  • 1. Data: 2015-07-03 14:16:38
    Temat: Nawigacja
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Czy jest jakas roznica miedzy samochodowa nawigacja "step-by-step" a
    "turn-by-turn", czy to moze tylko rozne okreslenia tego samego?

    Od razu mowie, ze nie mam i nie uzywam GPS, wiec trudno mi rozstrzygac.
    Wydawalo mi sie, ze poza zakretami po prostu jedzie sie prosto, ale dzisiaj
    juz nic nie jest pewne...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2015-07-03 15:39:04
    Temat: Re: Nawigacja
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    e.net...

    > Czy jest jakas roznica miedzy samochodowa nawigacja "step-by-step" a
    > "turn-by-turn", czy to moze tylko rozne okreslenia tego samego?

    Samochodowa to raczej "turn by turn" a "step by step" to raczej piesza :-)

    Jak znam życie to po prostu inna marketingowa nazwa tego samego - każda
    nawigacja (a miałem ich sporo) podaje każdy kolejny manewr rozumiany jako
    zmianę kierunku jazdy.

    Do tego niektóre mówią też jedź prosto, albo ostrzegają przed ostrymi
    zakrętami ale co do samej _nawigacji_ czyli kierowania do celu to każda
    działa tak samo (choć oczywiście nie zawsze tą saa trasą).

    > Od razu mowie, ze nie mam i nie uzywam GPS, wiec trudno mi rozstrzygac.
    > Wydawalo mi sie, ze poza zakretami po prostu jedzie sie prosto, ale
    > dzisiaj
    > juz nic nie jest pewne...

    Jak nawigacja nic nie mówi to znaczy że masz jechać prosto, albo masz jechać
    jak główna droga. To już zależy od producenta.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2015-07-03 15:58:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    e.net...
    >Czy jest jakas roznica miedzy samochodowa nawigacja "step-by-step" a
    >"turn-by-turn", czy to moze tylko rozne okreslenia tego samego?

    A ktore sie tak okreslaja ?

> [...]
    >rozstrzygac.
    >Wydawalo mi sie, ze poza zakretami po prostu jedzie sie prosto, ale

    Droga jednak skreca, bez skrzyzowan.

    I tu nawigacje potrafia ostrzec przed takim lekkim skretem, albo nie
    wspomniec o powazniejszym, czy w blad wprowadzic informacja lub jej
    brakiem ... wiec nie wiem o co chodzi

    J.

  • 4. Data: 2015-07-03 19:25:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Jul 2015 15:58:00 +0200, J.F. napisał(a):

    > Droga jednak skreca, bez skrzyzowan.

    I bez nawigacji nie skrecisz, tak jak droga prowadzi?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2015-07-03 20:49:40
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2015-07-03 o 15:58, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > I tu nawigacje potrafia ostrzec przed takim lekkim skretem, albo nie
    > wspomniec o powazniejszym, czy w blad wprowadzic informacja lub jej

    Zapewne o algorytm określania niebezpiecznych zakrętów :( - w Navigonie
    (z którym jeżdżę) są liczone, a nie "zaszyte w mapę" jak POI.
    Więc tą funkcję po prostu wyłączyłem po kilku kilometrach :) .