  • 1. Data: 2016-05-13 09:24:53
    Temat: Niemożliwe zaczepy...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Na filmie pokazano jak się robi charakterystyczne łączenie drewna
    (jak się to nazywa -capy?):

    https://youtu.be/YpuV9ZdHHlY

    Tylko jaką takie zaczepy mają pełnić funkcję, skoro to ściema bo sa
    cienkie aby dały się wygiąć? Chyba Jedynie aby frapowały swoim
    widokiem, bo żadnych konkretnych sił takie połączenie nie wytrzyma.
    No i po co wywiercił tę dziurę w środku?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-05-13 13:53:17
    Temat: Re: Niemożliwe zaczepy...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Na filmie pokazano jak się robi charakterystyczne łączenie drewna
    >(jak się to nazywa -capy?):

    Jaskolczy ogon ?

> [...]
    >cienkie aby dały się wygiąć? Chyba Jedynie aby frapowały swoim
    >widokiem, bo żadnych konkretnych sił takie połączenie nie wytrzyma.

    Chyba tak.
    O ile rozumiem cala sytuacje, bo gadania nie mam czasu sluchac, to:

    -rysunki/fotki takiego polaczenia byly powszechne, w dziale
    "impossible", no bo jak to wsunac,
    -da sie wsunac, tylko trzeba to naciac ukosnie i wsunac ukosnie. A
    bedzie wygladalo tak samo, jakby niemozliwe bylo.

    -on albo o tym nie wiedzial, albo sie uparl dokonac niemozliwego ...

  • 3. Data: 2016-05-13 22:56:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-13 o 9:24, Marek pisze:
    > Tylko jaką takie zaczepy mają pełnić funkcję, skoro to ściema bo sa
    > cienkie aby dały się wygiąć?
    To co pokazuje to metoda siłowa. A on to rzeźnik ;-)
    Są subtelniejsze metody na to i inne połączenia wydające się niemożliwe.

    Dla przykładu.
    http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.
    2885-15/e15/10693512_322800104559875_387077836_n.jpg
    https://finelystrung.files.wordpress.com/2010/03/dsc
    _0009-1.jpg
    Wspomniany rzeźnik, ale zrobione porządnie:
    http://www.wood-w.com/wp-content/uploads/2013/04/343
    .jpg
    No jedno z lepszych połączeń. Jednak do zrobienia bez użycia siły.
    http://www.wood-w.com/wp-content/uploads/2013/04/349
    .jpg

    Robert

  • 4. Data: 2016-05-15 13:32:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 13 May 2016 22:56:17 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > To co pokazuje to metoda siłowa. A on to rzeźnik ;-)
    > Są subtelniejsze metody na to i inne połączenia wydające się niemożliwe.

> [...]

    A to ciekawe.
    To polaczenie ? Jak oni to zrobili ?

    Czy z laczeniem nie ma nic wspolnego - ladnie wyglada, ale nie trzyma
    (tzn - ten boczny kawalek wysuwa sie bez oporu).

    J.

  • 5. Data: 2016-05-15 14:05:07
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-05-15 o 13:32, J.F. pisze: