  • 1. Data: 2019-03-25 11:48:23
    Temat: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Ogólnie mam urwanie głowy a tu kolejny problem.

    Energa wystawiła mi fakturę na 1360zł.
    Normalnie płaciłem około 400zł, choć ostatnio była jedna zaskakująco
    niska faktura na jakieś 130zł.

    Pierwsza myśl:
    A miało nie być podwyżek.

    Rzuciłem okiem na liczby. Nie widzę (na pierwszy rzut oka), czy jestem w
    stanie sprawdzić, czy stany licznika pochodzą z faktycznego odczytu, czy
    z jakiejś symulacji. Może ileś razy miałem zaniżone i teraz się zebrało.
    Ale zauważyłem, że oprócz zużycia za ostatni okres mam info za ostatni
    rok, a to chyba nie może być za bardzo błędne bo chyba jednak co jakiś
    czas czytają faktycznie. Na poprzedniej fakturze za rok jest 2220kWh, a
    na tej za 2 miesiące jest 2660kWh.
    Na pewno nie zwiększyłem zużycia 6x.

    Druga myśl:
    Czytałem gdzieś, o przypadkach znacznego zawyżania wskazań przez
    liczniki cyfrowe.

    Trzecia myśl:
    Na jesieni do sąsiedniego mieszkania wprowadzili się jacyś ruskojęzyczni
    najemcy - trzeba będzie wyłączyć korki i zobaczyć, czy licznik coś mierzy.

    Czwarta myśl:
    Jak się wprowadzili to były jakieś remonty - warczeli w mojej kuchennej
    ścianie (ściana nośna). Jak się podłączyli do jakichś moich kabli w tej
    ścianie to wyłączanie korków pozwoli jedynie stwierdzić, że wszystko
    pobieram ja.

    Na co stawiacie?
    Co się z czymś takim robi?

    Gdyby to byli sąsiedzi to nie chcę wyłączając dać im znać, że coś
    sprawdzam i się na jakiś czas odłączą, nikt nic nie stwierdzi i potem
    się podłączą znów. Nie mam zdjęć z mieszkania po położeniu kabli, a
    przed tynkowaniem. Nawet nie wiem gdzie są wszystkie puszki, bo są
    czasem dobrze zatynkowane.

    Jak zgłoszę do zakładu energetycznego to podejrzewam, że ani przypadku 2
    ani 4 nie stwierdzą, ale może się mylę.

    Jakbym sam znalazł, że się jakoś pode mnie podłączyli to mogę akurat tę
    nitkę odciąć (będę musiał zrezygnować z elektryki na jednej ścianie
    tylko wtedy nie mam żadnej szansy odzyskać tego co za nich zapłaciłem.

    P.G.

  • 2. Data: 2019-03-25 12:50:35
    Temat: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > ścianie (ściana nośna). Jak się podłączyli do jakichś moich kabli w tej
    > ścianie to wyłączanie korków pozwoli jedynie stwierdzić, że wszystko

    Wieczorem.
    Wyłącz wszystko w domu. Wyciągnij wtyczki z gniazdek etc.
    Jak się licznik dalej kręci/miga to sprawa będzie jasna.
    Możesz też sprawdzić czy występują zmiany poboru mocy.

    Zwykle jest migająca dioda. Z pomiaru czasu takich mignięć dowiesz się
    ile mocy jest ciągnięte.

    Oczywiście bez alarmowania sąsiadów.

    Jeżeli się okaże że sąsiad .... no to zgłaszaj wszędzie od ZE do policji
    etc. Zero tolerancji i litości. +Reklamacja rachunków.

    Kiedyś miałem taki właśnie przypadek. ZE sam wykrył że rachunki za prąd
    coś duże.

    Adam

  • 3. Data: 2019-03-25 13:29:39
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 25.03.2019 o 11:48, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    >
    > Energa wystawiła mi fakturę na 1360zł.
    > Normalnie płaciłem około 400zł, choć ostatnio była jedna zaskakująco

    Za dużo myślenia...
    Nie masz jak sprawdzić stanu licznika? Jak się ma stan do tego co na
    fakturze?

    Ja się ostatnio spotkałem ze złym odczytem z licznika - może ten sam
    inkasent niedowidzący :)
    EM

  • 4. Data: 2019-03-25 14:00:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 25 Mar 2019 11:48:23 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Na co stawiacie?

    No to, że odczytujący licznik nie miał dostępu do licznika lub był na
    zwolnieniu, przez co faktura jest za dwa lub więcej okresy
    rozliczeniowe...

