  • 1. Data: 2016-03-10 20:55:02
    Temat: Nissin Di700A czy Metz 44 AF-2 do Sony A58 (Sony Multi Interface)?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Zdjęcia czysto amatorskie, od czasu do czasu. Ale brakuje światła w
    pomieszczeniach lub do doświetlenia planu przy tylnym oświetleniu.

    Obie kosztują tyle samo (699zł) przy czym Metz jako firma bardziej
    "firmowo" mi się kojarzy (no i bajer z diodą LED do filmów) a Nissin ma
    większy zapas mocy.

    Nie znam się, ostatnia lampa to był Sunpak PZ 5000AF z analogową Minoltą
    i bardzo podobała mi się wydajność tej lampy.

    Ma mieć obrotową głowicę góra-dół/lewo-prawo oraz wbudowany dyfuzor,
    szybko się ładować, mieć doświetlenie AF (Sunpak PZ5000 świecił czerwoną
    szachownicą) oraz HSS i błysk wypełniający.

    Nie chcę żadnych przelotek dziwnych i używek bo mam pecha w zakupie
    takowych.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2016-03-11 21:31:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-10 o 20:55, Irokez pisze:

    Tak parametrami porównałem, to jednak dużo więcej mocy nie ma ten
    Nissin. Przy ISO 100 i 50mm jest 32 dla Metza i 34 dla Nissina.
    Przy 105 odpowiednio 44 i 48, niby 4 ale czy to dużo?
    Nissin ma zoom do 200mm a Metz tylko do 105mm - czy to w praktyce coś
    mocno zmienia?
    Reszta funkcji podobna się wydaje.

    Tylko że sporo na forach piszą, że Nissin Di700 pada po kilku godzinach,
    dniu lub też kilku dniach a nawet uszkadza się od samego leżenia.
    No to w stronę Metza pójdę. Chyba jednak poważniejsza firma.

    Zdrówko.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2016-03-12 21:33:34
    Od: sc67 <n...@n...pl>

    Irokez <n...@w...pl> wrote in

    > Przy ISO 100 i 50mm jest 32 dla Metza i 34 dla Nissina.
    > Przy 105 odpowiednio 44 i 48, niby 4 ale czy to dużo?
    > Nissin ma zoom do 200mm a Metz tylko do 105mm - czy to w praktyce coś
    > mocno zmienia?

    44 oznacza, że np. przy przesłonie 4 dobrze doświetlisz obiekty
    o max odlełości 11m. 48 pozwala oświetlić obiekt ogległy 12m.

    I podobnie dla 50mm będziesz miałodpowiednio 8m i 8,25m.
    Czyli różnica niewielka.

  • 4. Data: 2016-03-13 18:29:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-12 o 21:33, sc67 pisze:
> [...]
    > o max odlełości 11m. 48 pozwala oświetlić obiekt ogległy 12m.
    >
    > I podobnie dla 50mm będziesz miałodpowiednio 8m i 8,25m.

    Dziękuję za wyjaśnienie.
    Znalazłem po tych wyjaśnieniach kalkulator i wyszło że przy Zoomie na
    jaki pozwala lampa Nissina czyli 200mm mam zasięg 13,5m. Czyli 2,5 metra
    więcej maksimum Metza. Ale strzelanie na 200mm z lampą do obiektu
    odległego o 10 metrów to jakoś mało takich przypadków widzę. A jak już
    jednak (kościoły) to wszystko jest za małe :) Choć na staruszka Sunpak
    PZ5000 nie narzekałem. Ale jak teraz patrzę w jego instrukcję to dla
    105mm ma liczbę przewodnią 52 co daje zasięg 13m. Zoom ma do 135mm.
    Metry wolniej rosną jak kasa jaką trzeba dać za liczbę przewodnią lampy.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2016-03-13 21:16:18
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Dziękuję za wyjaśnienie.

    Ja dorzucę swoje trzy grosze - mam dwa metze (a miałm cztery, tylko dwa
    podarowałem żonie i siostrze, które też regularnie pstrykają), jednego
    używam z analogowymi starymi aparatami, a jednego z analogowym i
    cyfrowym pentaksem (bo mają p-ttl). Solidna obudowa, niezawodność,
    szybkostrzelność (tu wiele zależy od stanu baterii) możliwość ustawienia
    odpowiedniego światła do praktycznie każdej sytuacji. Nigdy nie miałem
    nissina, ale lamp w sumie z dziesięć, i metz nigdy nie zawiódł. W tej
    chwili mam tylko te dwa metze, ten starszy ma ponad 20 lat (kupowałem go
    chyba w 1993), ten drugi ok. sześć - póki się nie zepsują, nie dokupię
    niczego innego. A jeśli, to kupię pewnie też metza.

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2016-03-14 18:04:25
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-03-13 o 21:16, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > chyba w 1993), ten drugi ok. sześć - póki się nie zepsują, nie dokupię
    > niczego innego. A jeśli, to kupię pewnie też metza.

    Dzięki.
    Zamówiłem Metza 44 AF-2.

    Pozdrawiam.

    --