  • 1. Data: 2011-08-23 12:00:26
    Temat: Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Mam zamiar w najbliższym czasie zmienić telefon. Nie pociągają mnie
    _dotykowce_, więc planuję kupić jakiś normalny, tradycyjny, jednobryłowy
    telefon.

    Waham się między E52 a E55. Styczność _na żywo_ miałem tylko z tym
    pierwszym, ale na tyle krótko, że trzymanie w ręku o jej jakości mi
    niewiele powie. O problemach i usterkach tego modelu czytałem, i nie
    odstraszają mnie od potencjalnego zakupu.

    Swoje pytania kieruję do użytkowników E52 i E55. E55 widziałem tylko na
    zdjęciach. Po fotografiach mogę wnioskować, że E55 jest ciut lepiej
    wykonany od E52, ale czy tak jest w istocie? No i klawiatura QWERTY. Czy
    ciężko się przyzwyczaić do pisania na takim typie klawiatury?

    Czy warto wydać trochę więcej na E55 (ciężko go dostać, ale jeszcze jest
    szansa), czy też kupić E52? A może używanego E55? Będę wdzięczny za
    wszelkie uwagi, opinie i sugestie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2011-08-23 14:13:54
    Temat: Re: Nokia E52 vs E55 - który lepszy?
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > wykonany od E52, ale czy tak jest w istocie? No i klawiatura QWERTY. Czy
    > ciężko się przyzwyczaić do pisania na takim typie klawiatury?

    Ja moge się wypowiedzieć na temat e52, miałem kilka sztuk, jedna 7x w
    serwisie lądowała, w koncu wymieniona na nową wystawiona na allegro została.
    znajomi w firmie mają te telefony, wszystkich harczą głośniki,niektorym to
    nie przeszkadza, inni walczą, moja w serwisie lądowała z tego powodu
    równiez.
    poza tą wada która mnie do sząłu doprowadzała czyli harczenie, telefon
    czasami się wieszał, ale to powiedzmy raz na 2 tygodnie
    to gdyby nie głoścink to wciąz pewnie bym go uzywal.

    Bateria super menu czytelne prosta w obsłudze.

    teraz mam androida htc desire super telefon, ale to dla takich co lubia cos
    wiecej niz dzwonic i pisac smsy.
    Niestety bateria jak trzymala mi w E52 3-4 dni to w htc desire trzyma 1 -
    1.5dnia. ale na szczescie codziennie jestem w biurze :) w aucie mam
    ladowarkę samochodową

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2011-08-23 17:05:17
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-08-23 16:13, AT wysłał(a) wiadomość:
> [...]
    > została. znajomi w firmie mają te telefony, wszystkich harczą
    > głośniki,niektorym to nie przeszkadza, inni walczą, moja w serwisie

    Ale tak charczą same z siebie? Czy po upadku? Miałem służbową Nokię N82
    i mi odpowiadała, więc chcę teraz telefonu tradycyjnego, który ma takie
    opcje jak N82. Sam mam Nokię 6151 i bardzo sobie chwalę ten telefon. Jak
    się człowiek) przyzwyczai do dobrego (GPS, mapy, WiFi, transmisja danych
    3G, modem) to chciałby mieć to w swoim prywatnym telefonie.

    W sumie to Nokia C5 byłaby całkiem niezła, gdyby nie to, że nie ma WiFi.
    Dlatego pytam o wrażenia z użytkowania E52 i E55. W E55 boję się tej
    nowatorskiej klawiatury QWERTY. Że się nie przyzwyczaję. Jeździłem
    dzisiaj do Media Markt pobawić się telefonami na wystawie i taka
    klawiatura QWERTY w 3, E5/E66 czy w SAMSUNG Omnia to dla mnie dopiero
    porażka. Mam małe palce, ale i tak niewygodnie tego używać.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 4. Data: 2011-08-24 06:56:10
    Od: daro <d...@o...pl>

    Krystek pisze:
    > Ale tak charczą same z siebie?

    Same z siebie, po pół roku głośniczek do wymiany. Reszta mi pasuje,
    używam odkąd pojawiła się na rynku.
    --
    d.

  • 5. Data: 2011-08-24 07:09:32
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    > Same z siebie, po pół roku głośniczek do wymiany. Reszta mi pasuje,
    > używam odkąd pojawiła się na rynku.
    > --

    dokładnie jak piszesz, ale mi po srednio 2 miesiącach zaczynał brzęczeć
    to musi być wada produkcyjna, oczywiscie nie przynają się do tego, tylko
    bez gadania wymieniają w serwisie od ręki te głośniczki
    ale po chyba 6 wymianie napisałem rekmalację
    do nokia poland, wysłałem im telefon.
    Odpisali i odeslali telefon poprosili aby udac sie do serwisu najblizszego,
    do ktorego
    wyslali pismo i wymienili mi telefon.
    tzn bateria została tylko stara, reszte nowe wszystko.

    charczenia nie moglem zaakceptowac, w miejscach słabego zasięgo do tego
    charczenie
    powodowało, ze nei dało się rozmawiać, na starej noki z przed 10 lat lepiej
    slychac niz na prawie nowej e52 charczącej

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2011-08-24 09:13:33
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Krystek" <s...@k...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > telefon.
    > Waham się między E52 a E55. Styczność _na żywo_ miałem tylko z tym

    Wybierz SE HAZEL albo ELM

  • 7. Data: 2011-08-25 12:18:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message
> [...]
    > w 3, E5/E66 czy w SAMSUNG Omnia to dla mnie
    > dopiero porażka. Mam małe palce, ale i tak niewygodnie tego używać.

