  • 1. Data: 2018-04-19 21:37:45
    Temat: Nieznacznie szersze opony
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mam opony w rozmiarze 195/55 R16 (Alfa Romeo Mito)
    Czy opona o 10 mm szersza (205/55 R16) będzie się także nadawała?
    Mam okazję niedrogo kupić fajne opony, ale 10 mm szersze.
    Według instrukcji można stosować opony 205 i 215 ale o profilu 45 R17.
    Jacek

  • 2. Data: 2018-04-19 22:10:32
    Temat: Re: Nieznacznie szersze opony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 19 Apr 2018 21:37:45 +0200, Jacek napisał(a):
> [...]
    > Mam okazję niedrogo kupić fajne opony, ale 10 mm szersze.
    > Według instrukcji można stosować opony 205 i 215 ale o profilu 45 R17.

    205/45/17 to praktycznie ta sama srednica co 195/55/16, wiec wejdzie
    bez problemu.

    Takie 10mm wiecej to prawie zawsze wejdzie, chyba ze ... juz pare razy
    powiekszano :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-04-27 08:14:57
    Od: b...@g...com

    Chciałem tylko zauważyć, że Jacek może kupić 205/55 R16 czyli centymetr szersze i
    centymetr większe (+ wyższy bieżnik ;-)) od obecnie posiadanych. Pewnie też by
    podeszły.
    Nie wiem, czy TU albo SKP mogą robić jakieś problemy ze względu na używanie opon w
    rozmiarze niezgodnym z homologowanymi.
    W.