  • 1. Data: 2011-05-06 13:24:44
    Temat: Nikon D90-gdzie jest bateryjka podtrzymująca zegar?
    Od: Piotr <p...@k...pl>

    Witam. Proste pytanie. W momencie wyciagniecia akumulatora na
    podładowanie , resetuje mi sie zegar z godzina i data. Powraca data 1
    stycznia 2000. Tak jest za kazdym razem po odłączeniu akumulatora.
    Moje pytanie jest gdzie znajduje sie bateria podtrzymująca zegar?
    (podejrzewam , że pastylka - bateryjka) Nigdzie nie widac dostepu do
    niej.. Moze ktos cos poradzi :) Z gory dzieki.Piotr

  • 2. Data: 2011-05-06 16:23:13
    Od: adal <a...@a...eu>

    W dniu 2011-05-06 15:24, Piotr pisze:
> [...]
    > (podejrzewam , że pastylka - bateryjka) Nigdzie nie widac dostepu do
    > niej.. Moze ktos cos poradzi :) Z gory dzieki.Piotr

    Nic takiego nie dzieje się z moim D90...

  • 3. Data: 2011-05-06 16:33:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-05-06 18:23:13 +0200, adal <a...@a...eu> said:

    > Nic takiego nie dzieje się z moim D90...

    Nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-05-06 16:34:23
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-05-06 15:24:44 +0200, Piotr <p...@k...pl> said:

> [...]
    > (podejrzewam , że pastylka - bateryjka) Nigdzie nie widac dostepu do
    > niej.. Moze ktos cos poradzi :) Z gory dzieki.Piotr

    Nie wydaje mi się, żeby to była bateryjka.
    IMHO coś się skaszaniło w aparacie. Wydaje mi się że serwis Cię czeka.

  • 5. Data: 2011-05-06 16:34:26
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

> [...]
    > (podejrzewam , że pastylka - bateryjka) Nigdzie nie widac dostepu do
    > niej.. Moze ktos cos poradzi :) Z gory dzieki.Piotr

    po utopieniu nikona D90 w kajaku w ubiegłym roku próbowałem go rozkręcić
    i wysuszyć. bateryjki nie zauważyłem.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 6. Data: 2011-05-06 19:16:38
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    > największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

    Tam nie ma bateryjki. Na płycie głównej powinien być kondensator np. Goldcap
    . To on podtrzymuje dane w pamieci.
    Można samemu jak się wie, co i jak, albo serwis

  • 7. Data: 2011-05-06 19:56:01
    Od: Piotr <k...@g...com>

    > Tam nie ma bateryjki. Na p ycie g wnej powinien by kondensator np. Goldcap
    > . To on podtrzymuje dane w pamieci.
    > Mo na samemu jak si wie, co i jak, albo serwis

    Dzieki za informacje. Oddam do serwisu Nikona poprzez sklep w którym
    kupiłem. Na szczescie mam gwarancje jeszcze. A ciekawe jest to , ze
    inne ustawienia są zapamietywane - po wyciągnięciu akumulatora (język,
    jasnośc lcd itd), a ZEGAR i DATA powracają do 1 stycznia 2000 za
    każdym razem.

  • 8. Data: 2011-05-06 20:32:57
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    inne ustawienia są zapamietywane - po wyciągnięciu akumulatora (język,
    jasnośc lcd itd), a ZEGAR i DATA powracają do 1 stycznia 2000 za

    Te inne ustawienia są zapisywane w pamięci nieulotnej
    np. eeprom.
    Zegar i data są zapamiętywane w innym miejscu i potrzebują zasilania nawet
    jak aparat jest wyłączony lub pozbawiony głównego zasilania.Ale to
    podtrzymanie też nie jest wieczne. Po dość długim czasie nieobecności
    głównej baterii ten kondensator też sie rozładuje i
    ustawienia zegara sie zresetują.

  • 9. Data: 2011-05-06 23:29:29
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr napisał:

> [...]
    > inne ustawienia są zapamietywane - po wyciągnięciu akumulatora (język,
    > jasnośc lcd itd), a ZEGAR i DATA powracają do 1 stycznia 2000 za

    Cześć!
    Ściągnij serwisówkę:
    http://elektrotanya.com/nikon_d90_sm.pdf/download.ht
    ml
    Ja 27MB nie będę ciągnął, sam poczytaj co tam siedzi.
    Swoją drogą jezeli masz gwarancję, to po kiego grzyba chciałeś dłubać w
    środku aparatu?
    Maciek

  • 10. Data: 2011-05-07 08:13:03
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "henry1" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tam nie ma bateryjki. Na płycie głównej powinien być kondensator np.
    > Goldcap . To on podtrzymuje dane w pamieci.
    > Można samemu jak się wie, co i jak, albo serwis

    Z tym, że nie na pewno.
    Bateryjka jest, tylko, żeby do niej się dostać to trzeba pół aparatu
    rozebrać. :-)
    http://imageshack.us/photo/my-images/855/bateryjkad9
    0.png/