  • 11. Data: 2017-06-16 16:30:30
    Temat: Re: Następny wieżowiec się spalił
    Od: 4...@g...com

    Nie ma niepalnych styropianow. Styropian to spieniony polistyren. Myk polega na tym
    ze dodaja do niego kwas borny lub podobnie dzialajacy preparat a gaz ktory go
    rozdmuchuje jest niepalny. Ale jak gaz odparuje i kwas sie rozlozy od wysokiej
    temperatury to zostaje polistyren ktory sie doskonale pali. Trudnopalnosc styropianu
    polega na tym ze jak wyjac go z ognia to powinien przestac sie palic. Ze spienionych
    materialow niepalne sa pumeksy. Ale to za drogie materialy zeby nimi wiezowce
    ocieplac. Spieniony gips tez jest niepalny ale za ciezki. Zostaje niepalna welna
    mineralna, tez droga i na dodatek sporo drozsza w montazu. Duza odpornosc na palenie
    zapewnia stosowanie jako poroforu halonow. Tylko ze one zakazane sa do powszechnego
    stosowania.

  • 12. Data: 2017-06-16 16:56:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2017 07:30:30 -0700 (PDT), 4...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    > zostaje polistyren ktory sie doskonale pali. Trudnopalnosc
    > styropianu polega na tym ze jak wyjac go z ognia to powinien

    Niby dobrze piszesz ... ale pomyslalby kto, ze z poliuretanem jest tak
    samo.

    https://www.youtube.com/watch?v=r9ir05r_H8A
    Od 3 minuty robi sie ciekawie.

    Co prawda welna mineralna wygrywa, ale te plastiki calkiem sporo
    wytrzymuja.

    https://www.youtube.com/watch?v=V4KA8S4yLoI
    Taki test musialy przejsc materialy z tego wiezowca ... ale
    najwyrazniej cos poszlo zle :-)

    > Ze spienionych materialow niepalne sa pumeksy.
    > Ale to za drogie materialy zeby nimi wiezowce ocieplac. Spieniony
    > gips tez jest niepalny ale za ciezki. Zostaje niepalna welna
    Jeszcze jest gazobeton.
    > mineralna, tez droga i na dodatek sporo drozsza w montazu.

    Tak samo prosta, skoro montujesz gotowe panele.

    J.

  • 13. Data: 2017-06-16 18:36:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 22:11:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie bardzo wiem o co chodzi, ale widac, ze podobne plyty sa, i nawet
    > sa w ogniskach testowane. Sa niepalne styropiany, nie ma - wiec
    > stosuje sie poliuretan, czy jeszcze co ...

    > To chyba i u nas sie tak kiedys budowalo ... a potem wymyslili cegle
    > dziurawke, pustaki, i inne.

    > I nikt tego nie widzi ?

    A Ty tego nie widzisz? Nie widzisz że świat składa się głównie z idiotów bez krzty
    wyobraźni? W sprawie tego wieżowca wszystko już wiadomo, co tu gadać, chcesz to
    czytaj: https://www.theguardian.com/uk-news/2017/jun/16/manu
    facturer-of-cladding-on-grenfell-tower-identified-as
    -omnis-exteriors

  • 14. Data: 2017-06-16 19:17:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2017 09:36:15 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

    > A Ty tego nie widzisz? Nie widzisz że świat składa się głównie z
    > idiotów bez krzty wyobraźni?

    Wsrod inzynierow jakby mniej.
    W mojej branzy wiara w przepisy mniejsza, to tez nie jestem
    przyzwyczajony.

    Ale troche mnie dziwi, ze wszyscy wiedza, a nikt nic nie robi.
    Tak najwygodniej, producent styropianu rzadzi normami ?

    A moze jednak przepisy dobre, na YT masa filmow z badaniami ogniowymi,
    tylko ktos czegos niedopilnowal, bo tak taniej...

    > W sprawie tego wieżowca wszystko już
    > wiadomo, co tu gadać, chcesz to czytaj:

    No, no, wczoraj slyszalem ze sledztwo bedzie, i juz wyniki ?

