  • 1. Data: 2012-01-03 17:22:35
    Temat: Niewidoczne Znaki Pionowe A1
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    od czasu do czasu przejezdzam autostrada A1 noca
    i musze stwierdzic iż oznakowanie pionowe nie jest widoczne

    tablice mimo tego ze sa duze są w nocy nieczytelne, swiatla reflektorow
    albo sa pochlaniane, nie odbijane, ale najwyczajniej nie siegaja tablic
    na swiatlach mijania, bo tez drogowych nie da sie zawsze przeciez wlaczyc

    na nowym odcinku prowadzacym az do Torunia nie jest nic lepiej
    w tablice trzeba sie dlugo wpatrywac, odrywajac uwage od sytuacji na jezdni

    mysle ze ktos powinien sie tym zajac by te tablic staly sie w koncu
    uzyteczne
    chyba ze przepisy sie pozmienialy i maluje sie je farba wogole nie
    odbijajaca swiatla

  • 2. Data: 2012-01-03 18:00:28
    Temat: Re: Niewidoczne Znaki Pionowe A1
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 03-01-2012 o 17:22:35 Kris_Poland <n...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > uzyteczne
    > chyba ze przepisy sie pozmienialy i maluje sie je farba wogole nie

    Kurcze, jakoś nie zwróciłem ostatnio uwagi że tablice były nieczytelne...

  • 3. Data: 2012-01-03 18:41:02
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-01-03 18:00, MM pisze:

    > Kurcze, jakoś nie zwróciłem ostatnio uwagi że tablice były nieczytelne...

    na wielu drogach niestety tak jest - po prostu matoły w zakładach
    produkujących znaki albo nie wiedzą, albo celowo w celu obniżenia ilości
    zużytego materiału (drogiego) nie zwracają uwagi na to, że ta folia
    odbijająca światło aby być skuteczna musi być naklejona w odpowiedni
    sposób (w odpowiednim kierunku). A zarządca drogi znaków w nocy nie
    sprawdza, bo po co?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2012-01-03 19:44:07
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Kris_Poland wrote:
    > od czasu do czasu przejezdzam autostrada A1 noca
    > i musze stwierdzic iż oznakowanie pionowe nie jest widoczne

    Napisz do zarzadcy drogi :) na A8 (AOWroclaw) znaki ladnie wspolpracuja ze
    swiatlami samochodu. A moze knot sie konczy w twojej lampce ;P

  • 5. Data: 2012-01-03 21:19:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 3 Jan 2012 17:22:35 +0100, Kris_Poland napisał(a):
> [...]
    > albo sa pochlaniane, nie odbijane, ale najwyczajniej nie siegaja tablic
    > na swiatlach mijania, bo tez drogowych nie da sie zawsze przeciez wlaczyc

    To nie tak - sam sie zastanawialem skad taka dobra widocznosc tablic,
    przeciez mijania nie swieca tak wysoko - widac wystarczy to co swieca plus
    pozycyjne.

    Musieli dac kiepska folie, albo zbyt dobra - i odbija prosto w reflektory.

    Zglosic GD ?

    J.

  • 6. Data: 2012-01-04 00:42:33
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > To nie tak - sam sie zastanawialem skad taka dobra widocznosc tablic,
    > przeciez mijania nie swieca tak wysoko - widac wystarczy to co swieca plus
    > pozycyjne.

    widocznosc jest fatalna
    na mijania i na drogowych
    moze to kwestia temp. barowewej zarowek (tak polemizuje)
    moje zarowki to ok 5000K i swiece dosc dobrze
    reflektory H1 + H7 wiec podwojna moc:)

    > Musieli dac kiepska folie, albo zbyt dobra - i odbija prosto w reflektory.

    albo sa zle ustawione, raczej obstawiam spartaczone wykonanie tablic

    > Zglosic GD ?

    napisalem do amber
    ale czy laskawie odpowiedza? przeciez to przyznanie sie do bledu

  • 7. Data: 2012-01-04 00:43:23
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Papkin" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > Napisz do zarzadcy drogi :) na A8 (AOWroclaw) znaki ladnie wspolpracuja ze
    > swiatlami samochodu. A moze knot sie konczy w twojej lampce ;P

    no tak zapomnialem dolac nafty i jazdy na wsteczym:)

  • 8. Data: 2012-01-04 00:45:51
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Baszyński" <m...@g...ze.ta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odbijająca światło aby być skuteczna musi być naklejona w odpowiedni
    > sposób (w odpowiednim kierunku). A zarządca drogi znaków w nocy nie

    ale do licha sa jeszcze jakies PN wg ktorych znaki musza byc wykonywane
    jakies kontrole jakosci i inne duperele
    czy to wszytsko zawodzi

    postawienie takiej tablicy co ma kilkanascie m2 z nierdzewki to nie paczka
    chipsow
    ktos za to placi?

    jak jade noca i widze ciemna tablice w polu to na licho mi ona?
    bym sie wpatrywal co tam jest przez 3-5 sekund ?
    przy 140 nominaldnej to w diabla metrow

  • 9. Data: 2012-01-04 00:58:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Jan 2012 00:45:51 +0100, Kris_Poland napisał(a):

    > ale do licha sa jeszcze jakies PN wg ktorych znaki musza byc wykonywane
    > jakies kontrole jakosci i inne duperele
    > czy to wszytsko zawodzi

    Jak to zwykle - im lepsza norma, tym bardziej kosztowne badania.
    I sie nie oplacaja :-)

    A jesli Michal ma racje, to moze byc tak ze nikt nie wie o co chodzi -
    producent folii mowi ze folia dobra i atest daje, producent tablicy moze
    nawet i folie sprawdza i tez mu wychodzi dobrze .. a efekt koncowy widzisz
    :-)

    > jak jade noca i widze ciemna tablice w polu to na licho mi ona?
    > bym sie wpatrywal co tam jest przez 3-5 sekund ?
    > przy 140 nominaldnej to w diabla metrow

    Na pewno sa zle ? Moze tylko ty nie widzisz ?

    J.

  • 10. Data: 2012-01-04 01:03:29
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > Na pewno sa zle ? Moze tylko ty nie widzisz ?

    nie mam wady wzroku
    pasazer potwierdza

    ale kojarze pewne tablice przy wyejzdzie z redy w kierunku Pucka
    przy przyszlym fotoradarze i obecnej atrapie na zakrecie smierci
    nie wlaczam drogowych dopoki ich nie przejade, tak odbiaja swiatlo :)