  • 1. Data: 2018-02-19 10:36:13
    Temat: Niedogrzane silniki
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Podsumowanie artykułu, wskaźnik temp silnika oszukuje.
    https://autokult.pl/30850,problem-z-nowoczesnymi-sil
    nikami-bardzo-trudno-je-rozgrzac

    "Chciałem też pokazać, dlaczego w jednostkach turbodoładowanych dochodzi
    do awarii, choć jeździ się poprawnie. Nie zdziwcie się, że po kilkunastu
    tysiącach kilometrów pod korkiem zbierze się kremowa papka. To
    niekoniecznie uszkodzona uszczelka pod głowicą. To może być następstwem
    jazdy na krótkich dystansach z niedogrzanym motorem. To wiadomość o
    treści: "rozgrzej mnie choć raz na jakiś czas" - wysłana wprost z miski
    olejowej."

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2018-02-19 21:16:39
    Temat: Re: Niedogrzane silniki
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Janusz pisze tak:

    > Podsumowanie artykułu, wskaźnik temp silnika oszukuje.
    > https://autokult.pl/30850,problem-z-nowoczesnymi-sil
    nikami-bardzo-t
    > rudno-je-rozgrzac

    "Płyn chłodniczy optymalną temperaturę pracy 90-110 °C osiąga nierzadko
    już po kilku minutach od uruchomienia motoru. Dzięki temu w aucie
    czujemy podmuch ciepłego powietrza. I w tym miejscu kończy się ten
    temat. Silnik wciąż jest zimny, zawłaszcza, gdy zimno jest również na
    dworze."

    bo płyn ogrzewa się od promieniowania kosmicznego.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 3. Data: 2018-02-21 21:17:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-19 o 10:36, Janusz pisze:
> [...]
    > jazdy na krótkich dystansach z niedogrzanym motorem. To wiadomość o
    > treści: "rozgrzej mnie choć raz na jakiś czas" - wysłana wprost z miski

    W nocy jest najzimniej, a samochód ma długi postój.
    Dlatego w nocy trzymam samochód w ogrzewanym garażu.
    Zamiast uruchamiać silnik, który ma temperaturę minus parę *C, to
    uruchamiam silnik, który w momencie pierwszego rozruchu ma +15*C.

  • 4. Data: 2018-02-21 21:27:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 21:17 Poldek <p...@i...eu> pisze:

> [...]
    > Zamiast uruchamiać silnik, który ma temperaturę minus parę *C, to
    > uruchamiam silnik, który w momencie pierwszego rozruchu ma +15*C.

    To jest bez żadnego zauważalnego wpływu na trwałość silnika.
    Wszystkie swoje auta trzymam w nocy pod chmurką (bo mi się nie chce
    wjeżdżać na posesję do garażu) i spokojnie dożywają u mnie do 200-300 tys.
    km bez jakichkolwiek napraw. Powyżej takich przebiegów (jak mało jeździsz)
    auto i tak będzie technicznym trupem, które prędzej czy później będziesz
    musiał zezłomować.
    Teoretycznie można oczywiście wykazać, że przez pierwsze xx sekund auto
    będzie miało gorsze smarowanie, większe opory i pewnie wiele innych
    czynników, które jednak w praktyce nie mają znaczenia. Silnik uruchamiany
    na mrozie i tak będzie trwalszy od całej reszty.

    TG

  • 5. Data: 2018-02-22 17:15:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > czynników, które jednak w praktyce nie mają znaczenia. Silnik
    > uruchamiany na mrozie i tak będzie trwalszy od całej reszty.

    Przekonałeś mnie. Od dziś nie będę wjeżdżał do garażu.

  • 6. Data: 2018-02-22 20:10:16
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 22.02.2018 o 17:15, Poldek pisze:
    > Przekonałeś mnie. Od dziś nie będę wjeżdżał do garażu.

    Nie wydaje mi się żeby Tomasz do czegoś przekonywał, po prostu
    stwierdził. A Ty parkujesz w garażu z innego powodu. To żeby silnik miał
    ciepło przy rozruchu, to dodatek :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz