  • 21. Data: 2018-06-14 17:33:23
    Temat: Re: Nie chce zapalić
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-06-14 o 15:48, sirapacz pisze:

    >I trzeci - masowy. Właśnie jego pomyliłem. A było tylko fotkę
    >pstryknąć i obeszłoby się bez holowań i mechanika.

    I gdzie go przykreciles ?

    Bo na moj gust ... zle przykrecenie grozi smiercia lub kalectwem ...

    J.

  • 22. Data: 2018-06-14 18:32:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > I gdzie go przykreciles ?
    > Bo na moj gust ... zle przykrecenie grozi smiercia lub kalectwem ...

    A to on nie bierze masy z silnika przypadkiem? Próbuję sobie przypomnieć
    jak to u mnie wygląda ale jestem prawie pewien, że masa na obudowie a
    plus na śrubie + plus do bendiksa....

    Nie wyobrażam sobie zamiany...zresztą... nawet jeśli to mówił o braku
    iskry a to wyraźnie wskazuje na fakt pracy rozrusznika.

    Może po prostu nie przykręcił masy do _bloku_ silnika?

  • 23. Data: 2018-06-14 19:07:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >A to on nie bierze masy z silnika przypadkiem?

    Tak, powinien laczyc silnik z -aku i karoseria.

    >Nie wyobrażam sobie zamiany...zresztą... nawet jeśli to mówił o braku
    >iskry a to wyraźnie wskazuje na fakt pracy rozrusznika.
    >Może po prostu nie przykręcił masy do _bloku_ silnika?

    Hm ..
    - latwo zauwazyc, ze cos zwisa,
    - prad rozrusznika poplynie jakas dziwna droga ... o ile poplynie

    Zamienic ... nie, to chyba tez pozarem grozi ..

    J.

  • 24. Data: 2018-06-14 19:11:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > - prad rozrusznika poplynie jakas dziwna droga ... o ile poplynie

    ale dalej czepiam się tego że kręcił - jakby rozrusznik kręcił za słabo
    to szukałby w ciemno przy rozruszniku a on szukał iskry....

  • 25. Data: 2018-06-14 20:37:04
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 14-06-2018 o 16:57, Trybun pisze:

    > I trzeci - masowy. Właśnie jego pomyliłem. A było tylko fotkę pstryknąć
    > i obeszłoby się bez holowań i mechanika.

    :))

    yabba

  • 26. Data: 2018-06-15 12:45:34
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-14 o 17:33, J.F. pisze:

    > I gdzie go przykreciles ?
    >
    > Bo na moj gust ... zle przykrecenie grozi smiercia lub kalectwem ...
    >
    > J.

    Nie do tego bieguna do którego powinien być przykręcony.

    I przypuszczalnie masz rację - mechanik powiedział że o mało nie spalił
    komputera, a i ja mam szczęście że auto nie jest mocno naładowane
    elektroniką bo inaczej nadawałoby się na złom.

  • 27. Data: 2018-06-15 13:58:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, June 14, 2018 at 7:07:11 PM UTC+2, J.F. wrote:

    > Tak, powinien laczyc silnik z -aku i karoseria.

    Gdyby byly 2 przewody zasilajace +/ - i dalo sie je pomylic (brak polaczenia z masa)
    to rozrusznik by chyba krecil w odwrotna strone, wyszlo by jak we francuskim czolgu:
    5 biegow wstecznych, jeden do przodu ;)

  • 28. Data: 2018-06-15 15:03:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > komputera, a i ja mam szczęście że auto nie jest mocno naładowane
    > elektroniką bo inaczej nadawałoby się na złom.

    cały czas mam przeświadczenie, że ci kitu nawciskał:)
    mówiłeś o braku iskry więc musiał kręcić.

    Gdybyś pomylił się i złączył w jednym punkcie + i masę to miałbyś spawarkę.

  • 29. Data: 2018-06-15 22:45:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2018 04:58:11 -0700 (PDT), WS napisał(a):

> [...]
    > polaczenia z masa) to rozrusznik by chyba krecil w odwrotna strone,
    > wyszlo by jak we francuskim czolgu: 5 biegow wstecznych, jeden do

    Nie, to jest silnik szeregowy i dobrze by sie krecil ... o ile by go
    elektromagnes wlaczyl. A chyba nie wlaczy.
    No i zwarcie grozi.

    Chyba ze to jakis nowoczesny, na magnesach stalych.

    J.

  • 30. Data: 2018-06-16 09:45:44
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-06-15 o 15:03, sirapacz pisze:

    > cały czas mam przeświadczenie, że ci kitu nawciskał:)
    > mówiłeś o braku iskry więc musiał kręcić.
    >
    > Gdybyś pomylił się i złączył w jednym punkcie + i masę to miałbyś
    > spawarkę.

    Na logikę biorąc to oczywiście masz rację. Gdyby rzecz dotyczyła samego
    rozrusznika to bym się dokładnie przyglądał detalom w stylu gdzie jaki
    kabel i o co chodzi. Ja jednak byłem zainteresowany tylko układem
    chłodzenia.

    Mógł kitu nawciskać, jasne, ale po co? - Przecie chyba nie po to aby
    mnie naciągnąć na jakąś zawyżoną cenę, bo zapłaciłem tylko za
    przełożenie kabli.. Poza tym ja założyłem dwa kable do górnego bieguna
    rozrusznika, teraz dwa są na dolnym.