  • 1. Data: 2014-07-23 11:04:52
    Temat: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    Witam

    Ostatnio przeglądałem w sklepach internetowych telefony i zainteresował
    mnie telefon Nokia Lumia 520. Jest dość tani, a to dla mnie istotne, bo
    >500 za telefon to raczej nie chcę dać. W wielu miejscach opinie są
    bardzo pochlebne. Ciekaw jestem, czy ktoś z Was z takiego korzystał. Jak
    się używa tego Windows Phone, czy jest coś warty? Podobno stabilny,
    lepiej niż Android. Z drugiej strony na Androida jest pełno darmowych
    aplikacji. Jak z Windowsem? Wszystko płatne i mało, czy nie jest już tak
    źle? Jakiego typu aplikacji może brakować w Windowsie w stosunku do
    Androida?
    I ogólnie jak odbieracie ten telefon i system?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 2. Data: 2014-07-23 16:52:14
    Temat: Re: Nokia Lumia 520 i Windows Phone 8
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Wed, 23 Jul 2014 11:04:52 +0200, GAD Zombie napisał(a):

> [...]
    > Androida?
    > I ogólnie jak odbieracie ten telefon i system?

    zależy czego oczekujesz. System działa sprawnie na każdym sprzęcie. I nie
    muli. Czasem oczywiście zdarza sie ze coś tam przytnie czasem ale w
    porównaniu z androidem to naprawde bardzo sporadyczne sytuacje.

    Aplikacje - no braki są. W sumie z takich podstaw to nic nie brakuje ale
    jak sie głębiej zerknie to już nie jest tak różowo. Np spotify brakuje
    funkcjonalności z androida. Podbnie brak jest jakiś bardziej zaawansowanych
    aplikacji. Np na adroidzie jest coś takiego jak Orux - służy do obsługi map
    s serwerów WMS (openstretmap, google, bing i innych) obsługuje także np
    mapy garmina czy inne formaty - na WP8 aplikacji o tak szerokiej
    funkcjonalności nie ma. Podobnie jak nie ma trekbuddy. Aplikacja mbanku z
    WP8 również jest mniej zaawansowana niż ta z androida. itd.
    Aplikacji do obsługi usenetu nie ma wcale.

    Jak odbieram? jest to tanie - i działa jak ma działać. Dzwonić sie da,
    wysłać SMS także. Można sprawdzić poczte pogodę, poczytać strony obejrzeć
    filmik na YT czy w coś tam zagrać.

    System jest rozwijany tak raczej opornie.
    Przez rok z takich bardziej widocznych zmian to została dodana tylko
    możliwość zamykania aplikacji w podgladzie wielozadaniowości. Teraz na
    dniach ma być update do 8.1.
    Ale np taka nawigacja here drive + to upadtów nie dostaje (tudzież takie
    które nie wprowadzją widocznych zmian) a bardzo by sie jej przydały bo
    porostu sie do użytku nie nadaje.

    Za taka kasę to IMO to ok.

  • 3. Data: 2014-07-23 18:25:30
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "qrt" <...@i...jakis>

> [...]
    > porównaniu z androidem to naprawde bardzo sporadyczne sytuacje.
    >
    > Aplikacje - no braki są. W sumie z takich podstaw to nic nie brakuje

    Jakiś program do filtrowania połączeń ? :-)

    > System jest rozwijany tak raczej opornie.
    > Przez rok z takich bardziej widocznych zmian to została dodana tylko
    > możliwość zamykania aplikacji w podgladzie wielozadaniowości.

    Eee yy, została dodana obsługa SPP :-)

  • 4. Data: 2014-07-23 19:11:09
    Od: qrt <...@i...jakis>

    Dnia Wed, 23 Jul 2014 18:25:30 +0200, NetiaAbonent napisał(a):

    > Użytkownik "qrt" <...@i...jakis>

    > Jakiś program do filtrowania połączeń ? :-)

    system podstawowe filtrowanie zapewnia.
    Czyli poprostu można numery blokować.

