  • 1. Data: 2010-01-15 17:26:21
    Temat: Nawijanie toroidalnego transformatora
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Byłem ciekaw jak są nawijane cewki w transformatorach toroidalnych.
    Od strony topologicznej mi to nie pasowało, bo nie wiedziałem jak można
    przewlekać szpulkę z drutem przez otwór w pierścieniu transformatora.

    Ostatnio natrafiłem na film, który pokazuje pracę maszyny nawijającej.

    http://www.youtube.com/watch?v=6lvm3FGTHSI&feature=r
    elated

    Ależ to jest proste i pomysłowe (jak się zobaczy).

    1. Przewleka się przez otwór w rdzeniu transformatora pustą
    szpulkę w kształcie pierścienia o dużej średnicy.
    Jest to możliwe, bo szpulka jest rozkładana.

    2. Na tą szpulkę nawija się potrzebną długosć drutu.

    3. Dopiero teraz pełna szpulka wiruje nawijając drut na rdzeń.

    Pozdrawiam WM

  • 2. Data: 2010-01-15 19:49:42
    Temat: Re: Nawijanie toroidalnego transformatora
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 17:26:21 +0000 (UTC), "WM "
    <c...@g...pl> wrote:

    Maszyna to pewno jakiś mały/średni Ruff:
    http://ruff-worldwide.de/index.php?option=com_conten
    t&task=blogsection&id=5&Itemid=45
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2010-01-15 20:23:01
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> napisał(a):
    > Maszyna to pewno jakiś mały/średni Ruff:
    > http://ruff-worldwide.de/index.php?
    option=com_content&task=blogsection&id=5&Ite
    > mid=45

    Nie widzę mechanizmu poruszającego element zejścia drutu ze szpuli.
    Ten element powinien obracać się z inną prędkością niż szpula.

    Może ten element się ślizga swobodnie po krawędzi szpuli, naciągając drut
    siłą tarcia?

    WM

  • 4. Data: 2010-01-15 21:42:53
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 20:23:01 +0000 (UTC), "WM "
    <c...@g...pl> wrote:

    >Nie widzę mechanizmu poruszającego element zejścia drutu ze szpuli.
    >Ten element powinien obracać się z inną prędkością niż szpula.
    Szczerze mówiąc, nie wiem o co Ci chodzi ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 5. Data: 2010-01-15 22:50:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 22:42:53 +0100, Grzegorz Krukowski wrote:
    >On Fri, 15 Jan 2010 20:23:01 +0000 (UTC), "WM "

    Nawet nazywa sie "slider" :-)

    >Szczerze mówiąc, nie wiem o co Ci chodzi ;)

    za jednym obrotem tej obreczy-szpuli z drutem odwija sie z niej
    kawalek znacznie mniejszy niz jej obwod. Jakos trzeba zorganizowac to
    odwijanie, oraz naciag nawijanego na toroid drutu. A przy
    niecentrycznym polozeniu toroidu takze kasowanie luzu.

    I to jest chyba zadanie tego elementu na obwodzie obreczy, o ile moze
    sie przesuwac.

    J.

  • 6. Data: 2010-01-16 00:46:15
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    >
    > 2. Na tą szpulkę nawija się potrzebną długosć drutu.
    >
    > 3. Dopiero teraz pełna szpulka wiruje nawijając drut na rdzeń.

    Widać, że nigdy ręcznie nie przyszywałeś guzika.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 7. Data: 2010-01-16 05:02:11
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał(a):

    > Widać, że nigdy ręcznie nie przyszywałeś guzika.

    Wyobraź sobie ręczne przyszywanie guzika z nitką
    o długości wielu kilometrów :-P

    A guziki przyszywałem i ręcznie i na maszynie.

    WM

  • 8. Data: 2010-01-16 12:14:27
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 23:50:34 +0100, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >niecentrycznym polozeniu toroidu takze kasowanie luzu.
    >
    >I to jest chyba zadanie tego elementu na obwodzie obreczy, o ile moze

    Znalazłem taki uproszczony schemat nawijarki i magazynku:
    http://lms.alpha.pl/rozne/Nawijarka.JPG

    Taka maszyna działa następująco:
    w pierwszym kroku ładujesz określoną ilość drutu na magazynek, potem
    podczas nawijania drutu na rdzeń, drut ześlizgue się z magazynka przez
    zamek (akurat tutaj jest dość skomplikoawny, bywają prostsze). I wsio.

    Jak chcesz popatrzeć na różne filmiki, to tutaj masz linki do
    producentów:

    http://www.gormanmachine.com/
    http://www.winding-machine.com

    A tu tylko nawijarki ,,normalne'':
    http://www.tpc.sk
    http://www.meteor.ch/mete-e-src/f-oben.htm
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2010-01-16 13:15:36
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> napisał(a):

    Tu widać że może:
    http://www.credo-tech.net/TU140_indisch_090425.pdf
    http://www.credo-tech.net/html/clip_tw180.html

    > Znalazłem taki uproszczony schemat nawijarki i magazynku:
    > http://lms.alpha.pl/rozne/Nawijarka.JPG

    Rysunek jest błednie wykonany, bo drut zawadzi o przekładnię kątową :-)
    Trzeba przesunąć silnik w lewo i napęd dać na lewą rolkę,
    wtedy drut o nic nie zaczepi.

    WM

  • 10. Data: 2010-01-16 13:40:48
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 16 Jan 2010 13:15:36 +0000 (UTC), "WM "
    <c...@g...pl> wrote:

    >Tu widać że może:
    >http://www.credo-tech.net/TU140_indisch_090425.pdf
    >http://www.credo-tech.net/html/clip_tw180.html

    A nie wpadło Ci do głowy, że ten element robi za ,,łożysko'' ślizgowe
    ustalające magazynek we właściwej pozycji?

    --
    Grzegorz Krukowski