  • 11. Data: 2017-11-30 21:59:42
    Temat: Re: Niepełen walec drogowy
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-30 o 18:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    > Google znajduje jednak pelno fotografii, gdzie na jednej osi sa 4 gumowe
    > kola ... hm, mam wrazenie, ze pompowane,
    > a na drugiej dwa ... jakby jeszcze bardziej przypominajacych pompowane.
    >

    > Pelno jest tez zdjec, gdzie na jednej osi mamy stalowy(?) walec, a na
    > drugiej dwie opony
    >
    > http://euromaszyny.waw.pl/walec-drogowy.html
    >
    > Swoja droga ciekawa konstrukcja - ten walec to jakis dociazony w srodku,
    > czy moze wibracyjny ?
    > Bo silnik wybitnie obciaza os z oponami.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=GI0bOVAT82k
    >
    > Hm - gdzie to ma wibrator - w tym walcu ?

    Duże są różnice między oponami do walca.
    http://www.ogumienieprzemyslowe.com.pl/opony_przemys
    lowo_budowlane/walca

    Opona do walca na ciśnienie 7bar jest z odpornym na przebicie grubym
    bieżnikiem.
    http://www.ogumienieprzemyslowe.com.pl/files/1028547
    924/camso_cmp_576.pdf

    WM

  • 12. Data: 2017-11-30 22:18:39
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-30 o 21:59, WM pisze:
    Oponę można wypełnić płynem
    http://www.ogumienieprzemyslowe.com.pl/napelnianie_o
    pon_plynem
    lub elastomerem
    http://www.ogumienieprzemyslowe.com.pl/wypelnienie_o
    pon_elastomerem

    WM

  • 13. Data: 2017-11-30 23:29:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 listopada 2017 19:35:52 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    oglegroups.com...
    wym-atlas-copco-dynapac-ca3500d-u%C5%BCywany-nl-7141
    -je-2

    > Patrzac w googla, to wiekszosc takich.
    > Albo sie nie lamia, albo fabryka ma w instrukcji ma stosowne
    > zastrzezenie ze opony nalezy wymieniac co 1000h pracy i zarabia na ich
    > sprzedazy :-)

    Być może dany przegub na wypadek awarii daje się łatwo wymienić/naprawić. No i taki
    walec nie jeździ po śmieciach tylko po przygotowanym podłożu. Góźdź żelazny tam nie
    leży.

  • 14. Data: 2017-12-01 14:50:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-11-30 o 18:33, J.F. pisze:
    > http://euromaszyny.waw.pl/walec-drogowy.html

    >Widać, że to takie proste i oczywiste nie jest... to ubijanie.
    >https://www.hamm.eu/en/technologies/oscillation/

    Ciekawe.

    Czy ja dobrze rozumiem, ze w walcu sa dwa wibratory, kreca sie razem z
    walcem, ale zmieniaja im wzajemna faze, i w rezultacie wibruja zawsze
    w pionie ?

    W zasadzie narzucajace sie rozwiazanie i nawet dosc proste ... jesli
    realizowane elektro/nicznie :-)

    Osobna sprawa, to izolacja reszty pojazdu od wibracji ...

    J.

  • 15. Data: 2017-12-01 19:41:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >Czy ja dobrze rozumiem, ze w walcu sa dwa wibratory, kreca sie razem
    >z walcem, ale zmieniaja im wzajemna faze, i w rezultacie wibruja

    Przyjrzalem sie filmowi ... one tam nie wibruja w pionie, tylko wrecz
    w poziomie.
    Tzn wibracje powoduja obroty walca przod/tyl, czy jak kto woli -
    lewo/prawo.
    Nawet w tekscie podkreslaja, ze to trzeci przypadek.

    No to problem synchronizacji odpada,

    przy okazji sily sie kasuja - zostają tylko momenty dzialajace na
    walec ... no i niestety tarcie przenosi je z powrotem na os i pojazd.

    Ale ze to daje rownie dobre zagęszczanie, a nawet lepsze, to sie
    troche dziwie ...

    Ciekawe jak to potem w zamowieniu wychodzi ...
    -nasz walec ma wieksza wydajnosc i wystarczy 9 przejazdow zamiast 10.
    -albo przejedziecie 10 razy, albo zaplacimy za 9 :-)

    J.

  • 16. Data: 2017-12-01 19:54:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Widać, że to takie proste i oczywiste nie jest... to ubijanie.
    >https://www.hamm.eu/en/technologies/oscillation/

    Tu jest dobre wyjasnienie
    https://www.hamm.eu/media/hd-cl-oscillation-en.mp4

    O ile rozumiem - przy wstawce w istniejacy asfalt zwykle walcowanie
    zostawia szczeline, w ktorą wplywa woda, zamarza i wywala.

    Przy wibrujacym pionowo - wibrowany jest tez stary asfalt, spęka i
    zimą wywali obok.

    Przy tym ich "oscylacyjnym", szczelina jest wypelniana dobrze, a stary
    nienaruszony.

    Ciekawym - tak naprawde jest, czy:
    -zwykle walcowanie wystarczajaco wypelnia szczeliny, jesli starannie
    zrobione.
    -dobrze pisza ... ale powinien walec wibrowac w poprzek tej wstawki,
    zeby dobrze boczne szczeliny wypelnic, a nie wzdluz,
    -ich "oscylacje" i tak niszcza stary asfalt :-)

    J.

  • 17. Data: 2017-12-04 14:02:24
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-12-01 o 19:54, J.F. pisze:

    > Tu jest dobre wyjasnienie
    > https://www.hamm.eu/media/hd-cl-oscillation-en.mp4

    Już wiem jakim walcem u mnie, na pewno, nie naprawiają dróg.;)

  • 18. Data: 2017-12-04 14:57:20
    Od: robot <a...@o...pl>

    To ja dorzucam jeszcze takie inne dziwne:
    https://youtu.be/YfTBoTU3m7s

  • 19. Data: 2017-12-04 16:44:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-12-04 o 14:57, robot pisze:
    > To ja dorzucam jeszcze takie inne dziwne:
    > https://youtu.be/YfTBoTU3m7s
    Dla mnie numer jeden to jojo. :-)
    https://youtu.be/YfTBoTU3m7s?t=7m16s

    Robert

  • 20. Data: 2017-12-06 00:20:12
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 00:44:35 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
    > Dla mnie numer jeden to jojo. :-)
    > https://youtu.be/YfTBoTU3m7s?t=7m16s

    Tak, ten z liną zawiązaną na sypeł :-)