  • 1. Data: 2014-09-01 12:32:36
    Temat: Nie ma to jak chmura
    Od: atm <...@v...pl>

    Wygodna i....dostepna dla innych:
    http://www.spidersweb.pl/2014/09/wyciekly-nagie-zdje
    cia-gwiazd.html

  • 2. Data: 2014-09-01 12:50:46
    Temat: Re: Nie ma to jak chmura
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-01 12:32, atm wrote:
    > Wygodna i....dostepna dla innych:
    > http://www.spidersweb.pl/2014/09/wyciekly-nagie-zdje
    cia-gwiazd.html

    Wszystkie fotografie mają pochodzić z chmury Apple, czyli iCloud. Serwis
    BuzzFeed już poprosił rzecznika Apple o komentarz w tej sprawie, ale
    jeszcze nie otrzymał odpowiedzi. To na pewno spory problem dla firmy z
    Cupertino, ponieważ wyciek jasno pokazuje, że trzymanie swoich danych w
    iCloud nie jest bezpiecznie i przy odrobinie wysiłku łatwo można się do
    nich dobrać. Pomijam już fakt tego, że ktoś trzymał swoje nagie zdjęcia
    w chmurze, bo moim zdaniem to po prostu... głupie.

    Dlatego zawsze mnie śmieszą, gdy słyszę, że skoro to serwis producenta i
    chmura producenta to to będzie bezpieczne (naiwnosc).
    To samo z danymi personalnymi, kontaktami, dokumentami czy co tam
    jeszcze trzymamy w chmurze.
    Stąd tez unikam jak ognia robienia backupow newralgicznych danych
    (dokumentow, hasel, etc) do chmury - jakakolwiek by ona nie byla (robie
    backup lokalnie + ew. kopia na zewnetrzny dysk w domu).
    Od lat korzystam z dropboxa, na ktorym co najwyzej trzymam jakies
    zdjecia do podzielenia sie i pare dokumentow - bo to wygodne miec do
    nich dostep z wielu urzadzen, ktore nawet jak wyciekna to nie sa w
    stanie mi w jakikolwiek sposob zaszkodzic. (Dropbox tez mial jakies
    wpadki w przeszlosci jak pamietam).

  • 3. Data: 2014-09-01 13:01:36
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-01 12:50, AL wrote:
> [...]
    > nich dostep z wielu urzadzen, ktore nawet jak wyciekna to nie sa w
    > stanie mi w jakikolwiek sposob zaszkodzic. (Dropbox tez mial jakies

    Dokladnie i takie przypadki pokazuja wyraznie, ze trzeba byc naiwnym
    ufajac zapewnieniom usugodawcow o zastosowanych zabezpiecznieniach.
    Co do chmury Apple'a - oni chyba wczesniej uzywali Azure od MS?
    Nie wiem czy teraz juz w pelni korzystaja z wlasnych rozwiazan?

  • 4. Data: 2014-09-01 13:13:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl>

> [...]
    > wielu urzadzen, ktore nawet jak wyciekna to nie sa w stanie mi w
    > jakikolwiek sposob zaszkodzic. (Dropbox tez mial jakies wpadki w

    A jak Ci jakiś program zaiwani z twojego urządzenia to ?

  • 5. Data: 2014-09-01 13:26:31
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-01 13:13, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl>

    > A jak Ci jakiś program zaiwani z twojego urządzenia to ?

    1. musialby wiedziec co (pliki backupow sa pod dziwnymi nazwami i
    najczesciej laduja w external storage)
    2. musialby trafic na okres, ze backup sobie lezy przez zrzuceniem na
    zewnetrzny dysk
    3. komus musialoby sie chciec go odszyfrowac - najczesciej sa to
    spakowane pliki z haslem
    4. ... wszystkich sytuacji i tak nie da sie przewidziec - chodzi o to by
    sie samemu niepotrzebnie nie wystawiac :)

  • 6. Data: 2014-09-01 15:54:56
    Od: Pugilares <p...@i...eu>

    AL wrote:
> [...]
    > chmura producenta to to będzie bezpieczne (naiwnosc).
    > To samo z danymi personalnymi, kontaktami, dokumentami czy co tam

    Chyba nikt nie twierdził, że dane w chmurze są bezpieczne. Oczywiście
    oprócz Apple/Google/Microsoft/Dropbox itd.

  • 7. Data: 2014-09-01 16:14:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam.pl> wrote in message news:lu1j27$4am$1@dont-email.me...
> [...]
    >

    > Dlatego zawsze mnie śmieszą, gdy słyszę, że skoro to serwis producenta
    > i chmura producenta to to będzie bezpieczne (naiwnosc).

    Panowie i panie - uspokójcie się... Nie wpadajcie w pułapi mediów.
    Przecież wyraźnie tam napisano na początku że nikt nic jeszcze nie wie
    jak te zdjęcia wyciekły ani że zostały shackowane w jakiś sposób...
    Wszyscy się rzucili z wnioskami - zaczęli Ci ze SpidersWeb a teraz
    tu na tej grupie. Skąd wiecie czy właściciele tych kont z iCloud mieli
    dobre hasła założone? Mało to znacie użytkowników którzy jako
    haseł używają '1234' albo 'password'? Albo jakąś kluczową, znaną
    wszstkim harakterystyczną frazę i "dla bezpieczeństwa" (bo serwer
    wymusza cyfry i litery) dodany na końcu dwie cyfry roku urodzenia.
    Bo ja znam wielu takich ludzi. I osobiście odgadłem koledze hasło do
    zipa którym to kiedyś zahasłował nasze wyniki pomiarów i zapomniał.

    Dopóki nie dowiemy się JAK te zdjęcia wyciekły to proponowałbym aby
    się powsciągać od obtrąbiania wszem i wobec winy właściciela serwera...

    > (Dropbox tez mial jakies wpadki w przeszlosci jak pamietam).

    No i tu mamy następne plotki powielane - po co tak spekulujesz?
    Nie wiesz a już forujesz wyroki... Też miał wpadkę? Jaką wpadkę?
    Też ktoś założył hasło '1234' ? Albo "Adam69"? No właśnie...

  • 8. Data: 2014-09-01 16:15:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    > Dokladnie i takie przypadki pokazuja wyraznie, ze trzeba byc naiwnym
    > ufajac zapewnieniom usugodawcow o zastosowanych zabezpiecznieniach.

    Na jakiej podstawie przypuszczasz, że złamano zabezpieczenia usługodawcy?

  • 9. Data: 2014-09-01 16:17:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > 4. ... wszystkich sytuacji i tak nie da sie przewidziec - chodzi o to by
    > sie samemu niepotrzebnie nie wystawiac :)

    Nie backup a te pliki, które backupujesz !!!

    Ja Ci dam program do takiego backupowania, Ty go zainstalujesz, ja z niego
    skorzystam. Wszyscy mamy jakieś programy poinstalowane. Szczególnie na
    współczesnych urządzeniach mobilnych.

  • 10. Data: 2014-09-01 16:38:17
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-09-01 16:15, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message
    >
    > Na jakiej podstawie przypuszczasz, że złamano zabezpieczenia usługodawcy?

    W tej chwili jeszcze zadnen z duzych graczy (w tym wypadku Apple)
    jeszcze sie nie wypowiedzial. Chyba jednak zgodzisz sie, ze ciezko
    uwierzyc w wersje, ze 100 celebrytow mialo na tyle beznadziejne hasla,
    ze dalo sie je "odgadnac" brute forcem? Jesli jednak przyjac ten
    scenariusz to tez swiadczy o slabych zabezpieczeniach - uzytkownik a
    szczegolnie uzytkownik sprzetu Apple powien byc zabezpieczony odgornie
    przed wprowadzeniem zbyt prostego do zlamania hasla.