  • 1. Data: 2014-01-09 14:29:09
    Temat: Nikon SB-800 i Zenit 12XP
    Od: "R" <...@n...spam>

    Czy lampę Nikon SB-800 można podłączyć do starego aparatu analogowego z
    gorącą stopką?
    Oczywiście wiem, że automatyka TTL nie będzie działać, ale czy nie grozi to
    uszkodzeniem lampy?
    R.

  • 2. Data: 2014-01-09 15:30:47
    Temat: Re: Nikon SB-800 i Zenit 12XP
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-01-09 14:29, R pisze:
> [...]
    > gorącą stopką?
    > Oczywiście wiem, że automatyka TTL nie będzie działać, ale czy nie grozi to

    Pewnie, że można, przecież z zenita żadne napięcie nie pójdzie na lampę
    bo niby skąd by się miało tam wziąć. Zenit mechanicznie zwiera styki
    wyzwalania lampy.
    Natomiast odwrotna sytuacja: stara lampa i nowy aparat, z tym już różnie
    bywa...

  • 3. Data: 2014-01-09 16:34:42
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Bartolomeo" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    > Pewnie, że można, przecież z zenita żadne napięcie nie pójdzie na lampę bo
    > niby skąd by się miało tam wziąć. Zenit mechanicznie zwiera styki
    > wyzwalania lampy.

    Ale stopka w Zenicie może zewrzeć niektóre styki sterujące w lampie. Czy to
    jej nie zaszkodzi?

  • 4. Data: 2014-01-09 20:38:21
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-01-09 16:34, R pisze:

    > Ale stopka w Zenicie może zewrzeć niektóre styki sterujące w lampie. Czy to
    > jej nie zaszkodzi?

    Na pewno jej nie zaszkodzi.