  • 1. Data: 2017-09-10 19:04:29
    Temat: Nissan lepszy od Tesli
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Sprzedaż Tesli wygląda następująco:

    2013 - 22,5 tys.
    2014 - 31,5
    2015 - 50,6
    2016 - 76,2
    2017 - 50,7 (dwa kwartały)

    Nissan chwali się, że sprzedał 300 tys. elektrycznych samochodów
    (konkretnie Nissana Leaf). Na razie produkcja jest tylko w jednej
    fabryce w Japonii, ale w fabrykach w Smyrnie (USA) i Sunderland (Wielka
    Brytania) produkcja ruszy jeszcze w tym roku. A elektryki są produkowane
    nie tylko przez Nissana. Wygląda na to, że Tesla w Europie nie będzie
    miała tak łatwo jak w USA.
    A tak to tam wygląda - news sprzed kilku dni:

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=BV3
    Gne_ZuOo

    To obrazek z Kalifornii w dniu, gdy wiele osób ponoć spieszyło, aby
    obejrzeć zaćmienie słońca. 6 aut się ładuje (każda z trzech
    Superładowarek musiała wtedy dzielić moc 120 kW pomiędzy dwa samochody),
    a kolejnych 15 Modeli S i Modeli X czeka nawet 4 godziny.

    Tesla w USA ma coś ok. 1000 stacji ładowania, Japończycy - 28 tys. To
    obrazuje, jak powinno się do tego podchodzić. U nas jest ich chyba
    kilkanaście na razie...

    W dodatku specjaliści twierdzą, że jeśli wycofa się dopłaty do aut
    elektrycznych, sprzedaż spada do poziomu aut kolekcjonerskich...

    T.

  • 2. Data: 2017-09-10 21:01:43
    Temat: Re: Nissan lepszy od Tesli
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Tylko że leaft o tak ze 150 tys kosztuje a Tesla 500tys

  • 3. Data: 2017-09-11 06:57:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Tesla w USA ma coś ok. 1000 stacji ładowania, Japończycy - 28 tys. To
    > obrazuje, jak powinno się do tego podchodzić.

    Ale widzisz różnice w kapitalizacji obu spółek?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2017-09-11 07:40:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Sep 2017 06:57:31 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Ale widzisz różnice w kapitalizacji obu spółek?

    Tu nie o kapitalizacje chodzi, tylko o klientow.
    Gdzie te 300 tys nissanow - w Japonii ?

    J.

  • 5. Data: 2017-09-11 07:45:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Sep 2017 19:04:29 +0200, T. napisał(a):
> [...]
    >
    > To obrazek z Kalifornii w dniu, gdy wiele osób ponoć spieszyło, aby
    > obejrzeć zaćmienie słońca. 6 aut się ładuje (każda z trzech

    I widzisz tam gdzies inne elektryczne auto ?
    (czy innego sie do tej ladowarki nie podlaczy ?)

    > Superładowarek musiała wtedy dzielić moc 120 kW pomiędzy dwa samochody),
    > a kolejnych 15 Modeli S i Modeli X czeka nawet 4 godziny.

    I dlatego wlasnie elektryk mi sie kiepsko widzi :-)

    > Tesla w USA ma coś ok. 1000 stacji ładowania, Japończycy - 28 tys.

    W USA maja tych 28 tys stacji, czy w Japonii ?

> [...]
    >
    > W dodatku specjaliści twierdzą, że jeśli wycofa się dopłaty do aut
    > elektrycznych, sprzedaż spada do poziomu aut kolekcjonerskich...

    A jak sie wprowadzi podatek na spalinowe lub paliwo ?

    J.

  • 6. Data: 2017-09-11 12:23:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-09-11 o 07:40, J.F. pisze:

    > Tu nie o kapitalizacje chodzi, tylko o klientow.
    > Gdzie te 300 tys nissanow - w Japonii ?
    >
    > J.

    Nie - na całym świecie.
    Sugeruję, że Tesla będzie miała małe szanse na rynku europejskim. Tu
    górą będzie Nissan, Renault, Toyota i może VW. A za kilka lat może
    chińskie elektryczne Volvo.
    T.

  • 7. Data: 2017-09-11 12:26:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-09-11 o 07:45, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > I dlatego wlasnie elektryk mi sie kiepsko widzi :-)

    > W USA maja tych 28 tys stacji, czy w Japonii ?

    W Japonii.

    Przepisy mogą wywrócić (lub ustawić) każdy rynek. Tak się porobiło z
    wiatrakami, tak swego czasu wykończono jednym przepisem przydomowe
    wytwórnie biopaliwa. CHGW jak to będzie z elektrykami. Albo w ogóle z
    samochodami. W Warszawie chcą wprowadzić opłatę rzędu 9 zł za godzinę
    parkowania. I trzeba będzie jeździć rowerem po mieście... :-)
    T.

  • 8. Data: 2017-09-12 00:20:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "T."

> [...]

    Sugeruję, że Tesla będzie miała małe szanse na rynku europejskim. Tu
    górą będzie Nissan, Renault, Toyota i może VW. A za kilka lat może
    ---
    Twizy ? :-)

  • 9. Data: 2017-09-12 09:36:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-09-12 o 00:20, re pisze:

> [...]
    > Sugeruję, że Tesla będzie miała małe szanse na rynku europejskim. Tu
    > górą będzie Nissan, Renault, Toyota i może VW. A za kilka lat może
    Nie. Mają na razie Zoe i Kangoo o niezłych osiągach, planują
    wprowadzenie Mastera. A przypominam, że Renault i Nissan to praktycznie
    jedna firma. Więc pewnie podrasują Zoe i będzie to bliźniak Leafa. Golf
    w sumie też ma niezłe osiągi, ale zaporową cenę.
    T.

  • 10. Data: 2017-09-14 10:29:05
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Tesla w USA ma coś ok. 1000 stacji ładowania, Japończycy - 28 tys. To
    > obrazuje, jak powinno się do tego podchodzić. U nas jest ich chyba
    > kilkanaście na razie...

    Są trzy albo cztery miejsca w Polsce. W kazdym po 4 miejsca do ładowania.
    Tak ze jazda Teslą po Polsce wymaga zaawansowanej analizy logistycznej zeby
    nie utknąc w polu :)

    Pzdr