałem macports'ów z fuse z tym, że z ext4.
    > Działało dobrze.
    Hehe, też o tym myślałem, ale chyba wszystkie małe pendrajwy tj. takie
    do 128GB (nawet nie wiem jaką pojemność mają teraz największe) to chyba
    są domyślnie sformatowane na FAT32.

  • 8. Data: 2019-04-22 16:02:15
    Od: ń <k...@t...sie>

    Jak wkładam pendrajwy sformatowane pod FAT, to mój tuner TV nagrywa filmy w paczkach
    po 512 MB (co jest kłopotliwe), a jak są
    sformatowane pod NTFS to w paczkach po 4 GB.

    -----
    > chyba wszystkie małe pendrajwy tj. takie do 128GB to chyba są domyślnie
    sformatowane na FAT32.

  • 9. Data: 2019-04-22 21:02:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-22 o 16:02, ń pisze:
    > Jak wkładam pendrajwy sformatowane pod FAT, to mój tuner TV nagrywa
    > filmy w paczkach po 512 MB (co jest kłopotliwe), a jak są sformatowane
    > pod NTFS to w paczkach po 4 GB.

    Spróbuj exFAT (brak ograniczenia 4GB) albo jakiś ext2/3/4.
    Może nie będzie tak kroił - jeśli w ogóle zobaczy któryś z tych systemów.

    Dziwne, bo ograniczenie w okolicy 4GB jest na FAT32, a nie na NTFS.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-04-23 19:16:50
    Od: ń <k...@t...sie>

    To nie jest ograniczenie pendrajwa, lecz konkretna implementacja w konkretnym
    tunerze.
    Włożysz mu FAT zachowuje się inaczej, włożysz NTFS zachowuje się inaczej.
    Inny tuner nagrywa na NTFS bez przerw (ale chyba dzieli gdy na FAT, wielkość "paczki"
    można zdaje się w menu ustawić, ale to
    ustawienie nie odnosi skutku dla NTFS).

    -----