  • 5. Data: 2014-07-23 21:58:09
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2014-07-23 11:04, GAD Zombie pisze:
    > Witam
    >
    > Ostatnio przeglądałem w sklepach internetowych telefony i zainteresował
    > mnie telefon Nokia Lumia 520. Jest dość tani, a to dla mnie istotne, bo

    Cześć.
    Kupiłem kilka miesięcy temu L520, robiąc to dlatego, że jest to
    najtańszy WP8.
    Chciałem _tylko_ zobaczyć co i jak w tym OS-ie, a następnie go sprzedać.
    Jednak nie sprzedałem i uważam że jest to najtrafniej zainwestowane
    przeze mnie kilka stów (400zł) od dłuższego czasu.

    Czekam z lekką już niecierpliwością na update do WP8.1... i jeśli będzie
    tam to co zapowiadają... to kupię za jakiś czas porządniejszą (pewnie
    droższą z min 1GB RAM-u) "słuchawkę" z tym systemem.

    W porównaniu z Androidem na lepszym (2 x więcej RAM-u) sprzęcie jak
    XperiaL - Nokia L520 komfortem obsługi / płynnością i przewidywalnością
    zachowania po prostu zdecydowanie wygrywa - ktoś powie że wręcz
    nokautuje robota.

    Ma co prawda kiepski nieco wyświetlacz (okropnie się palcuje i odbija
    światło), brak przedniej kamery.. ale to nie tragedia w konfrontacji z
    ceną.

    > W wielu miejscach opinie są
    > bardzo pochlebne. Ciekaw jestem, czy ktoś z Was z takiego korzystał. Jak
    > się używa tego Windows Phone, czy jest coś warty?

    Najlepiej sprawdź sam. Ale jak nie jesteś jakoś uzależniony od
    brandzloida - to będziesz raczej zadowolony.

    > Podobno stabilny,
    > lepiej niż Android. Z drugiej strony na Androida jest pełno darmowych
    > aplikacji. Jak z Windowsem? Wszystko płatne

    Tak samo - na WP8 jest "kupa" bezpłatnych programów.

    > i mało, czy nie jest już tak
    > źle? Jakiego typu aplikacji może brakować w Windowsie w stosunku do
    > Androida?

    Pewnie na dzień dzisiejszy jest mniej niż na androida.... ale liczba
    tych sensownych zapewne niedługo się zrówna z liczbą sensownych na robota.

    > I ogólnie jak odbieracie ten telefon i system?

    Ja pozbyłem się bez żalu Androida.
    Prywatnie używam wspomnianej Lumii. Jako maszynka do "wszystkiego"
    spisuje się naprawdę zgrabnie.
    Natomiast do pracy - do naprawdę ciężkiej orki SMS-ami - często
    kilkadziesiąt na dzień - i podobnej ilości rozmów - używam E72.
    W takim zastosowaniu - dachówki nie są w stanie konkurować z sensownym
    klasykiem z _realną_ klawiaturą.

    --
    B.G

  • 6. Data: 2014-07-24 19:01:22
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-07-23 21:58, B.G pisze:

    > Tak samo - na WP8 jest "kupa" bezpłatnych programów.

    A jest pod WP8 jakiś program typu andridowski Yanosik czy Rysiek,
    służące do ostrzegania kierowcy przed fotoradarami itd?

  • 7. Data: 2014-07-24 21:07:56
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-07-24 19:01, Trybun wrote:

    > A jest pod WP8 jakiś program typu andridowski Yanosik czy Rysiek,
    > służące do ostrzegania kierowcy przed fotoradarami itd?

    http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/yanosik/
    d3cf38aa-8187-40d8-8030-25091ca592aa

  • 8. Data: 2014-07-25 00:38:14
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "GAD Zombie" <g...@U...gad.USUN.art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > typu aplikacji może brakować w Windowsie w stosunku do Androida?
    > I ogólnie jak odbieracie ten telefon i system?

