  • 1. Data: 2019-07-26 01:44:48
    Temat: Nie można zresetować hasła?
    Od: Animka <a...@w...pl>

    https://www.fakt.pl/pieniadze/finanse/smierc-milione
    ra-fortuna-w-bitcoinach-bez-hasla/7z633fv?utm_source
    =www.fakt.pl_viasg_fakt&utm_medium=referal&utm_campa
    ign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

    Kanadyjczyk był założycielem Quadriga, platformy internetowej, która
    umożliwia handel wirtualnymi walutami: Bitcoin, Litecoin i Ethereum. To
    waluty, które fizycznie nie istnieją, ale można je kupić, sprzedać i
    płacić nimi w internecie. Główny komputer firmy zawiera ok. 180 milionów
    dolarów kanadyjskich (ponad 500 milionów złotych) w kryptowalutach
    należących do dziesiątek tysięcy subskrybentów. Po śmierci Cottena nikt
    nie ma do nich dostępu.

    Żona zmarłego biznesmena, Jennifer Robertson twierdzi, że nie jest w
    stanie znaleźć hasła ani klucza do jego odzyskania. Nie zapisał tych
    informacji nigdzie w domu. To oznacza, że wirtualna fortuna pozostanie
    zamrożona. Wdowa przyznaje, że nie była zaangażowana w działalność
    Cottena, kiedy żył, dlatego nie zna hasła. Kobieta skonsultowała się już
    z ekspertem, który "osiągnął pewien sukces w odzyskiwaniu kilku monet i
    niektórych informacji" z innych komputerów oraz telefonów komórkowych
    Cottena. Jednak główny komputer, zawierający większość zasobów,
    pozostaje nietknięty.

    Zawsze tak było, że po wyjęciu baterii i zwarciu styków (czy jak im tam)
    hasło się kasowało.

    --
    animka

  • 2. Data: 2019-07-26 08:37:53
    Temat: Re: Nie można zresetować hasła?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 01:44, Animka pisze:
    > Zawsze tak było, że po wyjęciu baterii i zwarciu styków (czy jak im tam)
    > hasło się kasowało.

    Technika idzie na przód. :-)

    Robert

  • 3. Data: 2019-07-26 09:53:07
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 26.07.2019 o 01:44, Animka pisze:
    > Zawsze tak było, że po wyjęciu baterii i zwarciu styków (czy jak im tam)
    > hasło się kasowało.

    Tutaj portfel jest zaszyfrowany silnym szyfrem typu AES 256 bitów, tak
    że dostęp wymagałby odszyfrowania, co najsilniejszym komputerom zajęło
    by miliony, miliardy i więcej lat .
    2^256 to liczba mająca z 77-78 cyfr.

  • 4. Data: 2019-07-26 10:37:21
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 26.07.2019 o 09:53, Borneq pisze:

    > Tutaj portfel jest zaszyfrowany silnym szyfrem typu AES 256 bitów, tak
    > że dostęp wymagałby odszyfrowania, co najsilniejszym komputerom zajęło
    > by miliony, miliardy i więcej lat .
    > 2^256 to liczba mająca z 77-78 cyfr.

    Chyba że łamanie hasła, którym zabezpieczył, ale podejrzewam że jeśli
    chodzi o kwotę, to musiało być też bardzo długie.
    I takie hasła zwykle transformowane są do 256 bitów za pomocą pętli
    przekształceń, która to pętla zajmuje z sekundę. Więc łamanie hasła jest
    bardzo frustrujące: choćby było tylko 100 milionów sprawdzeń, to
    potrzeba 100 milionów sekund.
    Chyba żeby to dać na miliony komputerów typu Boinc i przez lata
    sprawdzać, aż zwycięzca zdobyłby miliony.

  • 5. Data: 2019-07-26 10:39:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-26 o 09:53, Borneq pisze:

    > Tutaj portfel jest zaszyfrowany silnym szyfrem typu AES 256 bitów, tak
    > że dostęp wymagałby odszyfrowania, co najsilniejszym komputerom zajęło
    > by miliony, miliardy i więcej lat .
    > 2^256 to liczba mająca z 77-78 cyfr.

    Najpierw wytłumacz Animce, że hasło do BIOS to nie to samo, co hasło do
    plików/partycji/strumienia/HDD itp.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2019-07-26 12:23:53
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 10:39, Adam pisze:

    > Najpierw wytłumacz Animce, że hasło do BIOS to nie to samo, co hasło do
    > plików/partycji/strumienia/HDD itp.

    Sam wytłumacz. Do komputera wcale nie mozna się dostać. Wyrwałeś się jak
    filip z konopii.

    --
    animka

  • 7. Data: 2019-07-26 12:26:25
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 10:37, Borneq pisze:

> [...]
    > potrzeba 100 milionów sekund.
    > Chyba żeby to dać na miliony komputerów typu Boinc i przez lata
    > sprawdzać, aż zwycięzca zdobyłby miliony.

    Dzięki.

    Wątpię, żeby on takie hasło miał tylko w głowie i gdzieś nie zapisał.

    --
    animka

  • 8. Data: 2019-07-26 12:32:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-26 o 12:23, Animka pisze:

    > Sam wytłumacz. Do komputera wcale nie mozna się dostać. Wyrwałeś się jak
    > filip z konopii.

    Kto pisał, że do komputera nie można się dostać?
    Wcześniej pisałaś o kasowaniu BIOS za pomocą zasilania. Do tego jest
    potrzebny fizyczny dostęp.
    Coś Ci się miesza.

    A poza tym wyciągasz teraz tematy z początku lutego b.r.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2019-07-26 18:13:25
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-07-26 o 12:32, Adam pisze:

> [...]
    > potrzebny fizyczny dostęp.
    > Coś Ci się miesza.
    >
    > A poza tym wyciągasz teraz tematy z początku lutego b.r.

    Wiem, że nie lubisz czytać.

    --
    animka

  • 10. Data: 2019-07-26 21:28:16

    Kolejny njus o perturbacjach na krypto.
    Tutaj umarł. Gdzie indziej po prostu ukradli...

    Ale mi jakoś ich nie szkoda. Poszkodowani to zapewne spekulanci
    nastawieni na szybkie zyski z szybkich operacji.
    Dlatego trzymali waluty na "giełdzie" a nie swoim "portfelu"

    PS. A jak wiadomo SPEKULANT to ZŁOOO i potrafi rozwalić doprowadzić do
    upadku nawet krypto.