    > https://www.theguardian.com/uk-news/2017/jun/16/manu
    facturer-of-cladding-on-grenfell-tower-identified-as
    -omnis-exteriors

    Ale zobacz - mozna zmienic przepisy ? Mozna, w Niemczech.

    Swoja droga - polietylen ? Niezla swieczka z tego wychodzi.
    Ciekawe, kto tu nie ma wyobrazni - ten, kto obklada tym budynek, czy
    ten, kto to produkuje.

    A potem jeszcze pisza
    http://omnisexteriors.com/roofing-and-cladding/metal
    -facade-systems/acm/

    Fireproof: Good

    Nie dodajac, ze to PE nie dotyczy.

    Wiec moze i masz racje z tymi idiotami.

    J.

  • 15. Data: 2017-06-17 15:37:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 14 Jun 2017 05:53:20 -0700 (PDT), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:
    > ć. Dokładnie tak jak eksperyment z małpami i bananem www.you
    > tube.com/watch?v=y-PvBo75PDo

    To jest mit, takiego eksperymentu nigdy nie było.

    --
    Marek

  • 16. Data: 2017-06-17 15:51:40
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu sobota, 17 czerwca 2017 02:17:12 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    > Wsrod inzynierow jakby mniej.

    To tylko kwesti skali.

    > W mojej branzy wiara w przepisy mniejsza, to tez nie jestem
    > przyzwyczajony.
    >
    > Ale troche mnie dziwi, ze wszyscy wiedza, a nikt nic nie robi.
    > Tak najwygodniej, producent styropianu rzadzi normami ?

    I te normy, i ten styropian to tylko drobne elementy szerszej rzeczywistości.

    > A moze jednak przepisy dobre, na YT masa filmow z badaniami ogniowymi,
    > tylko ktos czegos niedopilnowal, bo tak taniej...

    > No, no, wczoraj slyszalem ze sledztwo bedzie, i juz wyniki ?

    Śledztwo ma wyjaśnić czy kogoś posadzą czy nie. To mnie nie obchodzi, ja patrzę co
    zaszło.

    facturer-of-cladding-on-grenfell-tower-identified-as
    -omnis-exteriors

    > Ale zobacz - mozna zmienic przepisy ? Mozna, w Niemczech.

    W niemieckim słowniku nawet nie ma słowa "idiocracy".

  • 17. Data: 2017-06-17 18:05:42
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-16 o 19:17, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Swoja droga - polietylen ? Niezla swieczka z tego wychodzi.
    > Ciekawe, kto tu nie ma wyobrazni - ten, kto obklada tym budynek, czy

    Piszą, że zapaliła się chłodziarka na niskim piętrze i od niej pożar.
    Są chłodziarki absorbcyjne grzane gazem z butli i pewnie taka się zapaliła.

    Ale nie jest wykluczone, że oskarżą ekstremistów o przygotowywanie
    niespodzianki paliwowej, która zbyt wcześnie zadziałała.

    WM

  • 18. Data: 2017-06-17 20:08:56
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 16.06.2017 o 16:30, 4...@g...com pisze:
    > Nie ma niepalnych styropianow.

    Zgadza się, są "samogasnące".

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 19. Data: 2017-06-17 21:53:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Jun 2017 18:05:42 +0200, WM napisał(a):
    > Piszą, że zapaliła się chłodziarka na niskim piętrze i od niej pożar.
    > Są chłodziarki absorbcyjne grzane gazem z butli i pewnie taka się zapaliła.

    IMO - troche malo prawdopodobne. Chcialoby ci sie taka kupic ?
    I gdzie bys to zrobil.

    Ale ... elektryczna chlodziarka tez pianka/styropianem izolowana :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-06-17 21:57:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Jun 2017 06:51:40 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> [...]

    facturer-of-cladding-on-grenfell-tower-identified-as
    -omnis-exteriors

    > W niemieckim słowniku nawet nie ma słowa "idiocracy".

    Ale zjawisko na pewno znaja.
    Choc w niektorych aspektach wykazuja sie duzym rozsadkiem.

    J.