  • 1. Data: 2014-08-01 18:48:45
    Temat: Nastepna lza....
    Od: A.L. <a...@a...com>

    Nastepne znalezisko: multimetr Lavo 1. Oczywiscie, analogowy,
    wskazowkowy.

    Niby nic nadzwyczajnego, ale to byl pierwszy miernik dostepny
    finansowo dla przecietnego amatora. Produkowany w Polsce. Kosztowal
    mniej wiecej rzad wielkosci mniej niz importowane mierniki.

    W erze przed-Lavo kombinowalo sie jakies dziwne przyrzady do pomiaru
    napiec i pradow. Na "magicznym oku" i rozne takie. Wystarczy poczytac
    Radioamatora z tego okresu.

    Potem, kazdego bylo stac na Lavo

    A.L.

  • 2. Data: 2014-08-01 19:03:05
    Temat: Re: Nastepna lza....
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 01.08.2014 18:48, A.L. wrote:
    > Nastepne znalezisko: multimetr Lavo 1. Oczywiscie, analogowy,
    > wskazowkowy.

    Kurcze, człowieku, jaką Ty masz dużą tą piwnice? Jeszcze trochę to tam
    znajdziesz Optimusa Prime'a ;) Chociaż... w sumie moja piwniczka jak to
    w bloku malutka, a stoją cztery radia lampowe w oczekiwaniu na naprawę.
    Tylko czy jest jeszcze sens jak zaraz wyłączą wszystkie nadajniki
    analogowego radia?

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2014-08-01 19:14:50
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 01 Aug 2014 19:03:05 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >w bloku malutka, a stoją cztery radia lampowe w oczekiwaniu na naprawę.
    >Tylko czy jest jeszcze sens jak zaraz wyłączą wszystkie nadajniki

    Piwnice czyscila firma, 3 osilkow pzrez 2 dni :)

    Jeszcze wszystkiego nei znalazlem. Znalazlem szynke puszkowana, mleko
    skondensowane i zupe grochowa w proszku - wszystko z UNRRA. Szynke
    dalo sie zjesc.

    Jestem parwie pewien ze gdzies powinien byc Pionier.

    Tak na marginesie, czy Warszawia nadaje jeszcze na AM?... Pionier
    oczywiscie nie mial FM

    A.L.

  • 4. Data: 2014-08-01 21:41:41
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-08-01 18:48, A.L. pisze:
> [...]
    > finansowo dla przecietnego amatora. Produkowany w Polsce. Kosztowal
    > mniej wiecej rzad wielkosci mniej niz importowane mierniki.

    Dawno temu odgrzebałem na pawlaczu swój stary ruski miernik C4353*
    i z sentymentu oraz żeby nie zapomnieć którym końcem trzyma się
    lutownicę zachciało mi się go reanimować. Po wymianie wzmacniacza
    operacyjnego i diód w prostowniku w zasadzie ruszył, ale zaniża
    wskazania U/I. Ustrój jest zbocznikowany peerką do regulacji, ale
    wygląda na to że przez 25 lat leżenia magnes w ustroju osłabł nieco. Da
    się coś z tym zrobić ? Ten magnes *chyba* można obrócić.

    *) Cytat z instrukcji obsługi, daruję sobie bukwy:

    "Zabrania się transportu w wagonach kolejowych razem z węglem"

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 5. Data: 2014-08-01 21:58:02
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-01 18:48, A.L. pisze:
    [...]

    moze usiądź gdzieś i wybecz się porządnie, bo tak po łezce to będziesz
    ronił do świąt :)

    @

  • 6. Data: 2014-08-02 00:30:00
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2014-08-01 21:41, PeJot pisze:

> [...]
    >
    > *) Cytat z instrukcji obsługi, daruję sobie bukwy:
    >
    > "Zabrania się transportu w wagonach kolejowych razem z węglem"

    Niedawno przytargałem z piwnicy miernik C4341, kupiony w 1979r. w
    komisie. Musiałem z niego skorzystać, bo mi w cyfrowym akurat bateria
    padła :)
    Wetknąłem teraz oba do kontaktu i ten stary pokazuje 225V, a cyfrowy
    226V. To nie znaczy oczywiście, że ten drugi uważam za wzorzec
    dokładności, ale skoro wzkazania podobne, to z tym starym chyba nie tak
    źle. Zwłaszcza że parę lat spędził w pomieszczeniu, gdzie trzymany był
    m. in. węgiel :)

    A magnesu bym nie ruszał, raczej tą peerką pokręć :)
    Andrzej
    www.radom.ws

  • 7. Data: 2014-08-02 00:39:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur Miller" <n...@n...com> wrote in message
    > W dniu 2014-08-01 18:48, A.L. pisze:
    > [...]
    >
    > moze usiądź gdzieś i wybecz się porządnie, bo tak po łezce to będziesz
    > ronił do świąt :)

    A.... to chodzi o łzę... ja czytam Iza i nie wiem o jaką Izabelę mu chodzi
    :-)

  • 8. Data: 2014-08-02 08:00:27
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-08-02 00:30, ajt pisze:

    > A magnesu bym nie ruszał, raczej tą peerką pokręć :)

    Najlepiej skutkuje jej *całkowite odpięcie*, choć do poprawności wskazań
    wychyłomierza nadal brak. Ustrój się wychyla za mało.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 9. Data: 2014-08-02 10:08:35
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Nastepne znalezisko: multimetr Lavo 1. Oczywiscie, analogowy,
    > wskazowkowy.

    Ja miałem UM-3, który wymagał do pomiaru omów bateryjki R10, która była
    ówcześnie tak samo łatwa do kupienia jak np. kasety magnetofonowe. Ale
    go rozwaliłem, gdy omyłkowo przy nastawionych amperach próbowałem
    zmierzyć ile woltów daje taki transformatorek á la spawarka.

    --
    Grzexs

  • 10. Data: 2014-08-02 10:22:42
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-02 00:39, Pszemol pisze:
    > "Artur Miller" <n...@n...com> wrote in message

    > A.... to chodzi o łzę... ja czytam Iza i nie wiem o jaką Izabelę mu
    > chodzi :-)

    zwłaszcza w piwnicy... ;>

    @