  • 101. Data: 2017-09-21 19:47:22
    Temat: Re: Nissan lepszy od Tesli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2017 17:44:10 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Napisali że zysków.

    No to wystarczy, ze na hurtowych klientach maja marze 3%, a na
    detalicznych 10% i juz wyjdzie znacznie gorzej :-)

    > Wedle moich informacji część "naszego" węgla sprzedawanego w kraju
    > w rzeczywistości była ze wschodu. Nie rozdmuchano tego jako afery
    > więc mało kto wie. Spółki węglowe zarabiały na handlem tym węglem
    > bo miały prawo do sprowadzania.

    Nie bardzo wiem kto mialby im zabronic i na jakiej podstawie, ale
    ponoc od pewnego czasu jakies koncesje wprowadzili.

    J.

  • 102. Data: 2017-09-21 20:13:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Polsce wydobywa sie ok 150 mln ton wegla. Polska importuje ok 15 milionow ton
    wegla. Importowany to praktycznie opalowy a nie energetyczny. Opalowego juz prawie
    nie mamy tak jak nie mamy Antracytu bo sie skonczyl. Jak nie odkryja nowych zloz z
    weglem opalowym to i krajowego opalowego nie bedzie. Wegiel importuja spolki weglowe,
    importuja rowniez markety. Praktycznie caly wegiel w marketach to mlody czeski
    wegiel. Tak przy okazji. Czechom wegiel sie konczy i gdzies czytalem ze zaczynaja
    likwidowac kopalnie ze wzgledu na wyczerpanie zasobow. Ponoc wegiel maja wydobywac do
    2025 roku. W tej czesci Europy jestesmy jedynymi majacymi wegiel, duzo wegla a wrecz
    bardzo duzo wegla kamiennego. Do tego mamy duzo wegla brunatnego. Niedawno pod
    Zgierzem k Lodzi znalezli wegiel brunatny w ilosci zblizonej do tej jaka jest w
    Belchatowie.

  • 103. Data: 2017-09-21 21:37:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2017 11:13:10 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> [...]
    > Antracytu bo sie skonczyl. [...]
    > W tej czesci Europy jestesmy jedynymi majacymi wegiel, duzo
    > wegla a wrecz bardzo duzo wegla kamiennego.

    Energetycznego jak rozumiem ?

    A czym sie to rozni od opałowego ?

    > Do tego mamy duzo wegla
    > brunatnego. Niedawno pod Zgierzem k Lodzi znalezli wegiel brunatny
    > w ilosci zblizonej do tej jaka jest w Belchatowie.

    A co na powierzchni - da rade wywlaszczyc ?

    No i ... bardzo duzo ? 40 lat i przepalimy :-(

    J.

  • 104. Data: 2017-09-21 22:38:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie mam zielonego pojecia czym sie te wegle roznia. Moge jedynie zgadywac ze skoro w
    kotlach w elektrowniach spalaja zmielony na pyl o granulacji talku wegiel to nie ma
    zadnych wymogow co do wielkosci bryl jakie elektrownia dostaje i im drobniejszy tym
    lepszy. Teraz jest program o elektrowniach to moze powiedza. Na razie rozladowali i
    zmielili. Powiedzieli ze duzo wegla w weglu musi byc. Nic wiecej nie powiedzieli.

  • 105. Data: 2017-09-21 23:01:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Sep 2017 13:38:52 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > o granulacji talku wegiel to nie ma zadnych wymogow co do wielkosci
    > bryl jakie elektrownia dostaje i im drobniejszy tym lepszy.

    Dobrze kombinujesz, to znaczy logicznie, ale

    http://www.khw.pl/oferta/sortyment_wegla.html

    wszystkie energetyczne, gruba kostka tez.

    A moze energetyczny to opalowy, w odroznieniu np od koksowniczego ?

    Na razie to ponoc nasze wladze zablokowaly detaliczna sprzedaz miałów
    i wegli flotowych, w trosce o czyste powietrze oczywiscie.

    J.

  • 106. Data: 2017-09-22 00:01:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Patrzylem kiedys na rodzaje wegli. Od spuchlej dupy tego jest. Male kawalki, srednie,
    duze , mial, i kazdy w kilku rodzajach typu na gaz koksowniczy, na koks, na costam.
    Taki co daje duzy plomien, sredni plomien, maly plomien itd.

  • 107. Data: 2017-09-22 09:50:09
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Tona wegla energetycznego, tego do elektrowni, kosztuje ok 230 zlotych. Dzisiejsza
    cena taniego wegla energetycznego na gieldzie w Amsterdamie 92$ - 330zl. W RPA
    podobnie wegiel kosztuje. 92$ to cena zakupu, jeszcze sobie trzeba go dostarczyc na
    wlasny koszt. Jak opalowy sprzedaja trzy razy drozej niz energetyczny to tak moze byc
    ze opalowy daje duzy zysk. Te 92$ to cena dla kontraktow miesiecznych. Dla rocznych
    bedzie taniej ale bym nie obstawial ze polowe taniej tylko maksymalnie 20% taniej.

    Kuźwa, zarzuciłem kwestię popularności aut elektrycznych, z tu mi Zenek
    doktorat z węgla przy okazji zrobi :-)
    Gratuluję dociekliwości, kapitalnie się czyta takie dyskusje, które są
    merytorycznie umocowane. A i przy okazji chociaż magisterkę z ekonomii
    górnictwa można zrobić... :-)
    T.

  • 108. Data: 2017-09-22 11:56:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie moze byc popularne to co w tej chwili nie ma sensu. Samochod elektryczny teraz
    jest drogim gadzetem ktorego posiadanie nie ma nic wspolnego z ekonomia.

  • 109. Data: 2017-09-22 12:03:46
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Nie moze byc popularne to co w tej chwili nie ma sensu. Samochod elektryczny teraz
    jest drogim gadzetem ktorego posiadanie nie ma nic wspolnego z ekonomia.

    Tu sie chyba zgodzę.
    Wczoraj dostałem newsa o wprowadzeniu w Polsce do sprzedaży
    elektrycznego skutera BMW C evolution. Cena już od 13,750 tys. USD :-)
    (to cena europejska - u nas na stronie BMW jeszcze nie ma).
    T.

  • 110. Data: 2017-09-27 08:06:05
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A co? Jest kolejka? Zapisy? Lista kolejkowa? :-)
    >
    > Robert

    A więc zgodnie z mapką superchargery są 3 : w Poznaniu, koło Kostomłotów i
    koło Krakowa. Do tesli konieczny jest supercharger, zeby naladowac
    akumulator w sensownym czasie pół godziny. Owszem, są inne punkty ładowania,
    ale czas ładowania to od godziny wzwyż.
    Jesli chodzi o obleganie takich chargerów, to codziennie przejezdzam kolo
    tego superchargera koło Kostomłotów i z reguły nic nie stoi (są tam 4
    stanowiska). Raz na parę dni widzę jedną teslę, a raz widziałem nawet dwie
    naraz :)

    Pzdr