  • 11. Data: 2018-08-10 10:30:24
    Temat: Re: Nieużywane piny w różnych rodzinach układów logicznych
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-08-10 o 10:05, Piotr Gałka pisze:

    > Natomiast nie wiem jaki jest powód, że 1-kę rezystorem. Mi się wydaje,
    > że bezpośrednie połączenie do VCC nie powinno nic szkodzić. Chyba, że
    > coś się dzieje w czasie gdy napięcie zasilania narasta od 0 do 5V.

    http://www.ti.com/lit/an/sdya009c/sdya009c.pdf
    strona 11

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2018-08-10 10:44:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-08-10 o 10:30, Irokez pisze:

    > http://www.ti.com/lit/an/sdya009c/sdya009c.pdf
    > strona 11

    11 strona pliku, ale 7 strona dokumentu.
    Czyli chodzi wyłącznie o zagwarantowanie, że do wejścia nie wpłynie prąd
    większy niż 1mA gdy VCC będzie 7V, bo wejście zachowa się jak Zenerka 5.5V.
    Kiepskie przetwornice mogą od 0V dochodzić do 5V przechodząc po drodze
    przez większe napięcia.
    Znając cały swój układ można chyba wiedzieć, że VCC nigdy nie przekroczy
    5V i na tej podstawie pominąć te rezystory - ale po co ryzykować.
    Jak są jakieś linie wejściowe podwieszone do VCC to zakłócenie na tych
    liniach może podnieść VCC przez rezystor podwieszający.
    P.G.

  • 13. Data: 2018-08-10 11:49:01
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <a...@s...pl> napisał(a):
    > W dniu 2018-08-10 o 08:15, Uzytkownik pisze:
    > P.S.
    > W mikrokontrolerach także powinno się spolaryzować niewykorzystane wejścia
    > lub ustawić jako wyjścia jeżeli porty są uniwersalne O/I

    W niektórych można też pin ustawić jako wejście analogowe (STM32) lub
    odłączone (nRF52).

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/