    A miałeś już w rękach iPhone?
    Bo jak weźmiesz do ręki ten telefon to możesz zmienić swoje
    zdanie na temat lubienia dotykowców. Ten ekran dotykowy
    działa wyśmienicie i dużo lepiej niż w innych telefonach jakie
    miałem w ręce. Wystarczą muśnięcia niespłaszczonych opuszków
    palców, przez to operujesz okrągłym koniuszkiem palca i daje
    to bardzo dużą precyzję działania. Dodatkowo masz obsługę
    zooma z ekranu dotykowego poprzez "uszczypnięcia" dwoma
    palcami - świetna sprawa i bardzo praktyczna.

    Zobacz co się dzieje na rynku nowych telefonów - nawet tacy
    fanatyczni zwolennicy klawiatur QWERTY zaczynają produkować
    telefony z dużym ekranem dotykowym (Blackberry Torch) a wszystkie
    dziś produkowane smarfony przypominają w gruncie rzeczy swój
    pierwowzór w postaci ciągle niedoścignionego iPhone...

    Powiem tak - używam iPhone od roku i jak tylko mam jakąś przygodę
    z innym telefonem z normalną klawiaturą to mam poczucie powrotu
    do przeszłości i totalnego archaizmu. Raz poznasz dobrze iPhone
    i już telefony bez dotykowego ekranu nie będą Ci się podobać...

  • 8. Data: 2011-08-25 12:55:18
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-08-25 14:18, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
> [...]
    > zooma z ekranu dotykowego poprzez "uszczypnięcia" dwoma
    > palcami - świetna sprawa i bardzo praktyczna.

    Miałem. Gubiła zasięg. Serio :) Ale pewnie nieumiejętnie go trzymałem ;)
    Jak często korzystasz z iPhone'a? Czytasz w nim maile i RSS-y, bawisz
    się GPS-em, robisz telefonem (o pardon, smartfonem) zdjęcia? Słuchasz
    muzyki na iPhone?

    Ja nie kupuję telefonu do takich celów. Nawet dzwonię rzadko, ale w
    razie potrzeby telefon powinien mi umożliwiać np. podłączenie do
    komputera i działanie jako modem (sporo razy N82 ratowała mi w ten
    sposób sytuację, gdy w pobliżu nie było WiFi) czy sprawdzanie map w
    GPS-ie (dzięki mapom w telefonie w obcym mieście mogłem bez problemu
    znaleźć punkt orientacyjny i się nie zgubić), czy też sprawdzić maile w
    komórce. Poza tym wgrywam sobie różne dodatkowe aplikacje (rozkład jazdy
    pociągów, rozkład jazdy autobusów, itp.). Są aplikacje i symbianowe i Java.

    Z dodatkowych _ficzerów_ telefonu korzystam głównie podczas wyjazdów,
    albo gdy jestem odcięty od komputera, a koniecznie muszę coś sprawdzić.
    Generalnie uważam, że przeglądanie stron i czytanie e-booków na małym
    ekranie telefonu to masochizm.

> [...]
    > dziś produkowane smarfony przypominają w gruncie rzeczy swój
    > pierwowzór w postaci ciągle niedoścignionego iPhone...

    Gdybym chciał kupić telefon o większych gabarytach z klawiaturą QWERTY
    to już chyba celowałbym w Nokię E72. No ale tu się ujawnia wada: ten
    telefon nie jest kompaktowy i mały.

> [...]
    > do przeszłości i totalnego archaizmu. Raz poznasz dobrze iPhone
    > i już telefony bez dotykowego ekranu nie będą Ci się podobać...

    Za jakiś czas, jak będę miał taką potrzebę, to kupię sobie PDA. OK,
    BlackBeryy Torch 9800 jest fajny, ale cena, cena...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2011-08-25 13:43:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > 2011-08-25 14:18, Pszemol wysłał(a) wiadomość:
    >
    > Miałem. Gubiła zasięg. Serio :) Ale pewnie nieumiejętnie go trzymałem ;)

    Napewno... :-)

    > Jak często korzystasz z iPhone'a? Czytasz w nim maile i RSS-y, bawisz się
    > GPS-em, robisz telefonem (o pardon, smartfonem) zdjęcia? Słuchasz muzyki
    > na iPhone?

    Nie, nie słucham muzyki. Ale często oglądam filmy z internetu
    np. czekając na samolot na lotnisku. Sprawdzam często na www
    jakieś fakty jakie zasłyszę w radio czy przy rozmowie z kimś...
    Mapy i GPS jest faktycznie używany na porządku dziennym.

> [...]
    > różne dodatkowe aplikacje (rozkład jazdy pociągów, rozkład jazdy
    > autobusów, itp.). Są aplikacje i symbianowe i Java.

    No właśnie do takich celów dokładnie iPhone jest najlepszy.
    Ma znakomity ekran w porównaniu do którejkolwiek Nokii jakie tu
    wymieniłeś - po prostu niebo a ziemia. Nie wyobrażam sobie oglądania
    map na czymś w stylu E52 - no chyba że przez lupę lub mikroskop...

> [...]
    > gdy jestem odcięty od komputera, a koniecznie muszę coś sprawdzić.
    > Generalnie uważam, że przeglądanie stron i czytanie e-booków na małym

    Teraz tak używasz, bo w telefonach jakie miałeś te "ficzery" są
    niewygodnymi protezami. Ja myślałem tak jak Ty zanim nie
    kupiłem iPhone: "po co mi smartfon skoro mam komputer
    w domu, w biurze, laptopa?". Nazywanie E52 smartfonem to
    pomyłka, i zrozumie to ktoś kto miał prawdziwego smartfona
    z dużym ekranem dotykowym jak iPhone lub coś z Androidem.
    To jest dopiero coś, co zasługuje na miano SMARTphone.
    Te nokie co porównujesz to archaiczne namiastki smartfonów,
    być może dobre w roku w którym wyszły na rynek, ale dziś
    5-6 lat później, rynek smarfonów jest zupełnie inny...

    > Gdybym chciał kupić telefon o większych gabarytach z klawiaturą QWERTY to
    > już chyba celowałbym w Nokię E72. No ale tu się ujawnia wada: ten telefon
    > nie jest kompaktowy i mały.

    Nie zrozumiałeś - właśnie o to chodzi, że duża klawiatura QWERTY
    jest niepotrzebną dziś protezą zajmującą niepotrzebnie miejsce
    które mógłby zająć bardzo potrzebny LCD na którym tylko sporadycznie
    gdy zaistnieje tego potrzeba wyświetli system klawiaturę dotykową.
    Mając telefon jednobryłowy z klawiaturą automatycznie upośledzasz
    swoje doświadczenie ze smarfonem zmniejszając rozmiar wyświetlacza
    o rozmiar klawiatury która ZAWSZE tam jest, czy jej potrzebujesz czy nie.
    W telefonach z dużym touchscreenem to co najbardziej potrzebne,
    ekran, zajmuje całą przednią powierzchnię telefonu która nie jest
    marnowana na klawiaturę która potrzebna jest przez 5% czasu używania
    telefonu...

    > Za jakiś czas, jak będę miał taką potrzebę, to kupię sobie PDA. OK,
    > BlackBeryy Torch 9800 jest fajny, ale cena, cena...

    PDA??? Gościu, Tobie się wydaje że mamy 1998 rok?? Jest dziś 2011.

    A co do Torch 9800 - odadzam. Ten telefon ładnie wygląda, ale
    niestety mieliśmy jeden w rodzinie i nie wytrzymał roku: kabelek
    łączący ekran z resztą telefonu się ułamał i ekran przestał działać
    niezawodnie (czasem działał, czasem nie) taka to przypadłość sliderów.
    Nie mówiąc już o tym że telefon Torch 9800 praktycznie co drugi
    dzień się wieszał i albo w ogóle nie działał albo zużywał baterię
    nadmiernie szybko bo jakaś zwiśnięta aplikacja pracująca w tle
    trzymała procesor na 100% mocy... Co jakiś czas trzeba mu było
    wyjmować baterię aby odzyskał prawidłową funkcjonalność na
    kolejne 2-3 dni...

    Własnie w tym przewaga iPhone nad innymi telefonami że nie tylko
    jest praktyczny, z niezwykle dobrym, czytelnym ekranem LCD ale
    jest wykonany z hartowanego szkła i metalu a nie plastiku jak
    większość telefonów konkurencji. Nie ma żadnych ruchomych
    klawiatur, żadnych przesuwanych ekranów które ciągle się psują
    i ciężko go zarysować czy zabrudzić permanentnie - szkło wyczyścisz
    alkoholem i telefon po roku używania wygląda jak nowy. Telefony
    plastikowe po miesiącu-dwu wyglądają jakby krowie z gęby wypadły.
    Porysowane, poobdzierane z farby, zmatowione ekrany z touchscreenem.
    Tragedia.

    No ale jak ktoś ma uczulenie na iPhone lub go nie stać... ;-)

  • 10. Data: 2011-08-25 14:09:01
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > plastikowe po miesiącu-dwu wyglądają jakby krowie z gęby wypadły.
    > Porysowane, poobdzierane z farby, zmatowione ekrany z touchscreenem.

    Większośc co piszesz to prawda,
    ale są ludzie, którzy potrzebują dzwonić tylko im smartfon nigdy nie
    będziepotrzebny

    ponadto duzy LCD ma niesamowitą wadę, baterie.

    Miałem IPHONE 3gs, miałem e52 a teraz mam SII na androidzie.

    I w IP i w SII bateria trzyma tragicznie krotko.