  • 1. Data: 2017-06-14 14:20:22
    Temat: Następny wieżowiec się spalił
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    http://www.bbc.com/news/uk-england-london-40272168
    Rydon said it was "shocked to hear of the devastating fire," adding that the work
    "met all required building control, fire regulation and health & safety standards".

    Najwyraźniej te standardy były z dupy, skoro wszystko było super, tylko betonowy
    wieżowiec cały się spalił.

    Brytyjski poziom wiedzy technicznej nie przestaje mnie zadziwiać. To że polski most
    się zjarał, zawsze możemy z całą dumą i powagą zwalić na zabory, najazdy, Goralenvolk
    itd. A oni na co zwalą? Na napływ Polaków?

    No dobra, nie tylko u nich się zdarza. W Nowosybirsku kilka lat temu mieli podobny
    pożar. No ale to zupełnie w zgodzie z tym co Putin ogłosił po katastrofie na SSZGES:
    poziom techniki w Rosji jest alarmująco niski. Więc w Rosji takie pożary oficjalnie
    nie mają prawa nikogo dziwić.

  • 2. Data: 2017-06-14 14:37:49
    Temat: Re: Następny wieżowiec się spalił
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 14:20:22 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Brytyjski poziom wiedzy technicznej nie przestaje mnie zadziwiać. To że polski
    > most się zjarał, zawsze możemy z całą dumą i powagą zwalić na zabory, najazdy,
    > Goralenvolk itd. A oni na co zwalą? Na napływ Polaków?

    Mi się wydawało, że oni mieli od zawsze fioła na punkcie monitorowania
    pożarowego (czujniki w każdym domu/mieszkaniu) i bezpieczeństwa elektrycznego
    (bezpieczniki w każdej wtyczce, itp.) toteż taki pożar nie mieści mi się
    w światopoglądzie. Chyba, że po prostu zarządca olał dobre zwyczaje
    i zaoszczędził kasę...

    L.

  • 3. Data: 2017-06-14 14:53:20
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 21:37:49 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > (bezpieczniki w każdej wtyczce, itp.) toteż taki pożar nie mieści mi się
    > w światopoglądzie. Chyba, że po prostu zarządca olał dobre zwyczaje

    Fioła mieli, ale jak widać to nie miało nic wspólnego z rozsądkiem i ogólnym
    rozumieniem po co to wszystko miało być. Dokładnie tak jak eksperyment z małpami i
    bananem www.youtube.com/watch?v=y-PvBo75PDo

  • 4. Data: 2017-06-14 15:57:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >http://www.bbc.com/news/uk-england-london-40272168

    A w jakim sensie "nastepny" ? Byl jakis poprzedni niedawno

> [...]
    >health & safety standards".

    >Najwyraźniej te standardy były z dupy, skoro wszystko było super,
    >tylko betonowy wieżowiec cały się spalił.

    Tez jestem ciekaw co im sie tak pali.

    >Brytyjski poziom wiedzy technicznej nie przestaje mnie zadziwiać. To
    >że polski most się zjarał, zawsze możemy z całą dumą i powagą zwalić
    >na zabory, najazdy, Goralenvolk itd.
    >A oni na co zwalą? Na napływ Polaków?

    Na Polakow moga zwalic z czystym sumieniem.
    Meble, takie miekkie do siedzenia - fotele, wersalki, sofy - wymagali
    niepalnych pianek.
    A od lat takie meble to polska specjalnosc eksportowa.

    I co Polak robi ? Oczywiscie pisze "Ja, ja, pianka naturlich
    niepalna".

    To jakas biedota, czy budynek dla bogatych ?
    Boazerie na scianach, dywany na korytarzach ... 120 mieszkan w
    budynku, to 5 na pietro - chyba spore.

    A hydrantow tam nie znaja ?
    Czy nikt sie do hydrantu nie dotknie, bo to przeciez robota strazaka.

    J.

  • 5. Data: 2017-06-14 16:20:07
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 22:57:59 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > A w jakim sensie "nastepny" ? Byl jakis poprzedni niedawno

    Dżejef, a eż tak raz dla eksperymentu, przeczytaj post który komentujesz od początku
    do końca, zanim zaczniesz klepać po klawiaturze.

> [...]
    > A od lat takie meble to polska specjalnosc eksportowa.
    >
    > I co Polak robi ? Oczywiscie pisze "Ja, ja, pianka naturlich

    Wygląda na to że elewację wyłożyli czymś co tubylcy nazwali 'plastic': albo
    styropianowa izolacja, albo jakieś panele dla estetyki. Jak się zapaliły od tego
    wszystkie mieszkania jednocześnie, to wszystko jedno co w tych mieszkaniach było.

