  • 11. Data: 2019-07-12 16:27:52
    Temat: Re: Nasza przyszłość
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 11 Jul 2019 15:42:47 -0700, CTP wrote:
    > O ile w ogóle to nastąpi. Moc obliczeniowa potrzebna do obsługi AI
    > takiego pojazdu będzie wymagała dużej ilości energii, której raczej nie
    > da się uzyskać z generatora o tak małych gabarytach.

    Oj tam, bez przesady.

    > przetwarzać terabajty informacji na sekundę, dokładnie tak jak ludzki
    > mózg i posiadać równie gigantyczne zasoby pamięci o błyskawicznym
    > dostępie. Trzeba by tam zainstalować jakąś mini elektrownię atomową.

    No właśnie - ludzki mózg. Ten nie potrzebuje żadnej elektrowni atomowej
    do działania, energii wymaga nie więcej (a nawet wielokrotnie mniej) od
    byle sprężarki do klimatyzacji.

    Ja wiem - jeszcze jesteśmy daleko od wytworzenia mózgu pozytronowego. Ale
    technologia cały czas gna do przodu, a i cały jeden ludzki mózg jest
    niepotrzebny do prowadzenia samochodu. Kierować autem potrafi byle
    półgłówek (co doskonale widać na drogach), do tego grając jednocześnie na
    smartfonie. Samochodowy Cylon mógłby mieć 10% zdolności ludzkiego mózgu,
    pożerając przy tym 100x więcej energii, i to już byłby git. Niedasię? Ja
    tam jestem dobrej wiary.

    Mateusz

  • 12. Data: 2019-07-12 17:13:33
    Od: p...@g...com

    To będzie zwykły procek najprawdopodobniej Intela patrząc na sumy jakie wydają na
    przejęcia.

    http://www.moorinsightsstrategy.com/intel-absolutely
    -a-player-to-be-reckoned-with-in-autonomous-driving-
    technology/

    Słabsi producenci skorzystają z tego rozwiązania ale na razie wszyscy zgodnie
    konkurują o największy kawałek tortu :-)

  • 13. Data: 2019-07-12 18:48:16
    Od: z <...@...pl>

    I lampią się w te smartfony a głowa waży wtedy 20kg. Bardzo zdrowe. ;-)

  • 14. Data: 2019-07-12 22:44:15
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Mi się podoba. Samochód znaczy. Tylko po co przezroczyste drzwi? Czy
    > każdy musi widzieć moją krótką spódniczkę?

    Serio?
    Po co miganie oczkami, jak by miało się zalecać do kogoś? Komunikaty na
    zderzaku..., zawieszenie o zerowym skoku no i najważniejsze... ja się
    pytam gdzie są pasy bezpieczeństwa? :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2019-07-13 10:45:31
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-07-12 o 22:44, Irek.N. pisze:
    > Po co miganie oczkami, jak by miało się zalecać do kogoś? Komunikaty na
    > zderzaku..., zawieszenie o zerowym skoku no i najważniejsze... ja się
    > pytam gdzie są pasy bezpieczeństwa? :)

    Mnie najbardziej zaciekawiło, że w przyszłości te samochody mają po
    chodnikach i placach jeździć :)

    --
    SW3
    ----

  • 16. Data: 2019-07-13 14:19:25
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 11.07.2019 o 21:58, kk pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=4Afk82PW_Y4

    2 samochody w ruchu na całe miasto? Ciekawe. :]

  • 17. Data: 2019-07-13 16:17:52
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-07-13 o 14:19, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > 2 samochody w ruchu na całe miasto? Ciekawe. :]

    Jak jest większy ruch to komputery popełniają błędy.
    Takie rozwiązanie.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2019-07-13 16:56:05
    Temat: Nasza przyszłość
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tego Twoje pra pra wnuki nie doczekaja. Idea wspoldzielenia mozliwa jest tylko w
    komunizmie.

  • 19. Data: 2019-07-13 20:38:54
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Współczesne samochody spełniają dwie role. Jedna - przemieścić własną
    > d.. z miejsca na miejsce. Druga - przedłużyć naszego penisa. Te dwie
    > role są mało kompatybilne :) Oby ewolucja transportu wyeliminowała tą
    > drugą, ewentualnie przemieściła jej zaspokojenie w inne, mniej szkodliwe
    > dla ogółu przestrzenie.
    > Jak mi się zdaje, ta druga rola jest dla ciebie istotniejsza?

    W samochodzie spędzam dużą część mojego życia więc chciałbym z
    przyjemnością do niego wsiadać. W celu przedłużania to bym kupił
    jakiegoś Hammera ale, puki co, stawiam na wygodę. Poza tym lubię
    jeździć.
    Wojtek

  • 20. Data: 2019-07-13 22:08:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Duza czesc zycia ludzie spedzaja w pracy. W starym masterze mam wygodniejsze
    siedzenie niz wielu w nowym samochodzie. Master z zalozenia mial sluzyc do pracy i
    musial miec wygodne siedzenie dla tego co nim jezdzi. Duza czesc zycia spedzasz w
    samochodzie, to znaczy ze pracujesz jako kierowca i wygodne siedzenie Ci sie nalezy.
    Wiekszosc ludzi nie pracuje jako kierowcy i samochody sluza im do przenieszczania sie
    na niewielkie odleglosci, komfort jest w takim przypadku na jakims kolejnym miejscu.
    Dla ludzi wspoldzielenie moze byc rozwiazaniem pod warunkiem ze koszt przejazdow
    bedzie pomiedzy komunikacja miejska a wlasnym samochodem. A ze teraz wypozyczenie
    samochodu na minuty kosztuje niewiele mniej niz taksowka to wspoldzielenie nie ma
    sensu. Wszystko ladnie wyglada na filmach reklamowych. W realu jest troche inaczej.
    Przy wspoldzieleniu w godzinach kiedy ludzie jada do pracy i z niej wracaja potrzeba
    tyle samo samochodow co jest teraz. To gdzie jest zysk?