  • 1. Data: 2017-06-28 00:54:39
    Temat: Niedroga sonda prądowa do oscyloskopu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Szukam niedrogiej sondy prądowej do oscyloskopu.

    Zastosowanie głównie w diagnostyce samochodowej.
    Ale może gdyby miało szersze pasmo niż kilkadziesiąt kHz
    to przydałoby się też przy przetwornicach impulsowych...

    Tego używają Amerykańscy mechanicy samochodowi:
    https://www1.snapon.com/display/3871/ZEETA308D.pdf
    Idealnie byłoby takie samo jak to tylko nie za $300 ale $30 :-)

    Może tylko wolałbym z końcówką BNC zamiast bananów...

    Agilent/Keysight robi takie coś: 1146B CURRENT PROBE
    pasmo do 100kHz nie 50kHz ale to na odmianę kosztuje $700.

    Ma coś ktoś podobnego wartego polecenia w odbrej cenie?
    Może być coś od Chinczyków, z AlliExpress wypróbowanego....

  • 2. Data: 2017-06-28 13:48:18
    Temat: Re: Niedroga sonda prądowa do oscyloskopu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <a...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Cześć,
    >
    > Może takie coś Ci się przyda:
    > http://pl.farnell.com/pico-technology/ta018/current-
    probe-clamp-60a-oscilloscope/dp/2677035

    > Generalnie to wszystko się rozbija o zakres, pasmo i producenta.

    Cześć - chyba tak... Ta którą proponujesz za 606zł (czyli ~$150) ma
    AC frequency range Up to 20KHz, ta amerykańska SnapOn ma 50kHz.

    Ale $150 już ciut lepiej brzmi niż $300... :-))))

    Ja znalazłem na eBay nową sondę u Chinczyka z pasmem do 200kHz
    za ciut ponad $110+$13 wysyłka:
    CP-05A AC/DC Clamp Current Probe,200KHz,40A
    oraz mniejszą:
    CP-06 AC/DC Current Probe,10KHz,40A,6.5mm Jaw size
    za jeszcze mniejszą kwotę $69+13, ale nie wiem co one są warte.

    U innego sprzedawcy na eBayu jest jeszcze chyba ciekawsza:
    CP-07 DC/AC Current Clamp Probe, 500KHz, Jaw 5mm
    za $93 z wysyłką.

    I dużo droższa $253: CP-07+ AC/DC Current Clamp Probe,DC~1MHz(-3db)

    Ktoś używał czegokolwiek CP-???
    Dziwne mają oznaczenia, bo np. widzę CP-07A i ma pasmo tylko 30kHz.

    No dobra, jest tego trochę, kto da więcej?
    Znaczy się kto znajdzie za jeszcze mniej :-)))

  • 3. Data: 2017-06-28 14:44:23
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > dobra, jest tego trochę, kto da więcej?
    > Znaczy się kto znajdzie za jeszcze mniej :-)))
    LA100-p, na alle używka 50zł do tego przetwornica 2*15V z np 5 czy 9V
    zależnie od baterii, obudowa, opornik pomiarowy i masz gotowe,
    w 100zł się zmieścisz, mierzy do 100A w porywach 150, od DC do 200khz,
    jedyna wada że trzeba przewód przekładać.
    Dokładność 0,45% liniowość 0,15%.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2017-06-28 16:21:20
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > w 100zł się zmieścisz, mierzy do 100A w porywach 150, od DC do 200khz,
    > jedyna wada że trzeba przewód przekładać.

    Dyskwalifikująca jest ta "jedyna" wada.

    Chodzi o cęgową sondę, jeśli się po przykładach nie skapnąłeś.

    W diagnostyce samochodowej chcesz sprawdzić np czy cewka WN do świec nie ma
    zwarć, podłączasz się cęgami w obwód 12V i patrzysz czy prąd narasta
    liniowo czy skokowo. Sprawdzasz też czy sterownik cewki w ECU nie jest
    uwalony porównując maksymalną wartość prądu do której prąd narasta tuż
    przed zadziałaniem "przerywacza".

    Podobnie obserwujesz prąd w obwodzie wtryskiwaczy paliwa i diagnozujesz na
    tej podstawie problemy z wtryskiwaczem lub sterownikiem wtrysku.

    Albo sprawdzasz czy auto nie pobiera za dużego prądu po wyłączeniu
    kluczyków ze stacyjki: zapinasz cęgi na dodatni przewód akumulatora i
    podpinasz multimetr.

    Możesz nią również diagnozować pompę paliwa obserwując prąd jaki pobiera i
    jej obroty na minutę na oscyloskopie.

    Sorki, ale konieczność przecięcia kabla i wstawienie opornika pomiarowego
    to dyskwalifikująca wada :-) nawet gdyby rozwiązanie było nie za 50zł a za
    darmo rozdawali.

  • 5. Data: 2017-06-28 23:00:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Sorki, ale konieczność przecięcia kabla i wstawienie opornika pomiarowego
    ALe kabel możesz przewlec bez przecinania, opornik to na wyjściu
    lm-a jest raz go dobierasz a potem mierzysz na nim napięcie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2017-06-28 23:08:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > ALe kabel możesz przewlec bez przecinania,

    Jak? Skoro z jednej strony jest podłączony do wiązki innych kabli w aucie i
    znika gdzieś daleko za silnikiem a z drugiej strony jest wtyczka wchodząca
    do gniazda cewki zapłonowej przy świecy?

    Czy to plastikowe, kwadratowe opakowanie LEMa się otwiera jakoś?

    > opornik to na wyjściu
    > lm-a jest raz go dobierasz a potem mierzysz na nim napięcie.

    Ach, to z opornikiem takim nie byłoby problemu. Natomiast to przewlekanie
    przewodu w którym dokonujesz pomiarów to raczej klapa... Mnie interesuje
    pomiar prądu bez ingerencji w mierzony obwód - stąd konieczność sondy
    cęgowej.

  • 7. Data: 2017-06-29 08:39:31
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-28 o 23:08, Pszemol pisze:

> [...]
    > do gniazda cewki zapłonowej przy świecy?
    >
    > Czy to plastikowe, kwadratowe opakowanie LEMa się otwiera jakoś?
    Niestety nie.

> [...]
    > przewodu w którym dokonujesz pomiarów to raczej klapa... Mnie interesuje
    > pomiar prądu bez ingerencji w mierzony obwód - stąd konieczność sondy
    Domyślałem się że o otwieranej myślisz, to co Ci proponuję to zastępstwo,
    z dobrymi parametrami ale niestety nieotwieralne cęgi.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2017-06-29 14:30:57
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > Niestety nie.

    > Domyślałem się że o otwieranej myślisz, to co Ci proponuję to zastępstwo,
    > z dobrymi parametrami ale niestety nieotwieralne cęgi.

    Dzięki - dobrze wiedzieć że jest - może kiedyś do czegoś innego się przyda
    i się przypomni że się widziało coś takiego taniego :-)

  • 9. Data: 2017-06-29 14:41:15
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-29 o 14:30, Pszemol pisze:

    > Dzięki - dobrze wiedzieć że jest - może kiedyś do czegoś innego się przyda
    > i się przypomni że się widziało coś takiego taniego :-)

    To tak na przyszłość żebyś wiedział trzeba tego lm-a zasilić
    symetrycznie +-12 do 15V i obciążyć wyjście opornikiem, mierzy się
    spadek nap na tym oporniku.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2017-06-29 16:06:07
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Janusz <j...@o...pl> wrote:

    > To tak na przyszłość żebyś wiedział trzeba tego lm-a zasilić
    > symetrycznie +-12 do 15V i obciążyć wyjście opornikiem, mierzy się
    > spadek nap na tym oporniku.

    Dzięki bardzo. Jak coś będę z nim rzeczywiście robił to wtedy się ściągnie
    wszystkie datasheety, app noty i wszystko co się normalnie używa przy
    projektowaniu :-)

    Na razie potrzebuje tanio cęgowego gotowca - chyba się skusze na te
    chinskie CP-xx, o których pisałem obok. Tylko nie wiem jeszcze które
    wybiorę - chyba ten najtańszy do zabawy przy samochodzie.