    --
    Marek

  • 5. Data: 2019-03-25 14:14:11
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 11:48, Piotr Gałka pisze:
    > Jak się podłączyli do jakichś moich kabli w tej ścianie to wyłączanie
    > korków pozwoli jedynie stwierdzić, że wszystko pobieram ja.

    To poodłączaj wszystko, absolutnie wszystko, sprawdź jeszcze raz, czy
    wszystko odłączyłeś, a następnie z radością podepnij międzyfazowe do
    instalacji;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2019-03-25 14:24:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    >Energa wystawiła mi fakturę na 1360zł.
    >Normalnie płaciłem około 400zł, choć ostatnio była jedna zaskakująco
    >niska faktura na jakieś 130zł.
    >Pierwsza myśl:
    >A miało nie być podwyżek.

    Prywatne mieszkanie ?
    Bo juz niektore szpitale narzekaly, ze mialo nie byc, ale stara umowa
    sie skonczyla, wiec przeszli na bezumowny pobor, a tam w cenniku 3x
    wiecej ...

> [...]
    >Na pewno nie zwiększyłem zużycia 6x.
    >Druga myśl:
    >Czytałem gdzieś, o przypadkach znacznego zawyżania wskazań przez

    1) spojrzec na licznik. moze "teraz to Panie mamy komputer, on sie na
    pewno pomyli" :-)
    2) nie masz jakiegos inteligentnego systemu, z podgladem przez www ?

> [...]
    >kuchennej ścianie (ściana nośna). Jak się podłączyli do jakichś moich
    >kabli w tej ścianie to wyłączanie korków pozwoli jedynie stwierdzić,

    Czyli powylaczac odbiorniki a nie korki.

    A pamietasz watek, jak to kolega Orange podgrzewal ?

    >Na co stawiacie?

    Ja tam stawiam na "teraz panie mamy komputer" :-)

> [...]
    >tę nitkę odciąć (będę musiał zrezygnować z elektryki na jednej
    >ścianie tylko wtedy nie mam żadnej szansy odzyskać tego co za nich

    Ja tam nic nie doradzam, ale przypominam, ze napiecie podnosi sie
    autotransformatorem :-)
    A moze wystarczy zwykla dioda :-)

    J.

  • 7. Data: 2019-03-25 14:37:00
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 25.03.2019 o 11:48, Piotr Gałka pisze:

    > Na co stawiacie?

    Że poprzednią prognozę miałeś z kapelusza i przyszło wyrównanie.
    Zobacz stan licznika czy się zgadza z fakturą.
    Przypomnij sobie czy rok temu był ktoś odczytywać licznik?

  • 8. Data: 2019-03-25 14:37:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 13:29, EM pisze:

    > Nie masz jak sprawdzić stanu licznika? Jak się ma stan do tego co na
    > fakturze?

    Przyszedłem do pracy i zobaczyłem maila z Energi, że wystawili fakturę i
    szok. Jeszcze w domu nie byłem.

    Liczniki na klatce. Ostatnio tam zaglądałem jak z 5 lat temu konserwator
    zrywał plomby, bo mi światło mrugało - zerowy przewód nie kontaktował -
    cała izolacja z niego spłynęła.
    Nawet nie wiem jaki tam teraz jest licznik. Cyfrowe chyba pokazują też
    chwilowe zużycie.

    > Ja się ostatnio spotkałem ze złym odczytem z licznika - może ten sam
    > inkasent niedowidzący :)

    Dzięki. O tym nie pomyślałem. Sprawdzę w pierwszej kolejności.
    P.G.

  • 9. Data: 2019-03-25 14:45:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 14:00, Marek pisze:

    > No to, że odczytujący licznik nie miał dostępu do licznika

    Licznik na klatce schodowej.

    lub był na
    > zwolnieniu, przez co faktura jest za dwa lub więcej okresy rozliczeniowe...

    Faktura jest nominalnie za 2 miesiące, ale jak nie było odczytane to kto
    wie...

    Syn często spał przy włączonym na full oświetleniu (300W). Od
    października jest na studiach w Krakowie.
    Tym sobie tłumaczyłem, że ostatnie dwie faktury były niższe, ale może
    złożyły się dwie przyczyny.
    P.G.

  • 10. Data: 2019-03-25 14:53:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2019-03-25 o 14:14, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > To poodłączaj wszystko, absolutnie wszystko, sprawdź jeszcze raz, czy
    > wszystko odłączyłeś, a następnie z radością podepnij międzyfazowe do
    > instalacji;-)

    :)
    P.G.