    Hmm, wiadomo co było: nylonowe wykładziny na gąbce z PVC, żeby było cosy.

    > To jakas biedota, czy budynek dla bogatych ?

    Gminny socjal.

    > Boazerie na scianach, dywany na korytarzach ... 120 mieszkan w
    > budynku, to 5 na pietro - chyba spore.

    Znaczy dzieciate rodziny. Znaczy chińskie zabawki w dużych ilościach.

    No ale to też bez znaczenia. Wykładziny, zabawki, meble, to wszystko jak zapali się w
    jednym mieszkaniu, to nie ma prawa rozprzestrzenić się na sąsiednie. A tu cały blok
    płonął jak pochodnia. Wina musiała być w elewacji.

    > A hydrantow tam nie znaja ?
    > Czy nikt sie do hydrantu nie dotknie, bo to przeciez robota strazaka.

    Pożar wybuchł w nocy, ledwo dobudzeni, zamroczeni, przytruci dymem. Chodu dawali. Tu
    akurat się nie dziwię.

    Inna sprawa: teraz w modzie są instalacje pożarowe z rur łączonych victaulicami. To
    badziewie ma uszczelkę prawie na wierzchu, ona się spali szybciej niż ktoś zacznie
    wodę lać z takiej rury. Obejmy odlewane gdzieś w Chinach z najtańszego żeliwa, jeśli
    to dokręcał miszczu z kluczem pneumatycznym, to też bym jednego pensa nie postawił na
    wytrzymałość tych połączeń.

  • 6. Data: 2017-06-14 16:42:32
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    http://tiny.pl/g1wnv

    Tu pan wytłumaczył: Ściana-styropian-pustka powietrzna-cienka blacha alu. Ogień od
    dołu wędruje do góry, osiąga bardzo wysoką temperaturę, topi aluminiowe panele,
    roznosi się po całym budynku bez żadnej przeszkody. Dziesiątki tysięcy takich
    budynków stoi w samym UK.

    W Polsce podpalacze samochodów potrafią całą ulicę gablot spalić jedną zapalniczką za
    dwa zety. Teraz zaczną jeżdzić do UK, tam to dopiero jest potencjał!

  • 7. Data: 2017-06-14 17:43:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Dżejef, a eż tak raz dla eksperymentu, przeczytaj post który
    >komentujesz od początku do końca, zanim zaczniesz klepać po
    >klawiaturze.

    Przeczytalem.
    Masz na mysli, ze nastepny po tym w Nowosybirsku pare lat temu ?

    To chyba za duzy przeszkok :-)

    Myslalem, ze przeoczylem jakas katatostrofe niedawno.

> [...]
    >to wszystko jedno co w tych mieszkaniach było.
    >Hmm, wiadomo co było: nylonowe wykładziny na gąbce z PVC, żeby było

    Ciekawe jak im to pasuje do przepisow.
    Czegos takiego chyba nie robimy, to moze nie da sie zwalic na Polakow.

    Swoja droga, to PVC sie pali niezbyt chetnie, moze ten nylon
    zaszkodzil - tzn pomogl sie palic.

    >Gminny socjal.

    >Znaczy dzieciate rodziny. Znaczy chińskie zabawki w dużych ilościach.

    I byc moze smieci na korytarzu.

    >No ale to też bez znaczenia.
    >Wykładziny, zabawki, meble, to wszystko jak zapali się w jednym
    >mieszkaniu, to nie ma prawa rozprzestrzenić się na sąsiednie.

    No chyba, ze drzwi kiepskie ... albo szyby wentylacyjne, albo kablowe
    itp.

    >A tu cały blok płonął jak pochodnia. Wina musiała być w elewacji.

    Nie mogla byc w elewacji, bo elewacja byla zgodna z przepisami :-P

    Ktos zdazyl opisac
    https://en.wikipedia.org/wiki/Grenfell_Tower_fire

    panele ponoc aluminiowe ... z pianka plastikowa.
    Zaraz ... aluminium niby sie pali, ale to trzeba naprawde zdrowo
    podgrzac.

    A ten gminny socjal ... 10mln za remont, to chyba wyzszej klasy socjal
    ?
    Wychodzi ok 80 tys funtow za mieszkanie ... w Londynie to pewnie
    umiarkowanie ?

    Jakiego czynszu sie tam mozna spodziewac ?

    >Pożar wybuchł w nocy, ledwo dobudzeni, zamroczeni, przytruci dymem.
    >Chodu dawali. Tu akurat się nie dziwię.

