  • 71. Data: 2017-06-27 13:08:26
    Temat: Re: Następny wieżowiec się spalił
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-06-27 o 11:59, Konrad Anikiel pisze:
    > Może i PIR, różnica w praktyce jak widać niewielka.
    To zleży jaki film się ogląda. :-)
    Tu widać, że PIR to rewelacja.
    https://www.youtube.com/watch?v=vKpPz8JgHOY

    A tu, że katastrofa. Ten co się najlepiej fajczy to PIR.
    https://www.youtube.com/watch?v=dn0TdVTs1x0

    Robert

  • 72. Data: 2017-06-27 14:17:54
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 19:50:54 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...

    > Innymi slowy - trzeba bylo sluchac polskich budowlancow, oni by im
    > pokazali jak to nalezy zrobic :-)
    > Moze i dwa razy wiecej by kosztowalo, ale nie byloby milionowych strat
    > :-)

    Więcej niż u nich to już chyba by nie mogło kosztować, bo by musiało być ze złota.

    > Gwoli scislosci - tej pianki juz tam nie bylo, bo ona mieknie powyzej
    > 100C, a przy 200 to wyplywa gwaltownie ... i kapie w dol plonacymi
    > kroplami.

    A przy 1000C rozkłada się na palne gazy które płyną szczelinami i zapalają się gdzieś
    indziej, momentalnie roznosząc pożar na całą fasadę.

  • 73. Data: 2017-06-27 14:34:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 czerwca 2017 20:03:24 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > To zleży jaki film się ogląda. :-)
    > Tu widać, że PIR to rewelacja.
    > https://www.youtube.com/watch?v=vKpPz8JgHOY

    O właśnie to jest test dla idiotów. Pokazuje odporność materiału na warunki w których
    nigdy nie będzie pracował. Produkty rozkładu chemicznego swobodnie ulatują do
    atmosfery i wszystko jest cacy, zgodne z czymś tam, jedna wielka rewelacja.

    > A tu, że katastrofa. Ten co się najlepiej fajczy to PIR.
    > https://www.youtube.com/watch?v=dn0TdVTs1x0

    O, to jest mniej więcej to co zaszło w Grenfell Tower, tylko tu jeszcze nie było
    tych wszystkich pięter, więc ciąg kominowy był słaby. Ale widać wyraźnie że czad wali
    do góry pod panelami, kiedy jeszcze te panele (górne) nawet koloru nie zmieniły.

  • 74. Data: 2017-06-27 19:56:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >A przy 1000C rozkłada się na palne gazy które płyną szczelinami i
    >zapalają się gdzieś indziej, momentalnie roznosząc pożar na całą
    >fasadę.

    Przy znacznie nizszej sie rozklada.

    J.

  • 75. Data: 2017-06-27 20:03:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >To zleży jaki film się ogląda. :-)
    >Tu widać, że PIR to rewelacja.
    >https://www.youtube.com/watch?v=vKpPz8JgHOY

    >A tu, że katastrofa. Ten co się najlepiej fajczy to PIR.
    >https://www.youtube.com/watch?v=dn0TdVTs1x0

    Mam wrazenie ze najlepiej sie fajczy ten po lewej, styropian.
    Tylko trzeba troche poczekac. I tak dziwnie dlugo.

    Dwa pozostale to jesli rozumiem welna mineralna - to nie dziwi, ze sie
    nie pali :-)

    J.

  • 76. Data: 2017-06-27 20:09:28
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-27 o 19:56, J.F. pisze:
    oglegroups.com...

    > Przy znacznie nizszej sie rozklada.

    Brytyjscy śledczy podali nowe fakty ws. tragicznego pożaru wieżowca w
    Londynie. Okazuje się, że do śmierci części ofiar mógł przyczynić się
    cyjanowodór - informuje Telegraph.
    https://www.wprost.pl/swiat/10061474/Cyjanowodor-w-s
    miertelnych-ilosciach-Nowe-fakty-ws-pozaru-Grenfell-
    Tower.html

    WM

  • 77. Data: 2017-06-27 20:19:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >cyjanowodór - informuje Telegraph.
    >https://www.wprost.pl/swiat/10061474/Cyjanowodor-w-
    smiertelnych-ilosciach-Nowe-fakty-ws-pozaru-Grenfell

    Przydaloby sie, aby to bylo na podstawie wynikow z sekcji, a nie
    hipotezy niczym fakty z Faktów.

    Nawiasem mowiac - o ile pamietam to mechanizm dzialania HCN i CO jest
    podobny - oba blokuja hemoglobine.
    A CO w pozarze moze byc duzo.

    J.