  • 1. Data: 2017-11-29 11:48:53
    Temat: Niepełen walec drogowy
    Od: Marek <f...@f...com>

    Zauważyłem, że są dwa rodzaje walcow: obie osie pełen walec i tylko
    jedna oś pełen a druga 4 koła obok siebie. Przyglądając się wymiany
    nawierzchni widziałem, że jeździli tylko tym niepełnym, pełen stał
    nieużywany. Oba takiej samej wielkości, mimo to służą do innych
    zastosowań?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-11-29 12:25:55
    Temat: Re: Niepełen walec drogowy
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2017-11-29 o 11:48, Marek pisze:
> [...]
    > nawierzchni widziałem, że jeździli tylko tym niepełnym, pełen stał
    > nieużywany. Oba takiej samej wielkości, mimo to służą do innych zastosowań?

    mówisz o takim 1 z brzegu?
    https://www.google.pl/search?q=wlace+gumowy&client=f
    irefox-b&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0
    ahUKEwilzdS2z-PXAhXMhrQKHSebCLsQsAQIOA&biw=1393&bih=
    1088
    Ogólnie walce statyczne i wibracyjne do różnych celów.
    Natomiast sama guma lepiej wyciąga (zagęszcza) kruszywo.

    Robak

  • 3. Data: 2017-11-29 13:29:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sir_Robak" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    firefox-b&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=
    0ahUKEwilzdS2z-PXAhXMhrQKHSebCLsQsAQIOA&biw=1393&bih

    Raczej o czyms takim
    https://pl.machinerypark.com/walec-z-ko%C5%82em-gumo
    wym-atlas-copco-dynapac-ca3500d-u%C5%BCywany-nl-7141
    -je-2
    tylko nie wiedziec czemu napisali "z kołem gumowym".

    No i z opisu - na jednej osi 4 opony, a tu mamy 2 opony ... i
    wiekszosc takich co google znajduje ma 2 opony (plus metalowy walec na
    jednej osi).

    >Ogólnie walce statyczne i wibracyjne do różnych celów.
    >Natomiast sama guma lepiej wyciąga (zagęszcza) kruszywo.

    O, ciekawe, czemu ?
    Wydawaloby sie, ze cisnienia przy gumie mniejsze ...

    J.

  • 4. Data: 2017-11-29 14:17:18
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    >>

    > Raczej o czyms takim
    > https://pl.machinerypark.com/walec-z-ko%C5%82em-gumo
    wym-atlas-copco-dynapac-ca3500d-u%C5%BCywany-nl-7141

    Wibracyjny ale bez wibracji też pracuje.

    Ma z tyłu gumę ma to napisali :)

> [...]
    >
    > O, ciekawe, czemu ?
    > Wydawaloby sie, ze cisnienia przy gumie mniejsze ...

    Ciśnienie w kołach regulowane, a koła na niezależnych "pnaumatykach" i
    czasem też się tak je nazywa.
    I "zamykają" nawierzchnie bitumiczne. Naciski na koło dochodzą o ile sie
    nie mylę do ~4,5 t

    Robak

  • 5. Data: 2017-11-29 15:29:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Nov 2017 12:25:55 +0100, Sir_Robak
    <s...@o...pl> wrote:
    > https://www.google.pl/search?q=wlace+gumowy&client=f
    irefox-b&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0
    ahUKEwilzdS2z-PXAhXMhrQKHSebCLsQsAQIOA&biw=1393&bih=
    1088

    Nie, taki normalny a nie taki rozciagniety. Nazywał się nahamm dv 90
    ale to co znajduje w sieci to takie wersje z pełnymi walcami a nie
    tylko z jednym.

    > Natomiast sama guma lepiej wyciąga (zagęszcza) kruszywo.

    Jeździli tym gumowym po świeżym asfalcie.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-11-30 03:35:06
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 listopada 2017 21:29:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > No i z opisu - na jednej osi 4 opony, a tu mamy 2 opony ... i
    > wiekszosc takich co google znajduje ma 2 opony (plus metalowy walec na

    Z dwoma kołami bez sensu. Jak taki walec złapie gumę, to się połamie.

  • 7. Data: 2017-11-30 11:35:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:
    > Raczej o czyms takim
    wym-atlas-copco-dynapac-ca3500d-u%C5%BCywany-nl-7141
    -je-2

    >Z dwoma kołami bez sensu. Jak taki walec złapie gumę, to się połamie.

    Patrzac w googla, to wiekszosc takich.
    Albo sie nie lamia, albo fabryka ma w instrukcji ma stosowne
    zastrzezenie ze opony nalezy wymieniac co 1000h pracy i zarabia na ich
    sprzedazy :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-11-30 17:55:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 30 Nov 2017 11:35:47 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Albo sie nie lamia, albo fabryka ma w instrukcji ma stosowne
    > zastrzezenie ze opony nalezy wymieniac co 1000h pracy i zarabia na
    > ich
    > sprzedazy :-)

    O ile dobrze pamiętam to nie pisałem o.oponach tylko no kołach. To
    nie są koła pneumatyczne, wygląda jak warstwa sztywnej gumy opasanej
    na stalowym kole.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-11-30 18:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >O ile dobrze pamiętam to nie pisałem o.oponach tylko no kołach. To
    >nie są koła pneumatyczne, wygląda jak warstwa sztywnej gumy opasanej
    >na stalowym kole.

    Google znajduje jednak pelno fotografii, gdzie na jednej osi sa 4
    gumowe kola ... hm, mam wrazenie, ze pompowane,
    a na drugiej dwa ... jakby jeszcze bardziej przypominajacych
    pompowane.

    Pelno jest tez zdjec, gdzie na jednej osi mamy stalowy(?) walec, a na
    drugiej dwie opony

    http://euromaszyny.waw.pl/walec-drogowy.html

    Swoja droga ciekawa konstrukcja - ten walec to jakis dociazony w
    srodku, czy moze wibracyjny ?
    Bo silnik wybitnie obciaza os z oponami.

    https://www.youtube.com/watch?v=GI0bOVAT82k

    Hm - gdzie to ma wibrator - w tym walcu ?

    J.

  • 10. Data: 2017-11-30 20:51:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-11-30 o 18:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

> [...]
    > Bo silnik wybitnie obciaza os z oponami.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=GI0bOVAT82k
    >
    > Hm - gdzie to ma wibrator - w tym walcu ?

    Widać, że to takie proste i oczywiste nie jest... to ubijanie.
    https://www.hamm.eu/en/technologies/oscillation/

    Robert