  • 1. Data: 2006-07-11 12:06:54
    Temat: Nikt nie zauwazył, że jest decyzja UKE? :)
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    http://www.bip.uke.gov.pl/_gAllery/27/54/2754.pdf

    Ciekawe, jak bedzie z wykonaniem.

    --
    TOM
    AS33868 MAN
    Chociaż musi się nam zgadzać całkowita liczba wagonów,
    ich ilość w poszczególnych składach nieznana jest bliżej nikomu.

  • 2. Data: 2006-07-11 12:33:38
    Temat: Re: Nikt nie zauwazył, że jest decyzja UKE? :)
    Od: "Olszewski Konrad [Etop]" <k...@e...pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chociaż musi się nam zgadzać całkowita liczba wagonów,
    > ich ilość w poszczególnych składach nieznana jest bliżej nikomu.

    Bo to bylo do przewidzenia (z dobrze poinformowanego zrodla wiem ze:

    JA: "A jak wam każą zdjąć filtry to co zrobicie?"
    TP: "To zdejmiemy" )

    Ale z czego tu się cieszyć?

    Pytanie brzmi czy tp zmieni w zwiazku z tym cennik na dostep lokalnie ( 280
    pln /mbit z tranzytem i umowa na millllion lat to troche drogo)

  • 3. Data: 2006-07-11 13:04:20
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Olszewski Konrad [Etop] wrote:

    > Bo to bylo do przewidzenia (z dobrze poinformowanego zrodla wiem ze:
    > JA: "A jak wam każą zdjąć filtry to co zrobicie?"
    > TP: "To zdejmiemy" )
    > Ale z czego tu się cieszyć?

    Jak zdejmą filtry i wszyscy nagle wepchną cały ruch do AS5617 via "zagranica"
    to rurka może okazac się za cienka.

    > Pytanie brzmi czy tp zmieni w zwiazku z tym cennik na dostep lokalnie ( 280
    > pln /mbit z tranzytem i umowa na millllion lat to troche drogo)

    Pożyjemy - zobaczymy. Na razie pewnie bedzie odwołanie od decyzji.

  • 4. Data: 2006-07-11 17:10:38
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl>

    Tue, 11 Jul 2006 15:04:20 +0200, użyszkodnik Tomasz Śląski
    <t...@k...org.pl> napisał:

    > Jak zdejmą filtry i wszyscy nagle wepchną cały ruch do AS5617 via "zagranica"
    > to rurka może okazac się za cienka.

    ....i zgodnie z prawem podazy/popytu Telia podwyższy nieco ceny :P

  • 5. Data: 2006-07-11 18:59:44
    Od: "Wojciech Apel" <w...@p...pl>

    > Jak zdejmą filtry i wszyscy nagle wepchną cały ruch do AS5617 via
    "zagranica"
    > to rurka może okazac się za cienka.

    Już nie ma za cieńkich rurek... przynajmniej nie w tym kraju.

  • 6. Data: 2006-07-11 21:10:01
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Tomasz Śląski wrote:
    > Jak zdejmą filtry i wszyscy nagle wepchną cały ruch do AS5617 via
    > "zagranica" to rurka może okazac się za cienka.

    no i super.

    B.

  • 7. Data: 2006-07-12 07:44:37
    Od: Wojciech Wielogorski <r...@e...pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):
    > http://www.bip.uke.gov.pl/_gAllery/27/54/2754.pdf
    >
    > Ciekawe, jak bedzie z wykonaniem.
    Wydaje sie ze nowa Pani Prezes, w przeciwienstwie do swojego
    poprzednika, trzyma strone "pokrzywdzonych" i sa widoczne tego postepy.

    pzdr

  • 8. Data: 2006-07-12 14:01:54
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Tomasz Śląski wrote:

    > Pożyjemy - zobaczymy. Na razie pewnie bedzie odwołanie od decyzji.

    w pismie regulatora zawarta jest klauzula natychmiastowej
    wykonywalnosci. dodatkowo, skoro udowodniono czarno na bialym
    to byc moze sie beda mogli odwolywac ale imho i tak najpierw
    zastosowawszy sie do nakazu.
    ciekawe co bedzie jak sie upra, blitzkrieg? :)

    ps. podstawa prawna wyglada tlusto. brawo.

    --

    epoka karmienia łupanego.

  • 9. Data: 2006-07-12 15:59:46
    Od: "Adam" <w...@d...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał

> [...]
    > zastosowawszy sie do nakazu.
    > ciekawe co bedzie jak sie upra, blitzkrieg? :)
    >
    > ps. podstawa prawna wyglada tlusto. brawo.
    Tak to sobie wszystko czytam ladnie i przyjemnie, studiowalem wczoraj tez
    watek na temat POL34 i TPSA i tak wlasciwie to tak sobie dalej kminie czy to
    co zrobila Pani Minister do konca jest ok. Moze czegos nie wiem/nie rozumiem
    ale w PL nie ma chyba regulacji dotyczacych uslug peeringu, dostepu i
    tranzytu ktorych to okreslen bunczucznie Pani Prezes uzywa tak wiec biorac
    pod uwage ostatnia decyzje to czy przypadkiem nie dziala na niekorzysc TPSA?
    Bo...

    przeciez chyba TPSA placi Telli za terminacje na swiat?
    bo przeciez jak wszyscy przeleca z polski przez telie to czy to jest
    terminacja "swiat" czy "krajowa"?
    bo jak GTSy ATMany i tym podobne zechca puscic te pare giga przez Telie w
    ramach tranzytu/peeringu to chyba TPSA bedzie musiala za to zaplacic kupujac
    wieksze lacza czy nie?
    tak w sumie to chyba Telia na tym najlepiej wydzie bo dostanie kase od
    kazdej ze stron?

    ja rozumiem, ze te dzialania sa spowodowane brakiem zainteresowania TPSA w
    temacie normalnych cen za peering do wlasnej sieci, ale wydaje mi sie, ze to
    rozwiazanie nie zalatwia do konca sprawy. Nie rozumiem tez dlaczego skoro sa
    umowy ramowe na temat polaczenia sieci telefonicznych gdzie jest jasno
    okreslone ile kto ma placic i za co nie mozna tego samego zrobic z wymiana
    ruchu miedzy operatorami (ja rozumiem ze operator to taka instytucja ktora
    ma zgloszenie dzialalnosci w UKE i wlasny AS i przynajmniej ze 100 odbiorcow
    uslugi)

    tez czytajac inne watki przytocze "operator mniejszy musi placic wiekszemu"
    no i wlasnie, co w sytuacji kiedy wiekszy ma tylko klientow a mniejszy tylko
    content? prawo na to nic, jak stwierdzic co jest wieksze TPSA, Onet, Yahoo,
    czy eBay? tak wlasciwie to nigdzie w europejskich Xsach nie spotkalem sie z
    takim roznicowniem, domniemam ze poza krajem wybranym nie wystepuje.

    Wydaje mi sie ze ta decyzja nic nie zmieni i TPSA bedzie mocno walczyla aby
    sie nie zastosowac, kary jak to kary to koszt ryzyka zwiazanego z
    prowadzeniem dzialalnosci, moga sobie wliczyc w cene linni.

    Pozdrawiam

    Adam

  • 10. Data: 2006-07-12 16:33:19
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Adam wrote:
> [...]
    > pod uwage ostatnia decyzje to czy przypadkiem nie dziala na niekorzysc TPSA?

    a dlaczego niby miałoby to być działanie "na niekorzyść TPSA"? Decyzja UKE
    tylko zabrania TPSA różnicowanie podmiotów które *nie są do niej bezpośrednio
    przyłączone* na lepsze i gorsze. Nie nakazuje przyłączać, nie nakazuje
    odłączać, nie wtrąca się w ceny peeringu, nic więcej ponad zabronienie
    przycinania pasma O2 czy komukolwiek kto zamiast skorzystać z oferty TPSA,
    skorzystał z oferty Telii albo innego podmiotu z którym TPSA wymienia ruch
    (nie zarabiając na tym kokosów).

    > przeciez chyba TPSA placi Telli za terminacje na swiat?
    > bo przeciez jak wszyscy przeleca z polski przez telie to czy to jest
    > terminacja "swiat" czy "krajowa"?

    to wtedy może TPSA obniży ceny poważnym klientom i przestanie ich kosztem
    dopłacać do neostrady? IMHO to całkiem dobry efekt regulacji rynku.

    > tak w sumie to chyba Telia na tym najlepiej wydzie bo dostanie kase od
    > kazdej ze stron?

    jeżeli przyłączenie do Telii jest kilka razy tańsze niż przyłączenie do TPSA,
    to niech tak się stanie.

    B.