  • 1. Data: 2010-07-23 07:11:50
    Temat: Nikon - pytania o VR
    Od: ls <l...@w...pl>

    Kupilem niedawno D90 z kitem 18-105 VR.
    W instrukcji (s. 26 na dole) przeczytalem m. in. "Nie wylaczaj aparatu
    przy wlaczonej redukcji drgan".
    Przyznam, ze mnie to troche zmartwilo, bo ciezko jest pamietac o tym,
    by przed wylaczeniem aparatu wylaczyc VR, a potem po wlaczeniu aparatu
    pamiatac o wlaczeniu VR. I tak w kolo...
    Czy Wy tak wylaczacie, czy zostawiacie VR caly czas wlaczone?
    No i czy to grozi jakas usterka, jesli wylacze aparat nie wylaczajac
    VR, czy sie tym nie przejmowac?

    Ponadto: jak sprawdzić, czy VR dziala?
    Jak ustawie max. ogniskowa i patrze przez wizjer (przy wcisnietym do
    polowy spuscie), to przyznaje, ze nie widze roznicy, czy VR jest
    wlaczony, czy nie.
    --
    pozdr.
    ls

  • 2. Data: 2010-07-23 07:15:04
    Temat: Re: Nikon - pytania o VR
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze ls:

> [...]
    > by przed wylaczeniem aparatu wylaczyc VR, a potem po wlaczeniu aparatu
    > pamiatac o wlaczeniu VR. I tak w kolo...

    To nie chodzi o to żeby nie wyłączać przy przestawionym przełączniku VR,
    tylko nie wyłączać kiedy VR jest aktywny. Odczekaj sekundę po puszczeniu
    spustu i wtedy wyłącz.

    Przyłóż ucho do obiektywu.

  • 3. Data: 2010-07-23 07:22:47
    Od: " fakej" <f...@N...gazeta.pl>

    ls <l...@w...pl> napisał(a):

    > Ponadto: jak sprawdzi=E6, czy VR dziala?
    > Jak ustawie max. ogniskowa i patrze przez wizjer (przy wcisnietym do
    > polowy spuscie), to przyznaje, ze nie widze roznicy, czy VR jest
    > wlaczony, czy nie.

    Ustaw max. ogniskową, czas naświetlania 1/30 albo mniej i pstryknij fotkę z VR
    i bez.

  • 4. Data: 2010-07-23 07:27:05
    Od: " fakej" <f...@N...gazeta.pl>

    fakej <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > czas naświetlania 1/30 albo mniej

    Chodziło mi raczej o "30 albo mniej w mianowniku" czyli czas ekspozycji >= 1/30

  • 5. Data: 2010-07-25 16:17:28
    Od: "ls" <n...@n...pl>

    fakej wrote:
    > Chodziło mi raczej o "30 albo mniej w mianowniku" czyli czas ekspozycji

    Dzieki wszystkim za pomoc.
    Roznica wyszla przy 1/15 s.

    --
    pozdr.
    ls

  • 6. Data: 2010-07-25 16:36:08
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 23 Jul 2010, fakej wrote:

    > Ustaw max. ogniskową, czas naświetlania 1/30 albo mniej i pstryknij fotkę z VR
    > i bez.

    Zapomniałem napisać, żebyś skierował obiektyw na jakiś odległy obiekt typu
    wieża kościelna. Wtedy zaoszczędzisz 2x(1/20-1/30)s czasu dla siebie.