    Jak sie palilo od zewnatrz, to tez sie nie dziwie, ale gdyby mi pozar
    odcial droge w dol, to chyba bym sie zlapal, bo co robic?
    Po czym by sie okazalo, ze szafka zamknieta na klodke, weza nie ma,
    kolka na zaworze nie ma ... a na koniec pewnie wody nie ma :-(

    >Inna sprawa: teraz w modzie są instalacje pożarowe z rur łączonych
    >victaulicami.

    Przyczyn niedzialania moze byc wiecej, chocby brak pradu w hydroforni.

    No i kolejna uwaga do przepisow.

    J.

  • 8. Data: 2017-06-14 20:39:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >topi aluminiowe panele, roznosi się po całym budynku bez żadnej
    >przeszkody. Dziesiątki tysięcy takich budynków stoi w samym UK.

    Ciekaw jestem co z tego dalej wyjdzie - okaze sie, ze przepisy
    wymagaly styropianu niepalnego, a uzyto palnego ?

    >W Polsce podpalacze samochodów potrafią całą ulicę gablot spalić
    >jedną zapalniczką za dwa zety.
    >Teraz zaczną jeżdzić do UK, tam to dopiero jest potencjał!

    U nas takich budynkow pelno, tylko nie ma pustki, a zamiast blachy
    jest siatka i tynk.
    Na razie pozaru nie bylo.

    Ale po co tam jest ta pustka ?

    P.S. Czy piszac "nastepny" miales moze na mysli ten w Emiratach ?
    https://www.youtube.com/watch?v=6E1aZrBn_kk

    To u brudasow, to nas nie dotyczy, my mamy dobre przepisy i dobry
    nadzor, nam to nie grozi :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-06-15 02:38:53
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 czerwca 2017 03:39:52 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Ciekaw jestem co z tego dalej wyjdzie - okaze sie, ze przepisy
    > wymagaly styropianu niepalnego, a uzyto palnego ?

    Nagle ktoś odkryje że każdy styropian jest palny jeśli dostanie odpowiednio wysoką
    temperaturę i swobodny dostęp powietrza. Może nawet jakiś medal mu dadzą za to
    odkrycie. W BBC pokażą jako eksperta który uratuje wiele potencjalnych ofiar. In the
    kingdom of the blind, the one-eyed is a king.

    > U nas takich budynkow pelno, tylko nie ma pustki, a zamiast blachy
    > jest siatka i tynk.
    > Na razie pozaru nie bylo.
    >
    > Ale po co tam jest ta pustka ?

    Dużo łatwiej zamontować żeby wszystko było ładnie i równo. Akurat taka pustka to jest
    tradycyjna forma izolacji cieplnej w Anglii, tam od zawsze ścianę robiło się
    podwójną, z dwucalowym odstępem na powietrze pomiędzy cegłami. No ale taka 'cavity
    wall' nie ma żadnego palnego materiału w środku. No więc skoro tak się zawsze robiło,
    to nikt nawet nie pomyślał że w pewnych warunkach to jest zagrożenie i że trzeba
    czegoś zabronić. Dlatego teraz wszytke mądre głowy, stojąc na tle spalonego wieżowca,
    z całą angielską powagą na twarzach mówią do kamer że wszystko było w porządku,
    zgodnie z przepisami. Tylko nikt nie doda że z chujowymi przepisami.

    > P.S. Czy piszac "nastepny" miales moze na mysli ten w Emiratach ?
    > https://www.youtube.com/watch?v=6E1aZrBn_kk

    Wiele było podobnych pożarów, może nie tak spektakularnych i nie tak blisko kamer
    telewizyjnych. Mam znajomych architektów, za każdym razem są te same wnioski.

  • 10. Data: 2017-06-16 15:12:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Jun 2017 17:38:53 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > Nagle ktoś odkryje że każdy styropian jest palny jeśli dostanie
    > odpowiednio wysoką temperaturę i swobodny dostęp powietrza. Może
    > nawet jakiś medal mu dadzą za to odkrycie.

    Nie bardzo wiem o co chodzi, ale widac, ze podobne plyty sa, i nawet
    sa w ogniskach testowane. Sa niepalne styropiany, nie ma - wiec
    stosuje sie poliuretan, czy jeszcze co ...

> [...]

    > tam od zawsze ścianę robiło się podwójną, z dwucalowym odstępem na
    > powietrze pomiędzy cegłami. No ale taka 'cavity wall' nie ma

    To chyba i u nas sie tak kiedys budowalo ... a potem wymyslili cegle
    dziurawke, pustaki, i inne.

    I nikt tego nie widzi ?

    J.