    Dla mnie Windows Phone w telefonach to jakaś porażka. Taki przykład. Z
    telefonu z androidem chcieliśmy przesłać zdjęcie na lumię (nie pamiętam
    modelu, na pewno lumia i windows). W zasadzie nic prostszego. Odpalamy BT i
    leci. O nie... Nie da się. Pytanie do wujka G i okazuje się, że ten telefon
    owszem ma BT, ale tylko do użytku z zestawem słuchawkowym. Owszem, mają być
    jakieś aplikacje które to obchodzą, ma niby być jakaś aktualizacja, która to
    rozwiązuje, ale trzeba pokombinować. No to krok drugi. Przerzucimy przez
    laptopa. Nic prostszego, podłączamy kabelek i wrzucamy fotki. O nie. Nie da
    się. Trzeba ciągnąć kobylastą aplikację (zune) i dopiero można coś
    kombinować. Po instalacji niby widać pamięć telefonu, ale fotki nie chciały
    się przegrać. Nie było czasu, daliśmy spokój.
    Inny przykład. Kumpel loguje się do srajbuka na lumii. I nagle okazuje się,
    że w kontaktach telefonu ma jedno wielkie śmietnisko. I nie da się wyłączyć
    synchronizacji kontaktów ze srajbuka w telefonie. Naczynie powiązane,
    używasz aplikacji na telefonie, to musisz mieć kontakty z tego gówna, nie
    chcesz mieć, to loguj się przez www.

    Ja wiem, że zaraz odezwą się użytkownicy WP i wyjaśnią jaki byłem głupi i
    czego nie umiałem zrobić. Pewnie gdyby mi się chciało z tym systemem
    zapoznać, to temat byłby do ogarnięcia. Tylko nie o to chodzi. Takie
    podstawowe funkcje, powinny być zaimplementowane domyślnie i działające. I
    pomijam fakt, że do mnie nie przemawia filozofia kafli, to subiektywna
    ocena.

    Mając na uwadze powyższe, sugerowałbym uważne zapoznanie się z systemem
    przed zakupem, żeby potem nie zdziwić się pewnymi sprawami...

    Wiwo

  • 9. Data: 2014-07-25 01:19:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 25 Jul 2014 00:38:14 +0200, Wiwo napisał(a):
> [...]
    > jakieś aplikacje które to obchodzą, ma niby być jakaś aktualizacja, która to

    Tylko ze na Androidzie jest z BT coraz gorzej.
    Obrazki jeszcze wysyla, ale z odbiorem to bywa roznie.

> [...]
    > synchronizacji kontaktów ze srajbuka w telefonie. Naczynie powiązane,
    > używasz aplikacji na telefonie, to musisz mieć kontakty z tego gówna, nie

    Nie martw sie, Google ma podobne pomysly :-)

    J.

  • 10. Data: 2014-07-25 07:24:18
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    W dniu 2014-07-25 00:38, Wiwo pisze:

> [...]
    > telefonu z androidem chcieliśmy przesłać zdjęcie na lumię (nie pamiętam
    > modelu, na pewno lumia i windows). W zasadzie nic prostszego. Odpalamy

    Nieaktualne,
    tak było w WP7.x
    W WP8 jest już normalnie - tzn przez BT jak najbardziej można przesyłać
    zdjęcia czy dźwięki.

> [...]
    > (zune) i dopiero można coś kombinować. Po instalacji niby widać
    > pamięć
    > telefonu, ale fotki nie chciały się przegrać.

    Jak wyżej, nieaktualne. Dotyczyło WP7.x

    > Nie było czasu, daliśmy
    > spokój.
    > Inny przykład. Kumpel loguje się do srajbuka na lumii. I nagle okazuje
    > się, że w kontaktach telefonu ma jedno wielkie śmietnisko.

    Nie wiem jak w WP8. Fajsbuka nie używam na telefonie.

    > Mając na uwadze powyższe, sugerowałbym uważne zapoznanie się z systemem
    > przed zakupem, żeby potem nie zdziwić się pewnymi sprawami...

    I to jest słuszne.
    Z innych ówczesnych braków... Radio FM jest w WP8.

    --
    B.G