  • 1. Data: 2017-03-26 13:02:50
    Temat: Niewypał... ale coś w nim jest... Dusza? (Kamera PXL-2000)
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    https://www.youtube.com/watch?v=TCXJ5twf5tM
    Choć to raczej gadżet, niż coś użytkowego, jednak sam pomysł jest ciekawy i
    wart uwagi.
    Tak sobie myślę, czy przy założeniach, jakie tym kierowały, dało by się to
    dopracować, aby efekt ostateczny był lepszy?

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 2. Data: 2017-03-26 13:21:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-03-26 o 13:02, HF5BS pisze:
> [...]
    > Tak sobie myślę, czy przy założeniach, jakie tym kierowały, dało by się
    > to dopracować, aby efekt ostateczny był lepszy?

    Być może zapis cyfrowy z dodatkowym użyciem rozwiązań jak "Turbo" do
    taśm Atari i Commodore trochę by poprawił.

    Ciekawe, że w dzieciństwie próbowałem w domu zrobić magnetowid z
    magnetofonu, niestety, jedyne co mi się nagrało to synchronizacja :D

  • 3. Data: 2017-03-26 13:50:00
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik HF5BS napisał:
    > https://www.youtube.com/watch?v=TCXJ5twf5tM
    > Choć to raczej gadżet, niż coś użytkowego, jednak sam pomysł jest ciekawy i
    > wart uwagi.

    Interesująca zabawka za 100 usd. Zaletą było to, że nie trza było wywoływać
    filmu i kaseta wielokrotnego użytku, ale obraz niższej jakości
    niż taśmy filmowej super8. Skoro schodziło, czemu tego nie sprzedawać?

    > Tak sobie myślę, czy przy założeniach, jakie tym kierowały, dało by się to
    > dopracować, aby efekt ostateczny był lepszy?

    Co uznajesz za dopracowanie?
    https://en.wikipedia.org/wiki/MicroMV

    Flaczki tej PXL2000 obstawiałem na 1-2 układy, a tu jednak wyższa technika.
    http://www.vintage-radio.net/forum/attachment.php?at
    tachmentid=80559&d=1370463685

  • 4. Data: 2017-03-26 14:51:09
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 26 marca 2017 13:02:38 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:
> [...]
    > Tak sobie myślę, czy przy założeniach, jakie tym kierowały, dało by się to
    > dopracować, aby efekt ostateczny był lepszy?

    Ale obejrzałeś całość?
    Tam rozdzielczośc była jakaś mizerna (na poziomie 100x80 pixli czy cos) i chyba
    klatek na sekunde bylo mniej...

    Kaseta 60 minut starczala chyba na 7 minut nagrania :)

    Na poczatku tego materiału nawet mi sie podobało ale potem zrozumiałem jak
    makabryczne to bylo :)

    Kiedys czytałem książkę na temat zapisu wideo i tam bylo dosyc dobrze wyjasnione
    jakie byly problemy i dlaczego wymyslono zapis helikalny.

    Tym razem nie byla to technologia cudowna w sensie smietnik pozbierany i zrobiony z
    niego fajny produkt.

    Choc czasem trafiają się okazje jak np. SDR z kart tv czy oscyloskop/sampler na
    chipach brooktree albo puszczanie sygnału SVGA po skrętce albo nadajnik thernetowy
    udp na atmega/attiny (nie pamietam dokladnie).

  • 5. Data: 2017-03-26 19:29:24
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 26/03/2017 12:02, HF5BS wrote:
> [...]
    > Tak sobie myślę, czy przy założeniach, jakie tym kierowały, dało by się
    > to dopracować, aby efekt ostateczny był lepszy?

    jakby dali wirujacą głowice to kto wie...

  • 6. Data: 2017-03-26 19:46:24
    Od: kasik <k...@s...pl>

    > Choc czasem trafiają się okazje jak np. ... nadajnik thernetowy udp
    na atmega/attiny.

    A co w tym "okazyjnego"? Na 51-ce robiłem Ethernet UDP 100 Mbit
    dwukierunkowy jako rozwiązanie standardowe - nigdy nie było uwag ze
    strony użytkowników, mimo że to sprzęt "S".

    Pozdrawiam
    kasik

  • 7. Data: 2017-03-26 20:34:14
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości

    > Być może zapis cyfrowy z dodatkowym użyciem rozwiązań jak "Turbo" do taśm
    > Atari i Commodore trochę by poprawił.

    Pewnie tak - skoro i tak konwertowano to do zwykłego formatu wideo, cóż
    szkodziło dodać trochę więcej mocy i zmienić kodowanie sygnału tak, aby
    jakość zapisu była lepsza...?
    Zresztą zobaczcie - TV 30-liniowa, czyli w sumie nie tak wiele mniejsza,
    daje się już pociągnąć w paśmie akustycznym, a z dobrą kompresją i tamto by
    pewnie dało. Trzeba by tylko jakoś uporać sie z chuj^H^Hałowymi taśmami z
    dropami, aby nie było zbyt dużej dziury w przekazie, analog jednak lepiej
    sobie z tym radzi, jako taki, bo cyfra musi posiłkować się kodowaniem, aby
    uzupełnić braki (choćby RSC zastosować - jak w binarkach Usenetowych, które
    są wspierane formatem PAR/PAR2 i chodzą słuchy o zakusach na jeszcze
    lepszy - PAR3. PAR2 jest oparty właśnie o Reed-Solomon Code, który potrafi
    być zadziwiająco skuteczny. A w rozsądnym połączeniu z kompresją stratną...?

    > Ciekawe, że w dzieciństwie próbowałem w domu zrobić magnetowid z
    > magnetofonu, niestety, jedyne co mi się nagrało to synchronizacja :D

    To aż tak daleko nie pojechałem... Ale chciałem kiedyś, wykorzystując
    popularny monofoniczny "Grundig" MK235, zrobić magnetofon stereo w sposób
    taki, że wziąć dwupołówkowy trafo głośnikowy, do pierwszej połówki kanał
    lewy, do drugiej prawy, wynik nagrać i w drugą stronę tymże trafkiem
    zdekodować. No i się nagrało, ale z mocno obciętym dołem i świszczącą
    górą... (to był chyba "sogłasujuszczij transformator" (A to z ruskich
    kompletów do samodzielnego zmontowania radia, udało się to komu? :)) ), albo
    ten drugi, nieważne). Oczywiście, nadal mono :)) Dziś pewnie bym obciął
    kanały do szerokości telefonicznej i zastosował resztę jak w radiofonicznym
    stereo, z odpowiednim przesunięciem pasm częstotliwości, by zmieścić się w
    zakresie częstotliwości przenoszonych przez magnet... Bardziej dla jaj, bo
    efekt z pewnością byłby mniej-więcej, jak z tą kamerą.

    Jeszcze, żeby miała normalny obiektyw...
    Ale mimo wszystko, uznanie dla konstruktorów, za niecodzienny pomysł,
    szkoda, że się zbytnio nie przyłożyli do optyki, gdyby była czułość, z
    pewnościa aparat miałby dużo większe wzięcie.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 8. Data: 2017-03-26 20:47:22
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    ps.com...

    > Ale obejrzałeś całość?

    Tak, obejrzałem.

    > Tam rozdzielczośc była jakaś mizerna (na poziomie 100x80 pixli czy cos) i
    > chyba klatek na sekunde bylo mniej...

    15.

    > Kaseta 60 minut starczala chyba na 7 minut nagrania :)

    Nawet gdzieś mignęło, że ok. 4, to chyba baterie dawały 7 minut

    > Na poczatku tego materiału nawet mi sie podobało ale potem zrozumiałem jak
    > makabryczne to bylo :)

    Bo jak to miało być, że zamiast normalnego obiektywu jakaś proteza...?
    Uważam, że jakby czułość miało dobrą i obiektyw w miarę porządny, to
    urządzenie miało by większe wzięcie.

    > Kiedys czytałem książkę na temat zapisu wideo i tam bylo dosyc dobrze
    > wyjasnione jakie byly problemy i dlaczego wymyslono zapis helikalny.

    Sztuka kompromisów. Wystarczy na samo widmo VHS spojrzeć i stwierdzić, że
    urządzenie musi "zadecydować", czy dany element widma wchodzi w skład
    sygnału modulującego, zmodulowanego, czy jest produktem mieszania. Skoro
    widma się nakładają...?

    > Tym razem nie byla to technologia cudowna w sensie smietnik pozbierany i
    > zrobiony z niego fajny produkt.

    Dlatego mówię, że jakby lepiej dopracować optykę, oraz jakość zapisu, to
    wzięcie by to miało większe. A tak to tylko w sumie pomysł ciekawy, a
    wykonanie "chcieliśmy dobrze, ale wyszło jak zwykle". Tak się zastanawiam,
    czy ta kamera, to nie był po prostu żart producenta...?

> [...]
    > oscyloskop/sampler na chipach brooktree albo puszczanie sygnału SVGA po
    > skrętce albo nadajnik thernetowy udp na atmega/attiny (nie pamietam

    Ale to już nie ta epoka.
    Natomiast co ja tu widzę - gdyby przerobić FW tej kamery, lub to, co za owo
    FW odpowiada, to mogła by służyć krótkofalowcokm do emisji SSTV w trybie
    Robot8B&W.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 9. Data: 2017-03-26 20:52:29
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > jakby dali wirujacą głowice to kto wie...

    Z pewnością, tylko przy taśmie 3.81 mm chyba nie było by to najłatwiejsze,
    dodatkowo kaseta nie przystosowana do tego, aby z niej wyciągać taśmę na
    zewnątrz (inna sprawa, że czasem była wyciągana, jak np. zacięła się szpula
    zwijająca, lub przykleiło taśmę do rolki, bądź wałka... I weź teraz bracie
    pi...ol się z wyciągniem tego...). Prędzej mogło by zadziałać rozwiązanie z
    magnetofonów DAT, gdzie głowica miała 8 ścieżek OIDP, a taśma tez 3.81. Ale
    czy wtedy DAT był w planach?

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 10. Data: 2017-03-26 22:32:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-26 o 20:52, HF5BS pisze:

> [...]
    > mogło by zadziałać rozwiązanie z magnetofonów DAT, gdzie głowica miała 8
    > ścieżek OIDP, a taśma tez 3.81. Ale czy wtedy DAT był w planach?

    W planach pewnie nie bo by zrobili, ale jedynym sposobem ulepszenia
    byłby właśnie dat i kompresja ale to jest realizowalne dopiero od niedawna.

    --
    Pozdr
    Janusz