  • 11. Data: 2022-12-07 13:36:22
    Temat: Re: Niedrogi inwerter 3kVA współpracujący z lifepo4
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-12-06 o 19:46, Marek pisze:

    > W opisie ma: "Czas przejścia - 10ms typowo, 20ms maksymalnie" rozumiem,
    > że to czas przełączenia? Czyli to nie jest online tylko interactive?
    Ale to dla ciebie jest bez znaczenia, ten czas jest wystarczająco krótki
    żeby odbiory nie zauważyły przełączenia.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2022-12-07 18:39:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 19:46 Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    > Przeglądam to co jest na allegro i widzę w opisach wszędzie ten "czas
    > przejścia", są w ogóle tego typu inwertery online?

    Nie wiem czy są online - nie szukałem takich.
    Ten przełącza 2kW mocy na akumulatory, przezroczyście dla odbiorów:
    wydzielone obwody oświetlenia, lodówki, zamrażarka, router i kilka AP
    wifi, dwa kompy, NAS z 8 dyskami, rejestrator Hik 16P z PoE, lapki, napędy
    bram zewnętrznych, domofony, brama garażowa.
    Oczywiście nie wszystko działa na raz - ale to wszystko wisi na nim.

    Jak pierwszy raz się do niego przymierzałem (na wiosnę) kosztował poniżej
    2k. Nawet przez chwilę miałem zamiar kupić od razu 3 szt. ale mi przeszło
    - teraz żałuję.

    TG

  • 13. Data: 2022-12-07 21:25:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 07 Dec 2022 18:39:46 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > 2k. Nawet przez chwilę miałem zamiar kupić od razu 3 szt.
    > ale mi przeszło
    > - teraz żałuję.

    Chodzi o zrobienie zasilania 3f? A właściwe po co?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2022-12-07 21:36:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 21:25 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Chodzi o zrobienie zasilania 3f? A właściwe po co?

    Tak, pełne 3f.

    TG

  • 15. Data: 2022-12-07 21:58:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 07 Dec 2022 21:36:24 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Tak, pełne 3f.

    Ale po co? Pytam bez złośliwości ale z ciekawości. Jeśli instalacja
    domowa jest 3f (odbiorniki są pogrupowane na fazy by w miarę
    równomiernie miedzy fazami rozłożyć obciążenie) to aby zasilić
    wszystko mostkuje to na heblu sieć-agregat. Przy zasilaniu awaryjnym
    (agregat) wszędzie jest ta sama jedna faza z UPS. Płyta indukcyjna
    wyświetla błąd zasilania ale i tak na awaryjnym zasilaniu się jej nie
    używa...

    --
    Marek

  • 16. Data: 2022-12-08 06:58:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 21:58 Marek <f...@f...com> pisze:

> [...]
    > wszędzie jest ta sama jedna faza z UPS. Płyta indukcyjna wyświetla błąd
    > zasilania ale i tak na awaryjnym zasilaniu się jej nie używa...

    Czego się używa na awaryjnym to kwestia indywidualna. Każdy ma inne
    priorytety.
    Ten falownik może pracować z PV. W przypadku jednego mamy tylko do
    dyspozycji 1 string MPPT i max 4,5kW.
    Dla mnie to za mało.

    TG

  • 17. Data: 2022-12-08 11:19:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 08 Dec 2022 06:58:18 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > dyspozycji 1 string MPPT i max 4,5kW.
    > Dla mnie to za mało.

    ?? Znowu rebusy i zagadki...

    --
    Marek

  • 18. Data: 2022-12-08 11:29:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 11:19 Marek <f...@f...com> pisze:

    > ?? Znowu rebusy i zagadki...

    Stary, zupełnie nie wiem o co Ci chodzi. Napisałem przecież, że dla mnie
    ten jeden to za mało.
    Jak dla Ciebie wystarczy to Ok.
    "Nie wszystko jest dla wszystkich" cytując klasyka.
    Nie myślisz chyba, że tutaj będę się tłumaczył ze swoich potrzeb?

    TG

  • 19. Data: 2022-12-08 11:51:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > "Nie wszystko jest dla wszystkich" cytując klasyka.
    > Nie myślisz chyba, że tutaj będę się tłumaczył ze swoich potrzeb?
    I chyba już na tym zakończyłeś karierę na tej grupie a na pewno w tym
    wątku, po takim dictum tylko idiota będzie ci jeszcze pomagał.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2022-12-08 13:11:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 11:51 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > I chyba już na tym zakończyłeś karierę na tej grupie a na pewno w tym
    > wątku, po takim dictum tylko idiota będzie ci jeszcze pomagał.

    To znaczy co wg Ciebie miałem Markowi jeszcze odpowiedzieć?
    Przecież to, na co zużywam prąd to moja prywatna sprawa i nic nie wnosi do
    tego wątku.
    Podałem Markowi czego używam (jakiego falownika), w jaki sposób, podałem
    dlaczego ten falownik jest dla mnie za mały - "ma 1 MPPT i max 4,5kW.
    Mam się tłumaczyć co potrzebuję zasilać w przypadku awarii? - po co komu
    taka wiedza?

    Uważam, że Marek napisał niewłaściwie, przypomnę:

> [...]

    Prześledź co napisem w tym wątku i dopiero wtedy oceniaj.

    TG