  • 1. Data: 2020-06-16 13:41:04
    Temat: Niezgłoszenie sprzedaży
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Cześć,

    Pod koniec lutego sprzedałem samochód i nie zgłosiłem tego w urzędzie.
    Przypomniało mi się przypadkiem, bo byłem w wydziale komunikacji i
    zobaczyłem plakaty z informacjami. Przy okazji dopiero teraz dowiedziałem
    się, że są za to kary.
    Kolejny durny biurokratyczny "obowiązek".
    Pytanie - ktoś to w ogóle sprawdza? Pchać się w jakieś "czynne żale" czy
    olać sprawę?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2020-06-16 13:59:25
    Temat: Re: Niezgłoszenie sprzedaży
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-06-16 o 13:41, Maciek pisze:

> [...]
    > Kolejny durny biurokratyczny "obowiązek".
    > Pytanie - ktoś to w ogóle sprawdza? Pchać się w jakieś "czynne żale" czy

    Skąd się tacy geniusze biorą?
    Jak gość nie przerejestruje co jest ostatnio dosyć modne i narozrabia
    to kto będzie się policji tłumaczył?
    Jak przyjdzie zwykły mandat za fotoradar? :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-06-16 14:12:13
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 13:59:25 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Jak gość nie przerejestruje co jest ostatnio dosyć modne i narozrabia
    > to kto będzie się policji tłumaczył?
    > Jak przyjdzie zwykły mandat za fotoradar? :-)

    Przecież mam umowę k-s. Poza tym sprawdziłem, gość auto przerejstrował.

    > Skąd się tacy geniusze biorą?

    Widocznie nie wszyscy możemy być tacy bystrzy jak Ty, Radosławie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2020-06-16 14:16:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2020 o 14:12, Maciek pisze:

    > Przecież mam umowę k-s.

    A kto zapłaci za szukanie Ciebie, a nie obecnego właściciela?
    Jesteś chętny?

  • 5. Data: 2020-06-16 14:32:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 14:16:49 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A kto zapłaci za szukanie Ciebie, a nie obecnego właściciela?
    > Jesteś chętny?

    Szukanie gdzie?

    Samochód został przerejestrowany (lub skasowany). Mimo niedopełniania
    obowiązku administracyjnego w Cepiku nie figuruję już jako właściciel, bo
    samochód zniknął z wykazu na stronie "Historia pojazdu". Nie mam racji? OC
    też wypowiedziałem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2020-06-16 14:39:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2020 o 14:32, Maciek pisze:

    > Szukanie gdzie?
    >
    > Samochód został przerejestrowany (lub skasowany).

    Przypadek.
    Mógł nie być.

    >Mimo niedopełniania
    > obowiązku administracyjnego w Cepiku nie figuruję już jako właściciel, bo
    > samochód zniknął z wykazu na stronie "Historia pojazdu". Nie mam racji?

    Pewnie masz, ale ten obowiązek jest właśnie po to, żeby nikt się nie
    musiał nad tym zastanawiać, gdy jednak nie zniknie.

    >OC
    > też wypowiedziałem.

    Ty jako sprzedający nie możesz wypowiedzieć OC, bo ono staje się
    własnością kupującego.

  • 7. Data: 2020-06-16 14:53:15
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/06/2020 12:41, Maciek wrote:

> [...]
    > Kolejny durny biurokratyczny "obowiązek".
    > Pytanie - ktoś to w ogóle sprawdza? Pchać się w jakieś "czynne żale" czy

    A zapytam inaczej, czy w Polsce juz mozna cos takiego zglosic przez
    internet? Jesli tak to kolejna dobra zmiana byloby dziedziczenie tablic
    lub jak kto woli jedne tablice przez caly okres zycia auta i w takim
    ukladzie nowy DR idzie do nowego wlasciciela poczta. I mamy wtedy
    mityczny "Zachod" w Polsce.

  • 8. Data: 2020-06-16 14:54:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 14:39:41 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Pewnie masz, ale ten obowiązek jest właśnie po to, żeby nikt się nie
    > musiał nad tym zastanawiać, gdy jednak nie zniknie.

    W porządku, ale grzywna dla sprzedającego to już przesada.

    > Ty jako sprzedający nie możesz wypowiedzieć OC, bo ono staje się
    > własnością kupującego.

    No tak. W każdym razie zgłosiłem sprzedaż do ubezpieczyciela, wysyłając
    skan umowy.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2020-06-16 14:58:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 13:53:15 +0100, K napisał(a):

    > A zapytam inaczej, czy w Polsce juz mozna cos takiego zglosic przez
    > internet?

    Można, ale ja o tym nie wiedziałem. Poza tym głównym właścicielem była moja
    żona, która podpada pod powiatowy wydział komunikacji, a ten nie jest do
    końca spięty z tym całym ePUAP czy jak to się tam nazywa (np. rejestracja
    elektroniczna jets miemożliwa, czego się dowieidzieliśmy z miesięcznym
    opóźnieniem).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2020-06-16 15:26:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2020 o 14:53, K pisze:

    > A zapytam inaczej, czy w Polsce juz mozna cos takiego zglosic przez
    > internet?

    Tak.

    > Jesli tak to kolejna dobra zmiana byloby dziedziczenie tablic

    Można, ale nie trzeba.