  • 1. Data: 2020-05-22 10:07:31
    Temat: Niemcy delegalizują ostrzeżenia o fotoradarach
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Nowe przepisy drogowe w Niemczech zabraniają korzystania z urządzeń
    ostrzegających ich użytkowników o lokalizacjach fotoradarów stałych i
    przenośnych.

    W związku z tym zalecamy wyłączenie ostrzeżeń o fotoradarach na czas
    jazdy na terenie Niemiec.

    Po opuszczeniu obszaru Niemiec można z powrotem włączyć te ostrzeżenia.

  • 2. Data: 2020-05-22 11:59:35
    Od: z <...@...pl>

  • 3. Data: 2020-05-22 12:02:19
    Od: z <...@...pl>

    Myślałem że Niemcy są mądrzejsi/praktyczniejsi.

    Akurat tak wyszło że ostatnio używam telefonu jako nawigacji a drugi
    tablecik nisko przy dźwigni zmiany biegów ma standardowo odpalonego
    yanosika. Wystarczy jego głos.

    Martwe prawo. I to w Niemczech ;-)

  • 4. Data: 2020-05-22 12:27:35
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/05/2020 09:07, Poldek wrote:

> [...]
    > jazdy na terenie Niemiec.
    >
    > Po opuszczeniu obszaru Niemiec można z powrotem włączyć te ostrzeżenia.

    Niech sie pierdola, na A2 wszyscy wiedza gdzie sa FR i ktore z nich sa
    aktywne, natomiast mobilne z reguly stoja przy kazdym spowolnieniu
    spowodowanym remontem. Poza tym nie majac niebieskiego paska z
    oznaczeniem kraju (brytyjskie tablice) i tak nie przysla ci mandatu :)

  • 5. Data: 2020-05-22 12:45:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-05-22 o 12:27, K pisze:

> [...]
    > spowodowanym remontem. Poza tym nie majac niebieskiego paska z
    > oznaczeniem kraju (brytyjskie tablice) i tak nie przysla ci mandatu :)

    Liczyłem na coś o konstytucji, demokracji, autorytaryzmie i nazizmie.

  • 6. Data: 2020-05-22 12:48:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-05-22 o 12:02, z pisze:
> [...]
    >
    > Akurat tak wyszło że ostatnio używam telefonu jako nawigacji a drugi
    > tablecik nisko przy dźwigni zmiany biegów ma standardowo odpalonego

    Nie tylko w RFN, ale nie nowe przepisy tego typu obowiązują także w
    innych krajach

    Francja

    Usługa firmy TomTom jest w całkowicie legalna na terenie Francji .
    Zamiast ostrzeżenia o dokładnej lokalizacji fotoradarów, urządzenie
    TomTom ostrzega o niebezpiecznych strefach znajdujących się w pobliżu
    potencjalnego zagrożenia, w tym także radarów.
    Turcja, Szwajcaria, Cypr, Macedonia

    W wymienionych krajach wszystkie systemy ostrzegania o fotoradarach są
    nielegalne. Z tego powodu firma TomTom nie oferuje w tych krajach usługi
    Fotoradary, więc kierowcy podróżujący przez te kraje nie muszą ręcznie
    zmieniać ustawień urządzenia.

    http://pl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id
    /5562/locale/pl_PL?utm_source=oneoff&utm_medium=emai
    l&utm_campaign=co_dr_sc_legislation_car_202005

  • 7. Data: 2020-05-22 12:55:23
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/05/2020 11:45, Poldek wrote:

    > Liczyłem na coś o konstytucji, demokracji, autorytaryzmie i nazizmie.

    moge podeslac linki do wiki.

  • 8. Data: 2020-05-22 13:46:21
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-05-22 o 12:48 +0200, Poldek napisał:
> [...]
    > TomTom ostrzega o niebezpiecznych strefach znajdujących się w pobliżu
    > potencjalnego zagrożenia, w tym także radarów.

    To prawda, ale ostateczny skutek jest prawidłowy - bo fotoradary z
    reguły stoją tam, gdzie grozi jakaś szczególna wypadkowość. Teraz
    dzięki zasadzie o której wspomniałeś, kierowca zamiast zwolnić 50m
    przed radarem, zwalnia na długości kilku km. I o to właśnie chodziło.

    Mateusz

  • 9. Data: 2020-05-22 14:47:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >jazdy na terenie Niemiec.
    >Po opuszczeniu obszaru Niemiec można z powrotem włączyć te

    Nowe przepisy ?
    Ja o tym slyszalem z 10 lat temu ...

    J.

  • 10. Data: 2020-05-22 14:51:46

    Gdyby zabroniono używać yanosika gejom miałby szeroki odzew społeczny ;-)

    Albo wojujące nimfomanki WRÓĆ feministki ;-) chciałyby Yanosika
    przechrzcić na Maryna ;-)