  • 1. Data: 2018-03-10 07:55:11
    Temat: Następca iskry
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Ze szczególnym uwzględnieniem:

    Według zaleceń producenta radaru UltraLyte LTI 20-20 Truespeed - nie
    powinno wykonywać się pomiarów na autach pokrytych lakierem
    metalizowanym. Powód? Poślizg wiązki i dodatkowy błąd pomiaru, który
    może wynieść nawet 50 km/h.

    Czytaj więcej na:
    https://moto.trojmiasto.pl/Czy-nowe-radary-policji-s
    a-bardziej-wiarygodne-od-starych-n120986.html

    Jeśli pisamki czegoś nie popieprzyły, albo to tylko zdanie adwokata to
    nie wiem jak to nazwać.

    Shrek

  • 2. Data: 2018-03-10 09:23:45
    Temat: Re: Następca iskry
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 10 Mar 2018 07:55:11 +0100, Shrek napisał(a):

    > Powód? Poślizg wiązki

    Komuś rozum się niewąsko pośliznął :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-03-10 12:58:18
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.03.2018 o 07:55, Shrek pisze:
    > Ze szczególnym uwzględnieniem:
    >
    > Według zaleceń producenta radaru UltraLyte LTI 20-20 Truespeed - nie
    > powinno wykonywać się pomiarów na autach pokrytych lakierem
    > metalizowanym. Powód? Poślizg wiązki
    Ja tu widzę szansę na nagrodę Nobla dla autora tego tekstu. Musi tylko
    trochę jeszcze popracować.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-03-10 14:41:15
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Poślizg wiązki i dodatkowy błąd pomiaru, który może wynieść nawet 50 km/h.

    Nie wiem, co autor rozumie przez poślizg wiązki, ale faktem jest, że ten
    cud techniki... nie mierzy prędkości. Mierzy odległość 2 razy w odstępie
    0,3s i z tego wylicza prędkość. Jeśli wiązka trafi w samochód, a za 2
    razem w ch' wie co, to się może okazać, że samochód na parkingu mknie z
    I kosmiczną i zaraz dogoni Teslę w kosmosie. Szczególnie jak policeman
    "strzela" z 500m.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2018-03-10 15:09:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2018 o 14:41, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > razem w ch' wie co, to się może okazać, że samochód na parkingu mknie z
    > I kosmiczną i zaraz dogoni Teslę w kosmosie. Szczególnie jak policeman
    Z tego co wygoglałem chodzi z grubsza o to samo. Jak mierzysz pod nawet
    niewielkim kątem to raz możesz trafić w przednie nadkole, raz w tylne.
    4m na 0,3 sekundy daje 13m/s czyli niecałe 50km/h. Wystarczy parę km
    ponadto i już po prawku.

    Wychodzi na to, że zalbo sie kurwa nie da zmierzyć tej prędkości i już,
    albo że zawsdze kupimy gówniany sprzęt. W razie W trzab nie podpisywać.
    Jkaiej 50% szans, że w sądzie wygrasz. Ogólnie ruletka - mierzy co chce,
    w sądzie na dwoje babka wróżyła. Powinni losowo zatrzymywać i pytać
    orzeł czy reszka i dwa razy rzucać - pierwszy raz to prędkość, dugi raz
    sąd i pisać bez możliwości odwołania;) Taniej, prościej i uczciwiej;)

    Shrek

  • 6. Data: 2018-03-10 15:36:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-10 o 14:41, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > Nie wiem, co autor rozumie przez poślizg wiązki, ale faktem jest, że ten
    > cud techniki... nie mierzy prędkości. Mierzy odległość 2 razy w odstępie
    > 0,3s i z tego wylicza prędkość.

    Masz jakiś inny pomysł na pomiar prędkości obiektu, niż polegający na
    pomiarze odległości/czas?

  • 7. Data: 2018-03-10 15:40:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2018 o 15:36, Poldek pisze:

    > Masz jakiś inny pomysł na pomiar prędkości obiektu, niż polegający na
    > pomiarze odległości/czas?

    Effekt dopplera.

    Shrek

  • 8. Data: 2018-03-10 15:43:58
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Masz jakiś inny pomysł na pomiar prędkości obiektu, niż polegający na
    > pomiarze odległości/czas?

    Efekt Dopplera.

  • 9. Data: 2018-03-10 17:21:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 10 Mar 2018 15:09:57 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > niewielkim kątem to raz możesz trafić w przednie nadkole, raz w tylne.
    > 4m na 0,3 sekundy daje 13m/s czyli niecałe 50km/h. Wystarczy parę km

    I tak właśnie jest.
    Operator jak nabierze wprawy jest bez problemu w stanie dorzucać po 20km/h
    do każdego wyniku.

    Precyzja pomiaru opiera się o założeniu że operator celuje w to samo
    miejsce - np. tablicę rejestracyjną. Po to ma precyzyjny celownik.

    Tylko wiadomo - jeśli celownik jest po to, żeby przypadkiem nie
    zniekształcić pomiaru, to znaczy że równie dobrze można go użyć celowo żeby
    pomiar zmanipulować.

    > Wychodzi na to, że zalbo sie kurwa nie da zmierzyć tej prędkości i już,
    > albo że zawsdze kupimy gówniany sprzęt.

    Tu jest jeszcze inna sprawa, biorąca się z niskiego zaufania społecznego do
    policji - które oczywiście też pewnie ma swoje obiektywne powody.

    Bo taki miernik laserowy zasadniczo jest dobry - pozwala łatwo mierzyć
    prędkość pojazdów, ale jest podatny na _celowe_ manipulacje.

    My potrzebujemy nie sprzętu pomiarowego, a sprzętu pomiarowego, fizycznie
    uniemożliwiającego zmanipulwanie wyników, operatorowi który robi to celowo
    i z przygotowaniem.

    I tu się robią pewne dodatkowe kryteria którymi należałoby się kierować
    kupując taki sprzęt.
    Bo on nie dość że musi mierzyć to co ma mierzyć, to jeszcze musiałby
    kontrolować operatora.

  • 10. Data: 2018-03-10 17:30:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Mar 2018 17:21:50 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > My potrzebujemy nie sprzętu pomiarowego, a sprzętu pomiarowego, fizycznie
    > uniemożliwiającego zmanipulwanie wyników, operatorowi który robi to celowo
    > i z przygotowaniem.

    Obowiązkowy w każdym aucie rejestrator, który zapisuje prędkość z ostatnich
    10 minut. Policjant zatrzymuje na podstawie fotoradaru, ale decydujący jest
    odczyt z rejetratora. Dane są zakodowane, odczyt jest zdalny (przykładasz
    czytnik np. do podszybia) i po zawodach.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl