  • 1. Data: 2018-01-17 14:20:23
    Temat: Niemcy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Przemek fajnego linka znalazl
    https://www.bussgeldinfo.org/bussgeldkatalog/abstand
    /
    https://www.bussgeldinfo.org/wp-content/uploads/2016
    /01/Unfallzahlen-Geschwindigkeit-vs-Abstand.png

    Ilosc wypadkow, zapewne w Niemczech - niebieska linia predkosc,
    zolta - odstep.

    Z osobistych obserwacji tak mi jakos wynika - po kryzysie szkopy jakos
    zwolnily i wolniej jezdzili.
    Ale teraz to IMO przyspieszyli ... byc moze 2014 tego jeszcze nie
    obejmuje, a moze samochody coraz bezpieczniejsze i wieksza szybkosc
    mniej grozna.

    Za to jak widac odstep/wjechanie w bagaznik stalo sie powaznym
    problemem.

    Hm, w kryzysie to i tych samochodow powinno byc mniej ... ale nie
    bylo, piatkowe korki coraz wieksze.
    Wieksza migracja zarobkowa z NRD ?
    Z Polski ?

    Zmeczenie korkami ?

    J.

  • 2. Data: 2018-01-17 14:58:44
    Temat: Re: Niemcy
    Od: p...@g...com

[...]

    nie moge tego potwierdzic, jezdzi sie coraz gorzej tzn wiecej ciezarowek na drogach,
    ruch gestszy wiecej szarpania nawet na 3-pasmowkach w godzinach szczytu nie da sie
    szybko pojechac

    --Za to jak widac odstep/wjechanie w bagaznik stalo sie powaznym problemem.

    zawsze bylo ale teraz jest chyba wiecej zglaszane sporo aut jest w leasingu,
    sharingu, kredycie i innych formach wypozyczenia i ci ludzie zglaszaja wszystko nawet
    pukniecie w zderzak na parkingu IMHO umiejetnosci sa coraz slabsze tzn 20 latek nie
    potrafi porzadnie rownolegle zaparkowac i coraz wiecej ludzi uzaleznia sie od
    asystentow (znam dziewczyne ktora Mietkiem staje na koncu ulicy jak komp stwierdzi ze
    miejsca za malo :-)

    --Hm, w kryzysie to i tych samochodow powinno byc mniej ... ale nie bylo, piatkowe
    korki coraz wieksze. Wieksza migracja zarobkowa z NRD ? Z Polski ?
    Zmeczenie korkami ?

    zbiorkom nawala, Deutsche Bahn drogi i polaczenia do dupy, dobrze ze autobusy
    dlugodystansowe troche ruchu zebraly

  • 3. Data: 2018-01-18 07:00:26
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2018-01-17 o 14:20, J.F. pisze:

    > Za to jak widac odstep/wjechanie w bagaznik stalo sie powaznym problemem.

    Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być dopiero
    początek czegoś większego włącznie z dosyć poważnym karambolem.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 4. Data: 2018-01-18 08:09:56
    Od: p...@g...com

    --Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być dopiero początek
    czegoś większego włącznie z dosyć poważnym karambolem.

    wiekszosc wypadkow jest poza autostradami i Niemcy (wzorem Francuzow) zaczynaja
    kombinowac czy nie obnizyc tam predkosci maksymalnej:

    https://www.welt.de/motor/article172381359/Tempo-80-
    Frankreich-senkt-Hoechstgeschwindigkeit-auf-Landstra
    ssen.html

  • 5. Data: 2018-01-18 10:07:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Zauważ, że wjechanie w bagażnik np. na autostradzie to może być
    >dopiero początek czegoś większego włącznie z dosyć poważnym
    >karambolem.

    Nie mowie nie, stad m.in. naciski na ten odstep.

    Tylko - jak widac to juz jest powazny problem. Powazniejszy niz
    predkosc :-)

    J.

  • 6. Data: 2018-01-18 10:10:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >https://www.welt.de/motor/article172381359/Tempo-80
    -Frankreich-senkt-Hoechstgeschwindigkeit-auf-Landstr

    Tylko wez jeszcze definicje wypadku - u nas musza byc obrazenia w
    ludziach, we Francji chyba tez, a w Niemczech nie.
    Stad jakas strasznie wysoka ilosc wypadkow w Niemczech.

    No i ... francuzi autostrady maja platne ... ale sie widac
    przyzwyczaili, a Niemcy maja ich tyle, ze na krajowkach ruch maly...

    J.

  • 7. Data: 2018-01-18 10:28:49
    Od: p...@g...com

    --Tylko - jak widac to juz jest powazny problem. Powazniejszy niz predkosc :-)

    na typowej Bundesstrasse jedziesz 100 i rzadko da sie wiecej wiec predkosc jest
    raczej stala a ze ktos nie umie trzymac odstepu to juz jego problem a zwyzki w
    Nimeczech bola duzo bardziej niz w PL :-)

  • 8. Data: 2018-01-18 10:32:55
    Od: p...@g...com

    --Tylko wez jeszcze definicje wypadku - u nas musza byc obrazenia w ludziach, we
    Francji chyba tez, a w Niemczech nie. Stad jakas strasznie wysoka ilosc wypadkow w
    Niemczech.

    no przeciez pisalem ze wszystko jest zglaszane :-) zona stuknela kolesia (siedzacego
    w aucie) przy parkowaniu predkosc zolwia zero uszkodzen, ale trzeba bylo spisac kwity
    i ubezpieczalnia sie odezwala zeby uwazac

    --No i ... francuzi autostrady maja platne ... ale sie widac przyzwyczaili, a Niemcy
    maja ich tyle, ze na krajowkach ruch maly...

    "maly" ruch na krajowkach nie moze generowac wiekszosci wypadkow to zle wyglada w
    statystykach :-)

  • 9. Data: 2018-01-18 12:04:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >predkosc jest raczej stala a ze ktos nie umie trzymac odstepu to juz
    >jego problem a zwyzki w Nimeczech bola duzo bardziej niz w PL :-)

    To nawet nie o to chodzi, tylko jak widzisz w statystykach ze wypadkow
    z powodu nadmiernej predkosci jest N, a wjechania w tylek 2N, to
    widac, ze trzeba postawic policjantom nowe zadania lub przesunac
    priorytety.

    A potem sie moze okazac, ze faktycznie tych pierwszych wypadkow jest
    duzo na krajowkach, a tych drugich duzo na autostradach :-)
    Tymczasem skierowano policjantow do mierzenia predkosci na autotradach
    i pilnowania odstepu w miastach :-)

    J.

  • 10. Data: 2018-01-18 12:14:51
    Od: p...@g...com

    --To nawet nie o to chodzi, tylko jak widzisz w statystykach ze wypadkow z powodu
    nadmiernej predkosci jest N, a wjechania w tylek 2N, to widac, ze trzeba postawic
    policjantom nowe zadania lub przesunac priorytety.

    aha a jakis pomysl jak to zrealizowac ? 1000 razy wiecej patroli ? nierealne wiec
    mysle ze odczekaja i beda cisnac rozwiazania techniczne w autach np.
    https://support.volvocars.com/pl/cars/Pages/owners-m
    anual.aspx?mc=v526&my=2016&sw=15w46&article=54895672
    7ac6edfbc0a80151522a4edc
    czy
    http://www.volkswagen.co.uk/technology/proximity-sen
    sing/front-assist

[...]

    brak odstepu w miescie nie konczy sie tragicznie wiec nie wiadomo w co pojda: liczba
    wypadkow czy liczba rannych/zgonow